Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Pierwsza Bitwa Weserubung
1940 IV 9, g.6.00
U-Booty: VIIB 1940, zawodowcy
T³o historyczne:
Adolf Hitler na pocz¹tku wojny nie zamierza³ naruszaæ neutralnoœci Norwegii ze wzglêdu na interesy III Rzeszy, gdy¿ zim¹, gdy wody wokó³ portów ba³tyckich zamarza³y, transporty rud ¿elaza ze Szwecji Niemcy sprowadza³y drog¹ morsk¹ przez port w Narwiku.
Ta sytuacja zdecydowanie nie odpowiada³a aliantom, którzy zdecydowali siê na w miarê mo¿liwoœci pokojowe zajêcie pó³nocnej Norwegii i Szwecji, w ramach planu „R4". Niemcy, obawiaj¹c siê takiego obrotu sprawy postanowi³y pierwsze zaatakowaæ Norwegiê.
Pierwsze niemieckie statki wyp³ynê³y w kierunku Norwegii 3 kwietnia, zaœ 8 kwietnia brytyjskie niszczyciele zaczê³y umieszczaæ pierwsze miny w norweskich wodach. 9 kwietnia rozpoczê³a siê niemiecka operacja.
Odprawa:
Kriegsmarine rozpoczyna najwiêksz¹ kampaniê w tej wojnie - operacjê o kryptonimie "Weserübung", która jest elementem planu inwazji na Norwegiê. W akcji weŸmie udzia³ wiele jednostek, w tym okrêty zaopatrzenia i przewo¿¹ce ¿o³nierzy. Kiedy Norwegia zostanie opanowana, bêdziemy o krok bli¿ej do przejêcia pe³nej kontroli nad Pó³nocnym Atlantykiem.
Nie rozpoznano si³ przeciwnika ani stopnia gotowoœci bojowej norweskiej obrony. Udajcie siê pod Trondheim, aby zapewniæ wsparcie naszym si³om nawodnym.
UWAGA! MISJA ZAWIERA ZATAPIALNE C2!
PL_CMDR Blue R
UWAGA! MISJA WYMAGA POPRAWIONEGO PLIKU ROSTER/DEFSIDE! Norwegia musi byæ wroga 9 IV 1940
W patrolu udzia³ wziêli:
PL_Cmd_Jacek - host (nie gral)
PL_drzymek - KIA
Powaznie uszkodzony C2 (zostal plywajacy kadlub)
-----
Patrol ala Call of Duty. Peryskopowa i ponad-cała naprzód. Konwój - DD, salwa i po nim. WYNURZENIE - jeden statek zniszczony (tankowiec co próbował się bronić) - C3 uszkodzony, Small Merch uszkodzony. W tym czasie reszta dzielnie walczy - U-55 masakruje konwój z lewej, drzymek - z prawej męczy C2 - podobno trafił 4 torpedami i ostrzelał ją z działa - co było jego zgubą. Ja wynurzyłem się po raz drugi, ale po oddaniu ok. 10 strzałów musiałem zmykać znów na peryskopową, bo zleciały się DD... strasznie durne DD. W tym patrolu ich skuteczność była nikła. Nie obrzuciły mnie bombami, tylko pingowały (jakiś bug był i słyszałem ping przez cały patrol od 10 minuty poczynając - nawet na powierzchni). Generalnie trzymałem się ostrzelanego wcześniej frachtowca i krążyłem wogół niego - co dawało mi dodatkowy imunitet. Pod koniec przed nosem przeszły mi 2 pancerniki i ciężki krążownik (+ biliard DDków) - zrobił się straszny chaos, konwój poszedł w rozsypkę - jeszcze Niemcy naparzali gdzieś w oddali... Było WYSTRZAŁOWO
SH3Img@5-11-2014_22.0.0_825.jpg Moszna? Moszna.
Plik ściągnięto 17 raz(y) 40.71 KB
SH3Img@5-11-2014_22.50.3_357.jpg Moja osobista tarcza :D
Patrol bardzo fajny nie licząc tej C2. Po 6 wystrzelonej torpedzie uznałem, że choćbym miał staranować to gówno to to zrobię. Po jakiś 4 minutach na powierzchni dopadli mnie a C2 jak płynął tak płynął
Patrol bardzo fajny nie licząc tej C2. Po 6 wystrzelonej torpedzie uznałem, że choćbym miał staranować to gówno to to zrobię. Po jakiś 4 minutach na powierzchni dopadli mnie a C2 jak płynął tak płynął
A jaka była pierwsza torpeda i jej nastawy? (każda informacja jest na cenę złota, bo ciągle mam nadzieję rozwiązać ten problem).
Tylko nie mów, że magnetyk.
Ps. Co temat robi w Szarych Wilkach? Przenoszę go.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#7 Wysłany: 6 Listopad 2014, 10:03
magnetyk poszedł pod kil - jeśli to ma znaczenie (czyli tak jak pewnie ja też bym zrobił)
trzeba to chyba jeszcze potestować... ale nie rozumiem - w czystej wersji SH i chyba w innych modach C2 wydaje się zatapialny - czy wiąże się to z UTW?
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#11 Wysłany: 6 Listopad 2014, 11:05
zrobilem małe testy -
C2 eksplodowała po 4 magnetycznej torpedzie (ładunek freight)
C2 zatonęła po 3 kontaktowej torpedzie
C2 po 3 torpedach pod kil wypuścił szalupy i się zatrzymał. 5 torped pod kil spowodowało przełamanie sięC2.
Wniosek - da się C2 zatopić w każdym przypadku, ale zawsze musimy liczyć się z nieproporcjonalnie dużym zużyciem torped.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#13 Wysłany: 6 Listopad 2014, 11:17
w burtę.
po teście z amunicyjnym:
2 magnetyki w burtę oznaczały ekspozję C2
2 kontakty w burtę dały identyczny efekt
ale podejrzewam że wystarczyła by jedna, dobrze umiejscowiona torpeda w obu przypadkach.
aż sprawdziłem czy na pewno odpaliłem dobrą wersję gry- ale tak.
Na 100 procent pierwsza torpeda to był kontakt. Nie wiem może to akurat w tej misji był jakiś błąd bo ogólnie dziwne rzeczy się działy na przykład znikające statki lub ciągłe pingowanie.
Albo ten jeden C2 nie naprawiłem (tj. nie wyładowałem sprzętem do szybkiego tonięcia).
Podejrzewam, że opisać miejsca w konwoju, gdzie był ten C2 nie jesteś w stanie mi podać?
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#20 Wysłany: 6 Listopad 2014, 16:56
PL_fox6 napisał/a:
Głosowałbym za tym by zaliczyć tego C2 drzymkowi
Jak by było głosowanie oczywiście
Niestety nie ma takiej opcji.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum