Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#1 Wysłany: 4 Listopad 2012, 22:20 Kampania 2013
JEST TO POMYSŁ, WSZELKIE UWAGI MILE WIDZIANE.
Kampania to nie rzecz nowa, acz jak widać po poprzedniej edycji - mimo że ciekawa, to trochę pracochłonna.
Zasady kampanii (v 0.1)
-Kampania rozpoczyna się w sierpniu 1939 roku, to wtedy zgłaszają się pierwsi dowódcy, dostają oni przydziały i odbywają 1 misję szkoleniową, która rozpoczyna "wątek fabularny"
Gracze mogą dołączać do trwającej kamapnii w każdym jej momencie, nawet w maju 1945, jeśli uda nam się do tej daty dojść.
-Istnieje osoba - Mistrz Gry, Operator, BDU czy jak chcecie to zwać - w osobie PL_Fox6, który powiedzmy jest odpowiedzialny za kampanię. Oczywiście może istnieć też sztab, złożony z dowolnej liczby graczy, którzy będą pomagać w prowadzeniu kamapnii.
-Misje tworzone są przez BDU i sztab - aktywnie z misji na misję, ma to zapewnić pewną ciągłość fabularną, a kto wie, może wasze działania wpłyną jakoś na następne misje... może nawet na wydarzenia światowe
-POMYSŁ WĄTPLIWY
Wydarzenia światowe - wszystkie działania na morzu będą miały wpływ na konflikt zbrojny wogóle, zatopienie jakiegoś ważnego transportu/ istotnej historycznie jednostki - może wpłynąć na bieg historii... i kto wie, może odbędzie się destant na Wyspy Brytyjskie, może podbijemy USA, a może z braku laku, w 1941 odbędzie się lądowanie na naszych rodzimych brzegach. Kto wie?
-Kampania posiada własny ranking, prostą tabelę z wynikami, bez skomplikowanych przeliczników
-Śmierć na patrolu wpływać może na:
a) natychmiastowe obniżenie poziomu załogi na rekrut
b) otrzymanie gorszej wersji u-boota (np. z 7C na 7B)
c) gorsze perspektywy na awans
uwaga - nawet jeśli zginiemy, naliczany jest wynik, to co zatopimy przed śmiercią, liczy się
-Przeżycie patrolu:
a)załoga dostaje awans doświadczenia rekrut>doświadczony>weteran
b)większe szanse na awans i dodatkowe odznaczenia
-Nagrodami w kampanii w założeniu mają być:
a) Awanse na realne stopnie wojskowe Kriegsmarine, od zera do bohatera, wysokie rangi pozwalać będą na pewną ingerencję w wydarzenia światowe i zarządzanie flotyllami!!!
b) Otrzymywanie realnych odznaczeń, za szczególne osiągnięcia
c) Transfery do flotylli
d) Nowe typy u-bootów
e) System achivmentów - jeszcze się zobaczy
-Każda misja zwieńczona będzie fabularnym opisem, pełnym raportem, oraz informacją o losach podwodniaków
To na razie tyle...
Robię listę chętnych w tym temacie, po zgłoszeniu się minimum 3 chętnych, pomysły można będzie wprowadzić w życie.
START KAMPANII WSTĘPNIE PLANOWANY NA ŚRODEK LISTOPADA! (do admina/moda - jeśli pomysł się spodoba, prosiłbym o jakiś dzialik, poddzialik, czy cokolwiek, by wszystko ogarnąć, tematy z flotyllami, awansami, wydarzeniami, patrolami, tabelą - to wszystko powinno być przejrzyste i w jednym miejscu)
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 4 Listopad 2012, 22:34, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Patryk
Ulubiona Gra: Seria SH, Fifa 11, F1 2010, CM03-04 Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 396 Skąd: Rogów
#2 Wysłany: 4 Listopad 2012, 22:36
Bardzo dobry pomysł, to urozmaiciło by rozgrywkę przez SH3, od której co nieco zardzewiałem, nie oszukuje się :-) Tylko nie wiem jak to by wpłynęło na tych najbardziej doświadczonych, czy oni chcą zmiany? Można gdybać, zapewne pozna się ich zdanie już niedługo, ale gdy Twój ranking ruszy, na pewno spróbuję swych sił, na nowo obudziło to we mnie głód soli morskiej i U-bootów
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#4 Wysłany: 4 Listopad 2012, 22:49
Nie ukrywam, że jednym z celów kampani jest zainteresowanie znudzonych.
Te pomysły to nie wszystko - każdy może coś zaproponować, tak żeby było ciekawie.
Co do doświadczenia - nie widzę tu konfliktu, jako iż prawdopodobnie będziemy grać na 100% CHYBA że zdecydowana większość będzie chciała jakichś ustępstw - typu aktualizowanie mapki taktycznej, co nie powinno zburzyć rozgrywki.
W przeciwieństwie do rankingu, stawiamy na maksymalną rozrywkę i dobrą rozgrywkę
Nie jestem jeszcze zdecydowany co do wersji SH3 na której grać możemy... GWX3, UTW albo czysty SH - ale ze wskazaniem na UTW
MAŁY UPDATE:
-patrole odbywać się będą NIE CZĘŚCIEJ niż co tydzień. chodzi tu głównie o to, iż na sporządzenie pełnych raportów potrzeba wiele czasu. kampania nie ma zamiaru w żaden sposób konkurować z rankingiem, więc obydwie formy rozgrywki się nie wykluczają.
-każdy kapitan dostanie własny temat, gdzie zamieszczone będą informacje (odznaczenia, stopień, aktualny u-boot, tonaż, flotylla, zdjęcie, biografia)
-nie ma gry z dupy meldujemy się w odpowiednim temacie przed misją i stawiamy się o wyznaczonym terminie na vento
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 4 Listopad 2012, 23:12, w całości zmieniany 2 razy
Imię: "Niewierny"
Ulubiona Gra: seria SILENT HUNTER, seria TOTAL WAR Pomógł: 5 razy Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 949 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
#5 Wysłany: 5 Listopad 2012, 09:22
Witam.
Pomysł ciekawy, warto spróbować.
Cytat:
meldujemy się w odpowiednim temacie przed misją i stawiamy się o wyznaczonym terminie na vento
musisz tylko pamiętać, że nie każdy będzie mógł zagrać w wyznaczonym przez Ciebie terminie.
Jeszcze jedno co do wersji gry: może zagrać np. na GWX 3.0 - bo mam już zainstalowane 4 różne SH 3 na kompie i nie wiem po co instalować kolejną. GWX 3.0 jest bardzo dobrą grą - grałem ostatnio na tym. OSKAR dla autora
Pozdrawiam serdecznie - Adm. Lütjens
_________________ "Chciałbym się pożegnać, nigdy już nie wrócę. Jeśli się weźmie pod uwagę przewagę Brytyjczyków, nie jest prawdopodobne, abyśmy to przeżyli...". - Admirał Günther Lütjens
"Krew, pot i żelazo" - motto marynarzy pancernika "Bismarck"
Foxiowi chyba chodzi o to, ze jak ktoś powie, że gra, to niech nie będzie, że czekamy na niego 30 minut, a potem on mówi, że tego dnia wolał obejrzeć film tego dnia...
Pamiętam, ze na dawnej kampanii multi, co prowadziłem był to problem, jak ktoś mówił, że wpadnie i wszyscy czekali.
Eh. Jakby oficer z SH3 czasami się mylił, to byłbym za nim. Ale, ze ten dziad się nie myli, to wiadomo.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#7 Wysłany: 5 Listopad 2012, 11:19
co do wersji gry, to po zebraniu pewnej liczby graczy, możemy przeprowadzić głosowanie.
Ja jednak jestem za tym, by grać tym samym modem co ranking. Nie każdy będzie miał po kilka wersji gry i niektórym wręcz może się nie chcieć zaciągać.
