Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Piotr
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: Nieporęt
#1 Wysłany: 20 Czerwiec 2012, 10:16 UZO
Mam pytanie do znawców tematu. Jak wiadomo okręty wyposażone są w lornetę zwaną UZO.
Przeczytałem gdzieś że UZO to celownik optyczny, lorneta i dalmierz w jednym. Zastanawia mnie właśnie ten dalmierz, bo z tego co wiem peryskop nie miał wbudowanego dalmierza, natomiast w grze metoda liczenia odległości od celu czy to poprzez peryskop czy UZO jest taka sama.
Czy ktoś się może orientuje w temacie, jak w rzeczywistości gdy okręt był wynurzony ustalono odległość od celu ?
Imię: Adam
Ulubiona Gra: Aktualnie brak Pomógł: 5 razy Wiek: 30 Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 658 Skąd: oni mają tyle tonażu?
#2 Wysłany: 20 Czerwiec 2012, 16:29
tak w UZO jest taka sama metoda
_________________ Ford Mondeo Mk III ST220
Wysoko obrotowy silnik DURAtec ST 3.0 V6
226 koni. 7 sekund do setki, ponad 240 km/h maksymalnej prędkości.
Mój ulubieniec ze względu na osiągi i wyposażenie w stosunku do ceny
Czy ktoś się może orientuje w temacie, jak w rzeczywistości gdy okręt był wynurzony ustalono odległość od celu ?
U-Booty nie posiadały na wyposażeniu skomplikowanych urządzeń namierniczych (poza oczywiście TDC - to był akurat majstersztyk inżynierii i mechaniki).
Samo zagadnienie zliczenia odległości do celu opierało się na znajomości trygonometrii, matematyki i optyki A efektem tej znajomości był stadimetr.
Stadimetr pozwalał na realizację obliczenia odległości do celu na podstawie wartości tangensa kąta pomiędzy wizurą poziomą (tzw. celową) a najwyższym punktem obserwowanego celu. Znając wysokość tego celu do zadanego poziomu można było obliczyć odległość. To akurat proste działanie trygonometryczne.
W peryskopach U-Bootów znajdował się - nazwijmy to - sprzętowy stadimetr realizujący pomiar obserwacji za pomocą systemu lustr i pryzmatów. NA powierzchni wykorzystywano stadimetr instrumentowy - do złudzenia urządzenie to przypominało klasyczny sekstans.
I to tak po krótce - odsylam do literatury fachowej w której znajdziesz wszelkie szczegóły zasady działania stadimetru jak i sposób wykorzystywania jego właściwości.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum