POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
U-44 Patrol 8
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 3 Styczeń 2015, 16:58   U-44 Patrol 8



Cytat:
Korvettenkapitän Urlik Bulgot
Składam najserdeczniejsze gratulacje. Otrzymany awans jest dowodem, jakie zaufanie Rzesza pokłada w was i nagrodą za waszą wieloletnią służbę. Jestem niezmiernie zaszczycony, że to was przeznaczono do tej niezwykle trudnej, ale i ważne misji, którą rozpoczniecie z początkiem października.
Jak wiecie U-Booty zostały wycofane z wód okalających Wielką Brytanię w związku z zagęszczeniem patroli lotniczych. Wróg po tym wycofał lotnictwo bliskiego zasięgu do patrolowania wód Morza Północnego oraz Zatoki Biskajskiej, pozostawiając tylko daleko zasięgowe lotnictwo, które patroluje wody Atlantyku. Tak samo eskorta skupia się bardziej na wodach Atlantyku oraz wodach pomiędzy Islandią, a Wielką Brytanią, osłabiając swoją czujność na wodach okalających Wielką Brytanię.
Wasze zadanie jest niezwykle ważne. Udacie się do kwadratów AL i AM aby atakować wrogą żeglugę i sprawiać wrażenie, że operuje tam duża liczba U-Bootów. Często zmieniajcie kwadraty, w których będziecie szukać wroga i unikajcie długich ataków na konwoje. Będziecie operować sami, więc po zameldowaniu pozycji i kursu wychodzącego konwoju, macie od razu pozwolenie na atak. Konwoje zbliżające się do Wielkiej Brytanii możecie atakować bez oczekiwania na pozwolenie.
Powodzenia!
Fregattenkapitän Hans-Günther Looff, dowódca 2 flotylli U-Bootów


EDIT
Jako, że nie wiem, czy przypadkiem nie wyjechałeś na długi weekend, czekam z twoim patrolem do powrotu.

R58 - U-44.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 86.15 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 6 Styczeń 2015, 13:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #2  Wysłany: 6 Styczeń 2015, 16:42   

Dobra, wychodimy w morze po doladowaniu reszty torped. Postaram sie robic jakies zamieszanie i pokazywac wrogom slady działania.

Kurs na BE57, BE12, AL91.

Zastanawiam się czy możemy dla zmylenia przeciwnika robic szum w eterze wieloma nieprawdziwymi komunikatami? Ale aby mogli je odczytywac musiałyby byc niezaszyfrowane co od razu byłoby podejrzane.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 6 Styczeń 2015, 17:13   

To jak doładować te torpedy? I jaki styl pływania (te 3 rodzaje "prędkości")?

Ale szum w eterze jest mile widziany.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #4  Wysłany: 7 Styczeń 2015, 17:19   

Torpedy najlepiej pól na pół elektryczne z parogazowymi. Prędkośc średnia.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #5  Wysłany: 7 Styczeń 2015, 18:13   

majama napisał/a:
Prędkośc średnia.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://forum.polishseamen.pl/viewtopic.php?t=8909

W czwartym poście masz odpowiedź na twój.

Ostrożna/zwykła/przeszukiwawcza...

Która to jest "średnia"
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 12 Styczeń 2015, 22:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #6  Wysłany: 8 Styczeń 2015, 18:16   

Średnia to zwykła prędkość. Po angielsku na kole to było half ahead lub po niemiecku jakos halbe... nie pamietam.
Uprzedzając nastepne pytania dodam że płyne do przodu, czyli dziobem w kierunku ruchu, a śruby mamy z tyłu tam gdzie zostaje piana za okrętem.
:)
Ostatnio zmieniony przez majama 8 Styczeń 2015, 18:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #7  Wysłany: 8 Styczeń 2015, 18:23   

To fajnie, że pakujesz się pod samoloty na Biskajach na powierzchni.... Szczęście, że akurat pogoda jest pochmurna i przypadkiem na ciebie nie wpadły.

Ale nie można od razu, że tak chcesz iść? I co ma "pół naprzód", do tego, czy idziesz za dnia na powierzchni, czy nie? I czy idziesz prosto, czy przeszukujesz obszar. Bo może czegoś nie rozumiem, ale wszystkie te manewry można na "pół naprzód" robić.

(normalnie bym zapytał o to, czy na pewno chcesz iść na powierzchni za dnia na Biskajach, ale twoja odpowiedź świadczy, że dobrze wiesz, co piszesz).

W każdym razie:

Był 6 X 1941, gdy nawigator zameldował kapitanowi:
-Dotarliśmy do wyznaczonego kwadratu, Herr Kaleun.

R62 - U-44.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 84.93 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 8 Styczeń 2015, 18:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #8  Wysłany: 9 Styczeń 2015, 17:00   

W sumie to cały obszar patrolu jest chyba w zasięgu brytyjskiego lotnictwa. Więc zarządzam ograniczenie podrózowania w dzien na powierzchni. W dzien będziemy wyczekiwac pod powierzchnią przy minimalnj prędkości dla lepszego nasłuchu. To tez powinno nam pozwolic częściej cos wykryć niz obserwacje na powierzchni. W nocy popływamy po wierzchu wiecej aby miec naładowane akumulatory.

Nadajemy teraz komunikat do bazy o dotarciu do strefy patrolu i obieramy kierunek północny.
Wolno i nasłuchujemy okolicy. Jesli dotrzemy do AL61 bez zdarzen to sie zastanowimy co dalej.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #9  Wysłany: 9 Styczeń 2015, 20:59   

Za dnia 9 października wczesnym popołudniem operator hydrofonu na zanurzonym U-44 usłyszał odgłos jakiegoś statku. Im bliżej nocy, tym wyraźniejsze stało się, że cel jest w pobliżu i na dodatek samotny. Wreszcie nastała noc i U-44 mógł skierować się ku uzyskanemu kontaktowi. Wreszcie, prawie 3 godziny po zmroku, wachta dostrzegła w ciemności kształt ciemnego parowca.

R63 - U-44.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 84.97 KB

R63 - U-44a.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 31.02 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #10  Wysłany: 10 Styczeń 2015, 17:48   

Nie możemy narzekać, atak z powierzchni, bliska odległość. Zalac torpedy 1, 2, 5 i 6 . Predkosc torped maksymalna, zapalniki kontaktowe, głebokosc 2 metry. Cała naprzód do ataku, szerokim łukiem z boku i potem prosto na cel. Odpalamy torpede 1 bez ostrzeżenia z 600m i na całej prędkości zanurzenie, przejście pod celem, za celem 500m silniki stop, wynurzenie i atak z rufowej torpedy.
Może uwierzy że uboty ma z każdej burty.

Nie byłoby dobrze jakby od razu zatonął, mój plan przewiduje że zdązy nadac komunikat o ataku okrętów podwodnych.

Zaraz po ataku cała naprzód, kurs 60.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #11  Wysłany: 10 Styczeń 2015, 18:41   

Pierwsza torpeda musiała być zaskoczeniem dla załogi frachtowca. U-Boot stracił impet wchodząc pod wodę i tu nagle pojawił się problem, bo i frachtowiec zaczął skręcać w stronę, którą szedł U-Boot. Kapitan Bulgot musiał dokonać korekty kursu, aby oddalić się od drugiej burty frachtowca. Wyjście na nową pozycję zajęło zdecydowanie zbyt długo, niż chciał tego kapitan. Gdyby atak nastąpił prawie jednocześnie, blef mógł się udać, a tak, istniała szansa, że blef zostanie przejrzany.

5 minut po pierwszym ataku, kapitan jako pierwszy wyskoczył na przemoczony kiosk. Frachtowiec był idealnie widoczny za rufą. Bez czasu na dokładny pomiar odpalono rufową torpedę, której spieniony ślad można było śledzić z pokładu U-Boota.

W tym czasie zameldowano, że frachtowiec nadaje sygnał SSS, identyfikując się jako Steel Engineer, choć trzeci oficer zachował rezerwę, czy to nie jest tytuł nadającego. Wtedy też kapitan spostrzegł, jak spieniony ślad przechodzi przed dziobem, odbijającego na drugą burtę frachtowca. Dosłownie kilku metrów brakło, aby druga torpeda trafiła w dziób. Cały plan spalił się przez niesforne ruchy celu. W tej chwili nawigator znalazł w rejestrze statek o takiej nazwie. Był to amerykański parowiec z Nowego Yorku o tonażu 5700 BRT.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #12  Wysłany: 10 Styczeń 2015, 19:21   

Amerykanski? a tego nie przewidziałem. To powinien iśc dobrze oświetlony jako neutralny, sam sobie winien.

"A gdybyśmy odebrali ich sygnal SOS i poszli z pomocą?" szatański plan urodzil sie w głowie kapitana Bulgota.

- Cała naprzód. Oddalimy sie, wyprzedzimy ich i podejdziemy za godzinę od wschodu na spotkanie z wzywającym pomocy. Poinformujemy ze to nie my strzelalismy, ale jest tu naszych krętów więcej i którys mógl sie pomylić, ale najprawdopodobniej to była jakas zagubiona brytyjska mina.

"To jednoczesnie sprzeda wrogom falszywe mniemanie zgodnie z planem dowództwa. Dokonamy tez inspekcji jednostki, jesli bedzie neutralna to udzielimy pomocy rannym. Inaczej zatopimy."

- Uzbroić grupe abordażową. Reflektor na kiosk.
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #13  Wysłany: 10 Styczeń 2015, 19:24   

- Radio! - nadac komunikat o odebraniu sygnału wzywającego pomocy.
"Nasi może tez lepiej żeby nie wiedzieli jak było naprawdę, ktos tam może byc potem nerwowy"
- I nasłuchiwac ich sygnałów ratunkowych, jak zamilkną to znaczy że juz nie ma kogo ratowac albo ktos im pomógl przed nami.

"Tak czy siak przed świtem wole byc juz daleko stąd"
Ostatnio zmieniony przez majama 10 Styczeń 2015, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #14  Wysłany: 10 Styczeń 2015, 19:31   

(ps. oni nie nadają S.O.S, a S.S.S:
Atakowany przez okręt powodny (dane nadającego), (pozycja).)

On wzywa pomocy do uratowania go przed atakiem OP na pozycji, a nie, że tonie. (zwykle oznaczało, że tonie, ale ten nie wygląda, aby tonął (tj. jeszcze uciekać próbuje))
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 10 Styczeń 2015, 19:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #15  Wysłany: 10 Styczeń 2015, 23:04   

No to zostawmy ich, pewnie przetrwają. Trzeba sie przemieścić dalej. Kurs na północ, cała naprzód.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #16  Wysłany: 10 Styczeń 2015, 23:39   

A dokąd? (kursu potrzebuję, dokąd dalej... Bo od tego zależy, gdzie wylądujesz i z jakiej puli ci losować będę).
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 10 Styczeń 2015, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #17  Wysłany: 11 Styczeń 2015, 19:03   

Idziemy na północ, w stronę do AL28.
Wcześniej myślałem aby pójsc na wschód ale stamtad może isc do nas teraz jakas ekipa poszukiwawczo ratownicza dla uszkodzonego amerykańca.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #18  Wysłany: 11 Styczeń 2015, 21:29   

Jeszcze tylko, jakie torpedy załadować?

Dobro-złe wieści. Rzuciłem, że nic nie napotkałeś w drodze do AL28. I to zła wiadomość. A dobra jest taka, ze tylko przeładujesz torpedy, wyznaczysz nowy kurs/zaczniesz patrolować, gdzie jesteś i już nadrobiliśmy ten spóźniony start (tj. już na równi z resztą graczy idziemy).

====================================================

Wczesnym popołudniem 10 października 1941, U-44 dotarł do wyznaczonego kwadratu.

R64 - U-44.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 87.17 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #19  Wysłany: 12 Styczeń 2015, 19:46   

Dorzucimy elektryczne w te puste miejsca, tak poza tym z przodu wolałbym miec 2 elektryczne przygotowane. I nasłuchujmy otoczenia.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #20  Wysłany: 12 Styczeń 2015, 22:27   

Trzeci dzień poszukiwań wroga i siania zamętu mijał w spokoju. Wieczorem kapitan uważał, że już nic go nie spotka, gdy nagle wachta dostrzegła niszczyciela w oddali. Nie zbliżał się jednak w kierunku U-44, a zanim słońce zaszło, wachta dostrzegła, że prowadzi jakiś parowiec pasażerski.

R65 - U-44.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 84.72 KB

R65 - U-44a.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 38.83 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów U-44 Patrol 3
IV 40
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 53 8 Czerwiec 2014, 22:35
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol 44
"Cień śmierci"
PL_Marco Obecny ranking 18 27 Grudzień 2011, 17:26
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-44 Patrol 1
IX 39
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 27 17 Marzec 2014, 14:00
majama
Brak nowych postów Patrol 44
Na krańcu świata
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 28 Marzec 2008, 17:56
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-44 Patrol 2
I 40
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 33 5 Kwiecień 2014, 17:02
majama
Brak nowych postów U-44 Patrol 7
IV 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 20 15 Grudzień 2014, 17:49
majama
Brak nowych postów U-44 Patrol 4
X 40
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 65 7 Październik 2014, 20:03
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group