Wiem też że GWX jest świetne do kampanii pojedyńczej, gdzie mamy przyspieszenie czasu i brak limitów- tu jednak może być mały babol, nieraz ucieczka jakiemuś głupiemu kuterkowi, pozornie bez żadnego sprzętu tropiącego może zająć kilka godzin, szczególnie na płytkich akwenach, gdzie ucieczka wogóle wydaje się niemożliwa... Sonar natomiast zafundował nam sporo zmian, które są dedykowane rozgrywce online.
Oczywiście patrol w kampanii może trwać 2, albo i 4 godziny, ale w praktyce trzymać się powinniśmy tej dolnej granicy
Co do technikaliów - czy da się jakimś sposobem dodać do UTW trochę jednostek? w porównaniu do GWX faktycznie trochę ich brakuje, szczególnie okrętów wojennych.
Pytanie do Finka ^^
GWX ma wysokie wymagania graficzne, może to też być bariera.
Co do maldowania i terminów, ja nie będę ich wyznaczał, będziemy wyznaczać je MY. Tzn, odgórnie planujemy co tydzień, np. w weekend - wszystkim pasuje sobota o 20, to się zgłaszają i o 20 na vento oczekuję pełnego wolfpacka. Minimum graczy by rozpocząć patrol to 2
Co do zgłaszania się wcześniej - jest to ważne ze względu na planowanie i tworzenie misji.
Aktualnie, prócz mnie mamy już 3 chętne osoby, powiedzmy że jeszcze jedna się tu zgłosi, a ja napiszę do któregoś admina w celu uzyskania jakiejś przestrzeni na forum i ewentualnie jakichś minimalnych uprawnień (typu edycja postów) właśnie w tej przestrzeni
Co do technikaliów - czy da się jakimś sposobem dodać do UTW trochę jednostek? w porównaniu do GWX faktycznie trochę ich brakuje, szczególnie okrętów wojennych.
Pytanie do Finka ^^
Nie ma najmniejszego problemu z punktu widzenia technicznego. Chcesz to mogę nawet wstawić, że ty jako host będziesz traktowany jako anglik i na 100% realizmu będziesz miał kamerę zewnętrzną i aktualizację mapy, aby móc widzieć lepiej, co się dzieje. Można wówczas dać czat restrykcyjny, aby gracze mogli gadać co chcą na czacie. Mogę też dać ci strzelających neutrali (jakby np. misja była na Norweskich wodach w 1939 i Norwegowie mieli się bronić). I gracze w tabelach tego strzelającego niszczyciela dostaną jako "Neutralny"... Poza hostem, gdzie na liście będzie "wrogi".
Do takiej kampanii dodałbym na mapie też punkt orientacyjny, aby móc od niego podawać namiary.
Jednostki mają tylko 1 wadę... Z tego co wiem w misjach nie mamy generowanych konwoji, ale wówczas ktoś kto ma pakiet do kampanii by hostował i gra wygenerowałaby ten okręt, mogłaby być wywałka... Ale to można rozwiązać tak, ze te potrzebne jednostki po prostu wrzuci się w pakiet misji aktualny i wtedy nie będzie najmniejszego problemu i nie trzeba będzie trzymać 20 wersji gry. I to chyba najlepsze rozwiązanie, aby nie trzeba było mieć wersji do multi i do kampanii multi. Chyba, ze ma być na innym modzie, to wtedy nie ma najmniejszego problemu. Trzeba tylko dodać pliki statków i wpisać je w rejestr (1 plik tekstowy)... Jak mi dasz listę, to mogę to zrobić, bo to 5 minut. Tylko muszę wiedzieć jaka wersja gry, aby rejestr statków wyciągnąć.
Imię: "Niewierny"
Ulubiona Gra: seria SILENT HUNTER, seria TOTAL WAR Pomógł: 5 razy Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 949 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
#9 Wysłany: 5 Listopad 2012, 11:52
Znacie mnie - nie ma dla mnie znaczenia na czym będziemy grali, może być i ta wersja Fox.
Lütjens potrafi się dostosować do każdej wersji.
Jeśli chodzi o czas gry to najlepiej 2 godziny.
Jeśli chodzi o ilość osób - może jednak 3 osoby minimum Fox.
Terminy: znacie mnie jeśli mowię, że będę to jestem - chyba, że wypadnie jakieś zdarzenie losowe.
Nie musimy też przecież grać tylko w weekendy (nie zawsze będę miał możliwość), lecz w różne dni tygodnia. Po prostu wcześniej trzeba ustalać terminy.
Jest już nas 4 - sądzę Fox, że jeszcze kilku się powinno znaleźć bez problemu.
Pomysł z tą kampanią bardzo dobry
To tyle z mojej strony.
Torpedo Loss
_________________ "Chciałbym się pożegnać, nigdy już nie wrócę. Jeśli się weźmie pod uwagę przewagę Brytyjczyków, nie jest prawdopodobne, abyśmy to przeżyli...". - Admirał Günther Lütjens
"Krew, pot i żelazo" - motto marynarzy pancernika "Bismarck"
To jeden z patroli mojej kampanii multiplayer...
Ja miałem otwartą rozpiskę konwoju. I mogłem na bieżąco śledzić, kogo atakują, kto został uszkodzony, itd.
Bo grając, skąd będziesz wiedział, który statek został trafiony? A w ten sposób.... twoje opisy nie będą tak barwne...
Jestem jak najbardziej za i jeśli kampania ruszy będę w niej uczestniczył.
Sam kiedyś próbowałem reaktywować kampanię - tyle, że mam za małą wiedzę techniczną o grze by podobny projekt zorganizować.
Póki co czekam na wieści Panowie Kapitanowie
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#16 Wysłany: 5 Listopad 2012, 18:52
napisałem już do Marco, póki nie będzie takiego działu jak w poprzedniej kampanii, to nie można zabrać się do tworzenia niezbędnych podstaw.
Postanowiłem postawić trochę więcej na elementy RPG, taktyczne a nawet strategiczne - w dzisiejszych czasach, gdy większość gier oferuje 10 unlocków za każde pierdnięcie - trzeba iść z czasem :p A zarządzanie mniejszymi, lub większymi grupami u-bootów w późniejszej części gry, może w ciekawy sposób wpłynąć na kształt misji
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#18 Wysłany: 5 Listopad 2012, 20:26
Chyba jeszcze chwilę poczekamy na odpwiednie miejsce na forum, dlatego:
a) trzeba wymyślić nazwę kampanii - w języku polski, angielskim lub niemieckim
b) można stworzyć logo kampanii
c) można już zastosować się do wzoru Karty Dowódcy i przesłać mi gotowy wzrór na PW:
Nick: PL_Fox6
Wiek: 29
Biografia: Flotylla: 7. Flotylla U-Bootów "Wegener"
Stopień: Kapitanleutnant
U-boot: model VII C
Załoga: Doświadczona (2)
Odznaczenia: Osiągnięcia: Emblemat:
Według wzoru:
zdjęcie wstawiacie albo swoje, albo fikcyjnego kapitana, nick swój, wiek fikcyjny, bigrafię - można wrzucić parę ciekawych zdań o naszym kapitanie - ale nie trzeba, Flotylla - nie podajemy, U-boot - domyślnie IIA, Załoga - domyślnie rekrut (1), odznaczenia i osiągnięcia brak rzecz jasna, emblemat - dowolny obrazek, byle mały
W osiągnięciach wpisywane są informacje o liczbie patroli i o tonażu, oraz specjalne osiągnięcia, lub też dziwne zchivmenty - typu nie przeżył 10 patroli z rzędu :p
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 5 Listopad 2012, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
Już nie ważne. Dział już jest (wczoraj przegapiłem, bo i nikt mnie o tym nie poinformował, a nie będę przez pół roku dzień w dzień zaglądał wewnątrz forum (bo z 1 strony nie widać) i przegapiłem, ze wczoraj się pojawiło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum