POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
U-374 Patrol 1
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 3 Styczeń 2015, 17:09   U-374 Patrol 1

Cytat:
Oberleutnant Heinrich Ungenannt
Gratuluję objęcia dowodzenia nad U-374, wchodzącym w skład pierwszej flotylli w Breście.
Waszym pierwszym patrolem bojowym będzie przeprowadzenie U-Boota do bazy w Breście. Okręt opuści Kiel 26 IX 1941, a następnie udacie się do kwadratów AK i BD, gdzie będziecie brać udział w aktywnych polowaniach na Brytyjskie Konwoje, do czasu wyczerpania zapasów, gdy powrócicie do Brestu.
Powodzenia!
Korvettenkapitän Hans Cohausz, 1-sza Flotylla, Brest, 14 IX 1941


No to ruszamy.
Po pierwsze należy załadować torpedy. Te elektryczne MUSISZ zabrać, reszta wolnych miejsc jest do twojej dyspozycji.

Potem należy wyznaczyć kurs, zaczynając od AN96 (wyjście z kanału Kilońskiego). Pełna mapa jest pod linkiem:
http://forum.polishseamen.pl/download.php?id=18006

Ale na początek bardziej przyda się ta:


Po wyznaczeniu kursu należy również wybrać na odcinki jeden z trzech sposobów poruszania:
Normalny (za dnia i w nocy na powierzchni)
Ostrożny (za dnia zanurzony, w nocy wynurzony)
Patrolowy (okręt często zanurza się, kluczy, przeszukuje. W linii prostej płynie wolno, ale dokładnie przeszukuje kwadrat)

Powodzenia.

R58 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 87.47 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #2  Wysłany: 3 Styczeń 2015, 18:55   

A więc najpierw w kierunku AN22 (normalna prędkość), następnie łukiem omijając od północy Scapa Flow (tu będę płynąć ostrożnie) do AN11, dalej normalnie do AL34, a następnie patrolowo w kierunku południowym, do AL03. Biorę tylko torpedy elektryczne jak mogę.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 17:11   

Podczas rejsu przez Morze Północne kapitan kilka razy zastanowił się, czy podążanie za dnia na powierzchni było dobrym pomysłem. Samoloty raz po raz zmuszały U-374 do zanurzenia. Na szczęście po 24 godzinach niż przyniósł pogorszenie pogody, które utrzymało się do początku października.

2 października U-374 kręcił się po kwadracie AL36, gdy w nocy wachta dostrzegła oddalony o półtora kilometra kształt zaciemnionej jednostki.

R61 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 87.65 KB

R61 - U-374a.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 33.86 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #4  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 17:45   

Ustalić kurs i prędkość. Posłać jedną kontaktową torpedę z bliskiej odległości, gdy zajmiemy dobrą pozycję. Atak w wynurzeniu, oczywiście.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #5  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 18:29   

Eksplozja w okolicy rufy celu była najlepszym dowodem, że atak został przeprowadzony prawidłowo. Statek natychmiast zaczął zwalniać i skręcać, a w eter popłynął sygnał SSS i identyfikując się jako SS Broompark. Wydawało się, że statek ruszył staranować pobliskiego U-Boota, ale zapalenie reflektora, który zaczął przeczesywać morze wskazywało, że kierunek był raczej przypadkowy, niemniej zmuszał U-Boota do zejścia z drogi celu.
-Posyłamy drugą, Herr Kaleun? - zadał pytanie pierwszy oficer. Statek znajdował się w tym czasie za ich rufą, nabierając coraz większego przechyłu, ale uparcie prąc przed siebie.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #6  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 19:01   

Tak, zająć dobrą pozycję i drugą torpedę posłać.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #7  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 19:26   

Rufowa torpeda opuściła aparat i skierowała się prosto do dobrze widocznego celu, który ciągle nie zauważył pobliskiego U-Boota. Białawy ślad ciągnął się wprost do parowca, którego prędkość spadła do góra 2 węzłów. Spudłowanie w tej sytuacji było niemożliwe. Nic nie mogło już uratować parowca... poza zapalnikiem torpedy, który zawiódł i nie zdetonował uderzającej w burtę torpedy. Kapitan widząc torpedę dał głowę, że poprzez huk diesli słyszy, jak torpeda wyskakuje z wody i z pluskiem wpada do wody. Pierwszy najwyraźniej nie dostrzegł torpedy i spoglądając na stoper odliczał:
"Plus 10"... "Plus 15"...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #8  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 21:16   

Obserwować statek w odległości 2 km, tak przez 2h, jeśli nie będzie tonął to ustawić się na dobrej pozycji do ataku.
Ostatnio zmieniony przez PL_UnnAmmEdd 5 Styczeń 2015, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #9  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 21:28   

Gdy U-374 znalazł się na pozycji, kapitan polecił zatrzymać silniki. Wtedy też usłyszano niepokojący dźwięk. Silnik lotniczy. Ale był środek ciemnej nocy. Co za pilot lata po nocy... Jednak mnożyły się już opowieści o atakach w warunkach ograniczonej widoczności i kapitan na wszelki wypadek polecił zanurzyć okręt, co możliwe, że uratowało mu życie. Chwilę po zanurzeniu okrętu w wodę zostały zrzucone bomby głębinowe, szczęśliwie eksplodując wysoko nad U-374. Były zbyt blisko na przypadek.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 5 Styczeń 2015, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #10  Wysłany: 5 Styczeń 2015, 21:37   

Jednak będąc wynurzonym w tych rejonach nie jest dobrym pomysłem. Biore kurs na zachód, wycofując się od zagrożenia. W raporcie napiszemy, że zatonął.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #11  Wysłany: 6 Styczeń 2015, 12:58   

Po kilkunastu godzinach rejsu na zachód, kapitan znów skierował U-374 na stary kurs. Wróg jednak nie odpuszczał. Ogromna ilość maszyn latających, która pokazała się w powietrzu świadczyła, że zaczęło się polowanie na niego. Na szczęście udało im sie oddalić od wroga.

5 października U-374 dotarł do kwadratu AL03, ostatniego punktu nawigacyjnego na wyznaczonej jeszcze w Rzeszy trasie. U-374 wpłynął w środek kwadratu i około 22:00 znajdował się na powierzchni, ładując akumulatory, kiedy odebrano wiadomość z dowództwa flotylli

Cytat:
Od: FdU
Do: U-374
Zaobserwowano niezwykle wolne poruszanie się U-Boota do strefy patrolowej. Potrzebujecie pomocy?


R62 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 87.38 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #12  Wysłany: 6 Styczeń 2015, 22:59   

Błędem było wybrać się na tereny tak blisko wysp brytyjskich. Wezme kurs na AL01 stylem "ostrożnym", następnie już normalnie jeśli sytuacja pozwoli kurs na południe do BE11, od tego kwadratu zaczynam patrolować do BE51. Do FdU wysłać raporcik z ostrzeżeniem dla innych u-bootów o samolotach latających tam. Pomoc nie będzie potrzebna.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #13  Wysłany: 7 Styczeń 2015, 19:26   

Im dalej od wysp brytyjskich, tym mniej samolotów. To była ta dobra wiadomość.
Złą był fakt, że nie napotkano żadnego statku wroga.

R63 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 87.4 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #14  Wysłany: 8 Styczeń 2015, 17:37   

10 X 1941 U-374 dotarł do kwadratu BE rozpoczynając patrol. Kapitan był zdeterminowany, aby uchwycić jakąś zdobycz. Duży ruch U-Bootów w tej okolicy na pewno zniechęcał Brytyjczyków do korzystania z tego szlaku, ale też nie mieli innej drogi, a wracające i wychodzące w morze U-Booty stanowiły dodatkowe oczy i uszy dla podążającego na południe U-374..

R64 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 87.37 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #15  Wysłany: 12 Styczeń 2015, 22:34   

14 X 1941 U-374 dotarł zygzakami do ostatniego punktu patrolowego

R65 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 87.32 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 12 Styczeń 2015, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #16  Wysłany: 12 Styczeń 2015, 22:55   

Dobrze by było obserwować ruch w tym kwadraciku w ciągu następnych trzech dni. Jak nic nie znajdziemy, trudno, płyniemy dalej.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #17  Wysłany: 14 Styczeń 2015, 22:25   

Mimo najszczerszych chęci załogi, patrol dawniej ruchliwego akwenu był całkowicie bezowocny.

R66 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 85.96 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #18  Wysłany: 14 Styczeń 2015, 22:46   

Widocznie Bryotle nie są głupi i nie pływają w ciągle tą samą trasą. Kurs na BE11, następnie obserwujmy ruch w tym akwenie.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #19  Wysłany: 17 Styczeń 2015, 21:25   

22 października kapitan jadł śniadanie z oficerami, zastanawiając się nad ostatnimi wydarzeniami. Po dotarciu do kwadratu BE11 patrolowali go kilka dni, aż braki paliwa zmusiły ich do powrotu. W nocy z 21 na 22 października smolarz zameldował, że paliwa starczy góra na 24 godziny. Szczęśliwie do końca podróży zostało około 16 godzin. Jednak smolarz liczył "na oko", co mogło powodować, że braknie im paliwa na podejściu do Brestu.

Wachta obejmująca teraz mostek przecisnęła się między nimi, kierując do drabinki. Kapitan zanurzył po raz kolejny widelec w parówkopodobnym wyrobie i słuchał, jak drugi oficer, zachwala pewien lokal w Breście. Gdy przestał, do uszu wszystkich dotarł odgłos karabinu maszynowego i uderzeń o kadłub. Od strony włazu momentalnie dobiegły krzyki przerażonej wachty, odgłos przelatującego nad nimi samolotu i głośny plus. Nie było czasu na reakcję, gdy eksplozja przechyliła U-Boota, zrzucając całe śniadanie wprost na koję pierwszego oficera i siedzącego na niej kapitana.

R68 - U-374.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 87.12 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #20  Wysłany: 19 Styczeń 2015, 23:56   

Zanurzenie alarmowe 100m! Kurs na Brest. Utrzymujemy podaną głębokość na 2h. Następnie pełną prędkością do bazy. Powinno tak się złożyć, że będziemy wpływać nocą do portu. Dobrze się składa, samoloty nie powinny nas niepokoić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów U-374 Patrol 4
VI 42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 67 29 Marzec 2015, 23:12
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-374 Patrol 3
IV42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 57 15 Marzec 2015, 15:24
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-374 Patrol 2
I 42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 24 14 Luty 2015, 17:15
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-553 Patrol 2 (10 Patrol kapitana)
VII 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 35 19 Grudzień 2014, 21:47
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-93 Patrol 1 (5 patrol kapitana)
X 40
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 66 16 Wrzesień 2014, 21:29
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-95 Patrol 1 (7 patrol kapitana)
XII 40/I 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 87 1 Listopad 2014, 14:58
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-93 Patrol 4 (1 patrol kapitana)
X 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 58 17 Styczeń 2015, 22:45
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group