POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gwx 3.0 spolszczenie
Autor Wiadomość
PL_irek 




Kraj:
poland

Wiek: 48
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 13
Skąd: katowice

 #1  Wysłany: 28 Grudzień 2014, 17:14   Gwx 3.0 spolszczenie

Witam wszystkich klanowiczów po długiej nieobecności postanowiłem odświeżyć troche Gwx 3.0, dlatego tytaj moja prośba jak by ktoś mógł wrzucić działający link ze spolszczeniem,z góry dziękuje.
_________________
irex
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #2  Wysłany: 28 Grudzień 2014, 18:00   

Proszę bardzo. :) Link i spolszczenie działa. Jest to najnowsze spolszczenie od PL_Olamagato
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 28 Grudzień 2014, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
woonteerxd 
Oberfahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Patryk
Ulubiona Gra: Seria SH, Fifa 11, F1 2010, CM03-04
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 396
Skąd: Rogów

 #3  Wysłany: 28 Grudzień 2014, 19:52   

A gdybyś miał problemy z wyrzucaniem do windowsa na spolszczeniu to zapraszam na priv :-)
_________________

 
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #4  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 15:34   Instalacja GWX

Wracam do gry. Tylko że zapomniałem jak instalować GWX. Czy spolszczenie było jednocześnie samym GWX? Ściągnąłem z chomika ale po instalacji spolszczenia gra wywala do pulpitu.
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #5  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 16:02   

Czy ten ink będzie działał. Głupia sprawa ale minęło już kilka lat of kiedy grałem w SHIII

http://www.thegreywolves.com/downloads/
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #6  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 17:01   

Pewnie będą działać, ale te pliki (GWX 3 Gold) są na forum w dziale Download. One na pewno działają. A czysty GWX nie zawiera spolszczenia. Aby był on spolszczony PO instalacji czystego GWX musisz wgrać spolszczenie z linku, który podałem wyżej.

I nie możesz włączyć sobie wszystkich modów, jedne wykluczają użycie innych, a niektóre wymagają innych do działania.
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #7  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 18:22   

Z modami to pamiętam. Racja. gwx trzeba ściągnąć. Zapomniałem że mod waży ponad 1gb. Jak dla mnie gra mogłaby się dalej rozwijać. Jak wiadomo nie od dziś - grafika to nie wszystko. Mnie podoba się w tej grze oczekiwanie. Pływanie do Nowego Jorku to czysta przyjemność. Mam gdzieś wydrukowaną mapę szlaków konwojów dla różnych okresow wojny. Szkoda że przepadły gdzieś moje utwory z epoki. Gramofon nie zagra.
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #8  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 18:25   

Z modami to pamiętam. Racja. gwx trzeba ściągnąć. Zapomniałem że mod waży ponad 1gb. Jak dla mnie gra mogłaby się dalej rozwijać. Jak wiadomo nie od dziś - grafika to nie wszystko. Mnie podoba się w tej grze oczekiwanie. Pływanie do Nowego Jorku to czysta przyjemność. Mam gdzieś wydrukowaną mapę szlaków konwojów dla różnych okresow wojny. Szkoda że przepadły gdzieś moje utwory z epoki. Gramofon nie zagra.
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #9  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 19:17   

KotA ma utwory z epoki. Wystarczy, że podmienisz foldery "Gramophone".
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #10  Wysłany: 4 Styczeń 2015, 19:32   

Przecież GWX też ma na dzień dobry utwory z epoki... :)
Być może nawet pokrywają się te z KOTA (ale nigdy nie sprawdziłem).
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #11  Wysłany: 4 Styczeń 2015, 20:05   

Faktycznie są. GWX ma 28, KOTA 21. Wiele się pokrywa.
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #12  Wysłany: 7 Styczeń 2015, 20:14   

Poprawka: słuchałem nie tego gramofonu, porównywałem Kotę do Koty... :8)

Z Koty i GWX pokrywa się tylko jeden utwór i osobiście sądzę, że KotA ma bardziej klimatyczne utwory.
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #13  Wysłany: 8 Styczeń 2015, 17:54   

Nie wiem co to jest KOTA ale mój zestaw szlagierów jakie miałem to dzisiaj są zakazane w Niemczech piosenki. Sama śmietanka nazistowskiej twórczości. Głownie marsze wojskowe, utwory grane na defiladach w Berlinie, w trakcie ćwiczeń młodzieży z Hitler Jugend.Był też utwór o wjeżdżaniu U-bootem między nogi panienek :) Też z lat czterdziestych.
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #14  Wysłany: 15 Styczeń 2015, 18:47   

Jest problem z przeładunkiem torped z magazynów zewnętrznych. Odwołanie przeładunku które jest komunikowane czasem pozostałym do przerwania czynności kończy się zapętleniem tej czynności. W sytuacji krytycznej kiedy atakowała mnie korweta Tribal, musiałem użyć działka plot do tej likwidacji (działo główne uszkodzone). Wygląda to mniej więcej tak:

1. Nie możemy się zanurzyć kapitanie. Trwa odwołanie przeładunku. Szacowany czas 7 min.
2. Po 7 minutach próba zanurzenia i...
3. Nie możemy się zanurzyć kapitanie. Trwa odwołanie przeładunku. Szacowany czas 9 min.
4.itd...
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #15  Wysłany: 15 Styczeń 2015, 21:31   

Nie zauważyłem jeszcze ani jednego raportu z nieprawidłowości działania tej funkcji, więc może było to spowodowane jakąś interakcją w Twoim komputerze/systemie.
Sprawdź czy proces sh3.exe ma wyraźnie mniej zajętości RAM niż 1800 MB w trybie 32-bit lub mniej niż 3800 MB w trybie z fixem 4GB na OS x64 bo jeżeli a więcej, to może to wskazywać na brak pamięci i uszkodzenie obszaru danych gdzie trzymane są różne liczniki.
Mogłoby to byś spowodowane jakimś problemem z zegarem systemowym lub ewentualnie antywirusem.
Jeżeli nic się nie zmieni, to spróbuj zaraportować to na wątku macierzystym tej poprawki, czyli tu:
http://www.subsim.com/rad...ad.php?t=174225
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
 
     
lipjar222 




Kraj:
poland

Imię: Jarek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Pila

 #16  Wysłany: 17 Styczeń 2015, 02:09   

Witam jestem tu nowy gre kupiłem dawno temu .Postanowiłem przypomniec dawne czasy i zainstalowałem ja wersja 1.4 na czyssto smiga jak ta lala .Postanowiłem pobrac mod gwx3.0 i spolszczenie .Tak wiec zainstalowałem gwx 3.0 lecz nie odpalałem misji do menu wchodziłem niby wszystko działało. Zainstalowałem spolszczenie gra sie uruchamia do menu ale gdy wczytuje kariere mam info ze zmieniłem port na KIEL i w czasie ładowania wywala mi do windowsa bez spolszczenia wywala poza połowa ładowania do windowsa.Jeżeli uruchamiam spolszczona gre nie mam polskiej flagi na poczatku ale menu jest po polsku.Pozdrawiam
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #17  Wysłany: 17 Styczeń 2015, 02:53   

Która wersja spolszczenia? 5j czy 5h?
Generalnie kolejność jest w Windows 64-bit (większość już chyba taki ma) następująca:
1. Instalacja SH3 1.4/1.4b (wersja release = beta) (nie uruchamiamy gry); w wydaniach Superseller po instalacji gry zmieniamy w katalogu gry nazwę piku "_sh3.exe" na "sh3.exe" usuwając dotychczasowy plik sh3.exe (jest tam reklama).
2. Instalacja GWX 3.0 (nie uruchamiamy gry)
3. Instalacja spolszczenia (rozpakowanie w katalogu gry SH3/GWX). To rozpakowanie aktualizuje minimalnie pliki GWX o poprawkę samolotów i rakiet oraz poprawkę do współpracy z opcjami GWX Hardcode fixes i modem dodającym nowe statki (w 5h w wersji full i 5j w standardzie). Wciąż nie uruchamiamy gry.
4. Wchodzimy do MODS\GWX HardcodeFixes i odpalamy HsieOptionsSelector.exe,a w nim zaznaczamy kwadracik "4 Gbyte version". Ten punkt pomijamy na komputerze z systemem 32-bit.
6. W wersji 5h:
Jeżeli ekran jest szerokokątny, to można dograć osobnego moda "GUI GWX Classic" bo tylko on jest stuprocentowo przetestowany na stabilność z pakietem spolszczeniem (później można go wyłączyć i zainstalować sobie inne gui). A następnie:
a) Odinstalować pliki moda Resolution fix: Uruchomić plik: XPSP2 Resolution fix Uninstall.bat
b) Z katalogu opcji usunąć (np. spakować) następujące pliki: d3d9.cfg, d3d9.dll, SHIII.sdb, XPSP2 Resolution fix.bat, XPSP2 Resolution fix Uninstall.bat.
c) Z katalogu "GWXPL5 - Spolszczenie dla GWX 3.0\data\menu" usunąć katalogi
"Loading" i "Net"
d) aktywować przez jsgme.exe

W wersji 5j:
jest on wbudowany w spolszczenie, więc wystarczy tylko aktywować w jsgme.exe.

7. Wchodzimy katalogu głównego gry i odpalamy JSGME.exe, gdzie aktywujemy opcję "GWX HardcodeFixes" i ewentualnie inne opcje (podobnie jak samo właściwe spolszczenie). Plik wykonywalny będzie zaopatrzony w poprawki i pozbawiony zbędnego sprawdzania płyty DVD.

8. Odpalamy grę (sh3.exe), a następnie misję pojedynczego gracza lub nową kampanię. Gra powinna być stabilna. W samej grze stosujemy się do poniższych ograniczeń, które są zapisane w czytajto spolszczenia:

Omijanie znanych błędów Silent Hunter III
----------------------------------------
- Ulepszaj U-boota tylko przed wyruszeniem na kolejny patrol kampanii (zaczynając dopiero od drugiego).
- Staraj się zawsze samodzielnie zniszczyć wszystkie uszkodzone cele, ponieważ za jednostki "dobite" w wyniku kolizji, przez jednostki kierowane przez komputer lub (czasem) przez efekt sztormu - nie otrzymujesz żadnych punktów reputacji. Jest to szczególnie ważne w GWX, gdzie statki toną znacznie dłużej niż w SH3.
- Staraj się nie zapisywać gry w czasie patrolu będąc pod wodą, a jeżeli będzie taka potrzeba, to wcześniej wyłącz napęd, zarządź ciszę na okręcie i schowaj peryskop. Nie gwarantuje to jednak uniknięcia błędu wczytywania zapisu.
- Błędy wczytywania gry, po którym okręt pojawia się poniżej dna lub poniżej głębokości zgniecenia można naprawić przy pomocy wskazówek zawartych w podręczniku do GWX 3.x (GWX3 Manual - wersja po angielsku). W przypadku nieoczekiwanego pojawienia się opcji "Zakończ karierę" najlepiej użyć kombinacji Alt+F4, aby zamknąć grę i przygotować się do naprawienia uszkodzonego zapisu.
Warto pamiętać, że czasem taki ekran pojawia się po wejściu w polu minowym na minę i jest prawidłowym zakończeniem kariery, gdy napisane jest, że U-boot został zniszczony przez eksplozję lub zalanie.
- Nie próbuj bardzo szybko schodzić na absurdalne głębokości ponieważ gra zawiera sztywny ogranicznik głębokości jednostek morskich równy 500 metrów. Osiągnięcie tej głębokości zanim gra wykryje skruszenie kadłuba spowoduje awarię danych gry. Okrętu poniżej tej głębokości nie da się ani wynurzyć, ani zniszczyć.
- Przed użyciem torped parowo-gazowych po wczytaniu gry zawsze ponownie ustaw żądaną prędkość biegu torpedy na ekranie kalkulatora torpedowego [F6] ponieważ gra zawsze resetuje to ustawienie (na tryb wolny = 30 w.).
- Nie wymuszaj w sterowniku użycia FSAA na kartach nVidia 8800.
- Nie posyłaj na stanowiska przeciwlotnicze marynarzy we własnym porcie ponieważ mogą zestrzelić oni własne samoloty. Możesz rozpocząć walkę przeciwlotniczą we własnym porcie dopiero gdy bazę atakują samoloty aliantów.
- Na okrętach z kilkoma stanowiskami przeciwlotniczymi często tylko jedno z nich prowadzi ogień przeciwko przeciwnikowi (np. ostatnio używane). Można jednak szybko uaktywnić pozostałe przez ręczne wybranie wszystkich stanowisk kombinacją np. F4, F, F4, G, F4, T, F4.
- Staraj się nie zapisywać gry w odległości mniejszej niż 50 km od swojej bazy ze względu na to, iż po wczytaniu zapisu wszystkie swoje okręty i statki nawodne przestają manewrować i wpadają albo na brzeg, albo na siebie nawzajem.
- Zatopione wyniku zalania statki znajdujące się w chwili zatonięcia w odległości większej niż 50 km od U-boota mogą przypadkowo zostać podniesione z dna i płynąć dalej. Zatopienie takich statków nie powoduje przyznania kolejnych punktów awansu ponieważ gra traktuje je już jako zatopione.
- Nie oddalaj się zbyt daleko od konwoju. Formacje i konwoje znajdujące się poza strefą 50 km od miejsca pojawiania się obiektów (statków) nie są uaktywniane przez grę.
- Nie używaj przycisków automatycznej konfiguracji załogi na ekranie stanu okrętu (F7). Zamiast tego ręcznie przenoś grupy i pojedynczych ludzi na stanowiska (przeciąganie oraz LPM i PPM na nazwach sekcji). Bezpieczne jest używanie prawego klawisza myszy do przenoszenia wielu marynarzy i z przedziału do przedziału. Można dzięki temu m.in. szybko wymieniać załogi przedziałów silników z tylnym przedziałem kwater załogi.

Adin napisał/a:
Jest problem z przeładunkiem torped z magazynów zewnętrznych. Odwołanie przeładunku które jest komunikowane czasem pozostałym do przerwania czynności kończy się zapętleniem tej czynności.

Przyszło mi do głowy, że może wcale Ci się nie zapętliło.
Może po prostu przeładowywałeś dwie torpedy jednocześnie, a gra za każdym razem może zdejmować po jednej. Może stąd podwójne odmierzanie czasu?
Sprawdź to. Przed poleceniem zejścia awaryjnego zdejmij z ładowania jedną torpedę i pozostaw drugą. Z drugiej strony gra (konkretnie poprawka hardcode fixes) powinna zdejmować wszystkie przeładowywane torpedy na raz.
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 17 Styczeń 2015, 03:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #18  Wysłany: 17 Styczeń 2015, 03:00   

(do wywalenia - sorry)
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 17 Styczeń 2015, 03:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #19  Wysłany: 17 Styczeń 2015, 08:21   

Przeładowywałem 2 torpedy. A w zasadzie wszystkie torpedy w magazynie już czekały na przeładunek (szare zabarwienie torped). Może to jest przyczyna. Sprawdzę dzisiaj, dam znać na forum
 
     
lipjar222 




Kraj:
poland

Imię: Jarek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Pila

 #20  Wysłany: 17 Styczeń 2015, 11:05   

Spolszczenie 5j jest w tym wątku link do niego 6katalogów po okolo 50 mb.Mam system 64 bit win8 ,4 gb ramu procesor i3 to niestety laptop ale z grą nie mialem problemu chodzila plynnie. Wersja pudelkowa z kolekcji klasyki.Mialem poczatkowo zainstalowana w katalogu program files ale gwx nie chcial sie instalowac (byc może ze wczesniej probowałem zainstalwac patcha 1.4 niestety patch sie nie zainstalowal no bo mam wersje 1.4)Zatem usunalem calą gre i zainstalowałem w innym katalogu(mam tylko jedną partycję więc wybralem katalog gry)Po zainstalowaniu gry zainstalowalem gwx-a powstala druga ikona sh3 gwx. Sprawdzilem czy mniej więcej chodzi wszystko ale nie sprawdzalem misji .Nastepnie rozpakowalem spolszczenie do katalogu gry (to był ogólny katalog )no i w tym katalogu rozpakowalem pliki wyskoczyl komunikat o zamianie plików zezwoliłem wszystkie zamienic. Po zamianie uruchomiłem plik jsgme exe rozpoczelo się drugie rozpakowywanie i zainstalowal sie programik gdzie moge wlączac mody .No i czy mam wlączone mody czy nie mam gre wywala po wczytywaniu sie do misji (Nic więcej nie robilem w plikach wczesniej wspomniales o zaznaczeniu 4gb wersion czy to może byc przyczyną nie robilem tego)Ogolnie to bardzo dawno temu bawilem się w tego typu instalacje i bardzo duzo rzeczy nie wiem .Dziękuje za wszelka pomoc. Po instalacji spolszczenia którą ikonke gry odpalamy bo ja odpalalem zmodowaną.
Ostatnio zmieniony przez lipjar222 17 Styczeń 2015, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów GWX PL5 - Spolszczenie do GWX 3.0
Mechanika gry i rozwiązania problemów
PL_Daritto Dodatki, mody i modowanie 5 8 Marzec 2012, 14:20
PL_Olamagato
Brak nowych postów [ Ankieta ] Spolszczenie do GWX 3.0
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 31 24 Grudzień 2011, 11:16
PL_Olamagato
Brak nowych postów Spolszczenie do GWX 2.1
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 6 19 Luty 2012, 13:39
Mikołaj
Brak nowych postów Problem z peryskopami, GWX 3 Gold+ spolszczenie.
PL_kanaron Dodatki, mody i modowanie 2 1 Styczeń 2015, 15:14
PL_kanaron


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group