Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Gdy trzy eksplozje kolejno wstrząsnęły trzema statkami eskorta konwoju obudziła się, ale już było zbyt późno. U-73, niczym złodziej o poranku zaskoczył eskortę, wyrywając 3 cele. Paulssen mógł świętować o poranku. Znajdowali się w bezpiecznej odległości, a 3 cele poszły na dno.
Kapitan polecił oddalić się od konwoju, aby przeładować torpedy. Załoga dokonała przeglądu rufowej torpedy, którą zamknięto w wyrzutni, zanim załadowano rufową do wnętrza. Na pokładzie U-Boota pozostały jeszcze 3 torpedy, rufowa, rufowa zapasowa i dziobowa.
Około 13:00 U-73 odzyskał kontakt z konwojem i już nie stracił go do wieczora. Na miejsce ataku idealnie nadawały się trzy pięciotysięczniki idące blisko siebie (a przynajmniej na takie wyglądające)
Kolejny atak zakończył się jednak niepowodzeniem. W chwili, gdy wystrzelono rufową torpedę, konwój wykonał zwrot, kierując się wprost na U-73. Aby uniknąć wykrycia Paulssen sprowadził U-Boota na głębinę i ze złością mógł słuchać, jak cele przemaszerowały nad nim. Gdy konwój przepłynął nad nimi, kapitan polecił przeładować ostatnią torpedę i zastanowił się, czy atak jedną torpedą jest opłacalny. Z jednej strony to tylko jedna torpeda, z drugiej strony to aż jedna torpeda.
Czy to nie było kuszenie losu? - pomyślał Paulssen, gdy U-73 na pełnych obrotach schodził na głębinę. Jeden silnik nie dawał wystarczająco dużo mocy, aby manewr ten mógł być przeprowadzony poprawnie, ale niszczyciel zbliżał się z wyraźnie słyszalnym warkotem. Kapitan oczekiwał trafienia, a tu znów torpeda poszła w bliżej nieznanym kierunku. Ile by dał, aby wiedzieć, czy zawiódł zapalnik, torpeda była wadliwa, spudłował, czy też cel po prostu skręcił. Ale nie miał tego luksusu. Miał za to niszczyciel na głową.
Pierwsza seria bomb wybuchła z dala od U-73, co było zadowalającym rezultatem, zwłaszcza, że tylko jeden niszczyciel przybył, aby się nad nimi pastwić. Druga seria, która obramowała okręt na 130 metrach była już trochę bardziej niebezpieczna, bo nawet jedna eksplozja potrząsnęła U-73. Uciekali tak już prawie godzinę, gdy niszczyciel po raz kolejny złapał, tym razem chyba dość dobry namiar na uciekającego U-Boota.
Kiedyś cię zgniecie, skoro dla jednego niszczyciela nadwyrężasz okręt....
....
Ale nie tym razem. ... Szczęściarz. Wylosowałem uszkodzenie silnika, który już masz uszkodzony. Więc jest jeszcze bardziej zniszczony niż był i jeszcze bardziej nie działa
hmm.... I plus kolejny miesiąc w stoczni wyjdzie.... Co? Nie przejmuj się. Tak Finek nad tabelami uszkodzeń sobie mruczy.
Kadłub U-73 jęczał jeszcze głośniej, trzeszczał i skrzypiał, gdy kolejne bomby eksplodowały nad nim i spychały go na głębinę, raz osiągając nawet 230 metrów. Kadłub zginał się niczym gnieciona puszka, ale nie poddawał się. Niszczyciel także. Minęły 3 godziny walki, gdy po raz kolejny spuścił bomby. Tym razem tylko dwie, które eksplodowały dość daleko od U-73. Po zrzuceniu tych bomb niszczyciel oddalił się na pełnej prędkości.
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#48 Wysłany: 23 Grudzień 2014, 11:05
A jakie było prawdopodobieństwo KIA i ja wieże w stoczniowców
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No to do domku na całej trasie ostrożna
Ja tam szans nie liczę, ale to nie SH3, że do 200m bez ryzyka.. A co jak źle naprawią francuzi okręt i pęknie?
Ps. Jak SH3, to z SH3 Commanderem i "losową głębokością krytyczną"
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#51 Wysłany: 23 Grudzień 2014, 17:00
Tu ciężko o 200 metrów
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kontynuujmy spokojnie dość kuszenia losu.
Czy to pogarszająca się pogoda, czy też ostrożność kapitana były za to odpowiedzialne, każdy mógł uznać samemu. Faktem było jednak, że U-73 w przedostatnim dniu lipca, prowadzony przez trałowiec, wszedł do St. Nazarie. Załoga z radością powitała powrót, ale największą niespodzianką była obecność na ceremonii powitania samego BdU. Dowódca okrętów podwodnych osobiście pogratulował kapitanowi sukcesów i wręczał krzyże żelazne, co tylko dodawało prestiżu temu udanemu powrotowi. Powrotowi, który z euforii zmieni się w rutynę, gdy trzeba będzie wykonać tą niezbyt lubianą część pracy dowódcy.... złożenie raportu w siedmiu kopiach.... Jedyną pociechą było, że on sam musiał wykonać jeden raport, a odpowiednie osoby miały go przepisywać.
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#53 Wysłany: 30 Grudzień 2014, 23:48
Wykryto konwój śledzenie do nocy i przygotowanie się do ataku na powierzchni
Zgłaszam dziwne zachowanie eskorty jakby wiedzieli jakie manewry wykonuje U-Boot
stracono kontakt z konwojem
po paru dniach wykryto kolejny konwój podejście udane odpalono 5 torped
trzy trafienia kontratak eskorty uszkodzenie silnika
zejście na 200 metrów
unieruchomiono jeden z frachtowców dobito 2 torpedami
w konwoju znaleziono cel atakowany wcześniej
2 torpedy do uszkodzonego parowca i po 1 do dwóch pozostałych celów
ponowiono atak łącznie zatopiono 14000BRT
A doliczyłeś tego z "22 Grudzień 2014, 17:42"? Czy łączne to tylko ostatnia salwa celna (jak tak to go dopisz)? Bo mnie wyjątkowo brakuje BRT względem rzeczywistych.
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#59 Wysłany: 31 Grudzień 2014, 17:32
A co mam napisać że zatopiłem EoB ? wtedy by nie było problemu pozatym te dwa pozostałe miały wartość pewnie coś koło 8 tysięcy to więc razem 16000 +14000=30000BRT masz adnotacja do raportu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum