Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#63 Wysłany: 29 Październik 2012, 08:25
jak prezentuje Sonar na naszym forum - grać oczywiście można. Jednak weź pod uwagę, że prócz efektów graficznych i większej ilości jednostek, jest to tak jakby czyste SH3 bez żadnych bajerów - których uświadczysz możesz w innych modach.
Z drugiej strony, krótka kampania 100% realizmu może okazać się dobrym obozem treningowym do rozgrywki online!
W sumie przez lata pływało się na czystej kampanii i nikt nie narzekał... Owszem, GWX rozbudowywał kampanię porządnie (bo w zasadzie był to mod do singla), ale i kampania na Silnglu bywała emocjonująca...
Pamiętam do dziś (grałem na małym realizmie wtedy) jak gonił mnie u wybrzeży Anglii uzbrojonmy kuter, a tu nagle zaatakował go Ju87... Co prawda spudłował, ale jednocześnie zajął go na chwilę..
Mój rajd dookoła Anglii... Zaczynałem go 2 razy, bo raz pod Dover mnie zatopili...
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#67 Wysłany: 23 Listopad 2012, 01:18
Mod dąży do realizmu, prawda? Przynajmniej takiego żeby przyjemnie się grało - ja mam więc uwagę (kiedyś mówiłem o tym na vento)
a) amunicja do naszego działa - tak jak jest to w GWX - u-booty miały na pokładzie tylko zwykłe pociski burzące
b) szybkostrzelność - tego nie spotkałem jeszcze w żadnym modzie, ale jest za niska!
http://www.youtube.com/wa...ature=endscreen
minuta 3.55 - wiadomo że sporo zależy od załogi, jednak wydaje mi się, że skoro na tym filmiku potrafiono uzyskać szybkostrzelność ~ 3-4 razy większą niż w grze, to powinna on zostać podniesiona co najmniej dwukrotnie
Te 88 były cholernie szybkostrzelne, o ile tylko marynarze szybko zarzucali pociski.
a) amunicja do naszego działa - (...)
b) szybkostrzelność - (...)
A gdzie c? Jak celność działa?
Bo zgodzę się z tobą, ale nie można nigdy patrzeć na jedną stronę. Masz rację. Pociski są niezbyt akuratne. Szybkość strzelania? W sumie masz rację o załodze... Ale wtedy trzeba by siąść, aby na rekrutach nie dało się nabić 100% paska, a dało na regularnych wypoczętych i weteranach.
Jednak celność działa... W SH3 jak tylko GRACZ celuje, to jest ona tak duża, że z 6000m jestem w stanie strzelić dokładnie w cel. Np. wieżę z armatą).
Może to też wina małych fal... Że na SH3 fale są małe....
W sumie to co mówisz, to zagadnienie kompleksowe... Jak mówiłem sOnarowi przy pracy nad hydrofonami, że trzeba jeszcze zrobić tak, aby AI umiało je obsłużyć. I sOnar długo testował, choć zmiana na historyczne to niby 10 minut pracy (2-3 zmienne)... to długo robił tak, aby na historycznych sensorach AI sobie radziło. I efektem tego jest to, że sensory są w niektórych zakresach słabsze (pole słyszenia), a w niektórych mocniejsze (szerokość wiązki). I dzięki temu w UTW:KOTA da się uciec w 1945, ale z drugiej strony i w 1939 mogą ci nieźle dokopać...
Tak więc zawsze należy spojrzeć na obie strony medalu. Historyczność - tak. Ale pod warunkiem, że ta cała historyczność nie rozpieprzy się o grę.
Raz złożyłem historyczny konwój. I co się okazało? Że jak AI zaczyna zygzakować.... TO historycznie złożony konwój się rozpada... Bo statki mają strefę bezpieczeństwa... I jak tam coś wpłynie, to on zaczyna cofać. A w historycznych odległościach... Statki prawie od razu są w takich odległościach. DD przepływający miedzy statkami powodował, ze konwój się zapętlał.
I dlatego doszedłem, że jak robi się historyczne rozstawienie, należy wywalić co drugi wiersz i co drugą kolumnę.
Więc zmiana punktu b) bez punktu c) powoduje jeszcze większą niehistoryczność działa...
Ale co ciekawe, jak każesz załodze strzelać samemu, to celność jest.... historyczna...
W sumie mam pomysł, jak można to rozwiązać... Pogadam o tym z sOnarem, jak go kiedyś złapię.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#69 Wysłany: 23 Listopad 2012, 12:49
celność działa... nigdy nad tym nie myślałem, bo jeśli już decyduje się na atak, to ogień otwieram nie dalej niż z 1 kilometra (atakuje się zawsze gdy nie ma DDkó, lub merchy nie są uzbrojone) - po prostu szkoda mi amunicji, a fale skutecznie zmniejszają celność... przynajmniej mi
Jednak nawet jeśli punktu b) bez punktu c) wprowadzić się nie da- to punkt a) - już tak. AP są nieprzydatne, bo nikt rozsądny nie atakuje okrętów wojennych z powierzchni (chyba że PT boty albo trawlery - ale amunicja HE jest na nie wystarczająca) Amunicja oświetlająca i tak nigdy nie jest przydatna, bo w UTW działa ledwie przez kilka sekund. Szkoda więc miejsca na pociski OŚ i AP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum