Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#1 Wysłany: 21 Sierpień 2015, 18:45 Sub Command
Czy ktoś jeszcze w to grywa ? Albo w DW ?
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#3 Wysłany: 22 Sierpień 2015, 22:03
Jeżeli ktoś jeszcze gra w Sub Command to wg mnie raczej tylko dla samej kampanii, ponieważ w MP nie ma nic do zaoferowania wobec DW, które poniekąd nadal rozwija się dzięki modom RA i LWAMI.
Ja w DW w MP grywam ostatnio rzadko, ale jeśli nadarza się ku temu okazja razem z kolegami z DW.pl organizujemy takie spotkanie na skalę ok 10 graczy i jak narazie jeszcze udaje się nam to robić - angażujemy graczy z włoskiego Betasom albo francuskich Mille Sabords lub Simulation Sub Multi w ramach starcia pomiędzy community (ostatnia rozgrywka miała miejsce 12 czerwca http://dangerouswaters.pl...php?f=8&t=670). Chcemy ruszyć z tematem i zorganizować takie spotkanie ponownie, natomiast to co będzie potrzebne ze strony technicznej to 2 mody (RA i BetaMod w odpowiednich wersjach) - te rzeczy jestem w stanie udostępnić, ponieważ ich znalezienie może być trudne. Generalnie spotkanie zwykle planowane jest z wyprzedzeniem około 2 tygodni, na jakiś piątkowy wieczór, a sama rozgrywka trwa od 3 do 5 godzin.
Jeśli jesteście zainteresowani to gdy wstępnie ustalę termin gry napiszę Wam wiadomość, a w sprawach technicznych z grą chętnie pomogę.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#4 Wysłany: 23 Sierpień 2015, 11:33
Ja dysponuję dwoma wersjami DW:
- czysta DW zakupiona ostatnio na Steamie
oraz jakaś stara zamierzchła instalacja DW wersja 1.04 + mod Reinforce Alert DWX 1.35.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#5 Wysłany: 23 Sierpień 2015, 12:37
OK,
do rozgrywki potrzebna jest następująca konfiguracja:
DW v1.04 + RA_mod v1.36 + BetaMod v4.11
-udostępnię linki do ściągnięcia tych modów, mam nadzieję że nie będzie problemu z wersją Steam'ową - jakoś się z tym uporamy. Przy okazji.. poszukaj katalogu głównego z DW i sprawdź czy w jego zawartości jest folder 'Incoming' - jeżeli nie to go dodaj (jest niezbędny aby można było przyjmować pliki scenariusza od host'a).
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#6 Wysłany: 23 Sierpień 2015, 17:58
Ok czekam na linki. Folder 'incoming' był utworzony w trakcie instalacji.
Z drugiej strony, czy mogę liczyć na jakąś testową grę, bo nie chciałbym się totalnie zbłaźnić .
Na razie na Sub Command mam opanowaną (w miarę) klasę Los Angeles. Została mi ostatnia misja w kampanii.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#8 Wysłany: 24 Sierpień 2015, 11:48
Ponieważ doprowadzenie DW do konfiguracji o jakiej napisałem wcześniej jest trochę pogmatwane postanowiłem dodać do tego opis.
1. Modyfikację DW zaczynamy od RA_mod v1.36
Kod:
http://speedy.sh/jk2Dd/Reinforce-Alert-1.36.rar
-plik należy rozpakować, a po rozpakowaniu katalog 'RA_OPFOR_DWX1_36' oraz plik 'Install_OPFOR_DWX1_36' przenosimy do katalogu głównego DW. Następnie uruchamiamy (jako administrator) plik 'Install_OPFOR_DWX1_36' - instalacja moda może trochę potrwać.
-zawartość obu plików po rozpakowaniu należy skopiować do katalogu 'Interfaces'->'VIKING' za wyjątkiem pliku 'controllers' którym podmieniamy plik w katalogu głównym DW
3. Instalacja BetaMod
Kod:
http://speedy.sh/R6ckH/Betamod-4.1.exe
Kod:
http://speedy.sh/yS6GZ/Betamod-4.1.1.exe
-oba pliki instalacyjne działają tak samo jak patch'e wydawane przez Sonalyst - samodzielnie odnajdują instalację DW w systemie i instalują się we właściwej lokalizacji. Pliki kolejno (najpierw v4.1, później v4.11) należy uruchomić jako administrator i w zasadzie już tylko naciskać 'dalej'. Po zakończeniu instalacji pierwszego nie należy uruchamiać DW, lecz zainstalować drugi.
UWAGA: po zakończeniu obu instalacji może pojawiać się komunikat systemu o prawdopodobnych błędach tego procesu - należy wybrać 'ten program został zainstalowany prawidłowo'.
4. Uruchomienie
-przed uruchomieniem DW w zmodyfikowanej konfiguracji, wchodzimy do katalogu głównego i uruchamiamy plik 'JSGME', akceptujemy domyślną nazwę katalogu 'MODS' i powinno pojawić się okno aktywacyjne dostępnych modów. Powinniśmy zobaczyć tam 'Betamod 4.1' (nie niepokoić się tym że nie jest 4.11) - i aktywujemy go a następnie zamykamy program.
==
Po zainstalowaniu wszystkich powyższych składników rozegramy misję testową - ustalimy dogodny termin, to będzie z korzyścią i dla zapoznania z grą i w celu weryfikacji czy wszystko zostało zainstalowane prawidłowo.
Jeżeli ktoś ma doświadczenie z SubCommand to nie powinien martwić się o DW - szczególnie gdy preferuje okręty podwodne. DW w konfiguracji o jakiej mowa powyżej oferuje po prostu znacznie większy wybór niż Akula/LA/Seawolf co bardzo uatrakcyjnia samą grę jak i pole do tworzenia misji.
Imię: Adam
Ulubiona Gra: Aktualnie brak Pomógł: 5 razy Wiek: 30 Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 658 Skąd: oni mają tyle tonażu?
#9 Wysłany: 24 Sierpień 2015, 15:59
Cytat:
grindler
Instrukcje nie jasne, penis utknął w wiatraku
_________________ Ford Mondeo Mk III ST220
Wysoko obrotowy silnik DURAtec ST 3.0 V6
226 koni. 7 sekund do setki, ponad 240 km/h maksymalnej prędkości.
Mój ulubieniec ze względu na osiągi i wyposażenie w stosunku do ceny
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#11 Wysłany: 24 Sierpień 2015, 20:30
Wszystko wydaje się być zainstalowane. Gra odpala .
Czekam na trening
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#12 Wysłany: 24 Sierpień 2015, 21:11
tak, taki wygląd okna tytułowego świadczy, że wszystko działa prawidłowo.
Rozgrywkę testową możemy zrobić np. w środę, czwartek lub piątek wieczorem. Zanim to nastąpi proponuję na spokojnie przyjrzeć się dostępnym platformom i podczas testowania zapoznać się z instrukcją użycia uzbrojenia 'Weapons Guide', która znajduje się w katalogu 'Manual'. To jest bardzo ważne, ponieważ RA_mod wprowadza bardzo dużo dodatkowych opcji do procesu programowania uzbrojenia - np. dzięki RA mamy znacznie większy wpływ na funkcjonowanie ukł. samonaprowadzania torped, możemy ustawiać profile lotu dla śmigłowców które są pod naszą kontrolą, wpływać na ich EMCON itd. Pominięcie tych informacji spowoduje, że uzbrojenie zachowa się zupełnie inaczej niż wcześniej (bez RA).
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#14 Wysłany: 25 Sierpień 2015, 08:06
nie trzeba czytać wszystkiego (no chyba że lektura aż tak wciągnie) - wystarczy zapoznać się z instrukcją konkretnego uzbrojenia, adekwatnego do wybranej platformy.
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#15 Wysłany: 25 Sierpień 2015, 20:41
Przygotuję scenariusz testowy, aby można było na spokojnie zapoznać się obsługą jednostki i jej uzbrojenia. Proponuję czwartek lub piątek na 21:00 (może nawet oba dni - ale to jeszcze do ustalenia).
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#16 Wysłany: 25 Sierpień 2015, 22:06
Myślę, że w czwartek i piątek o 21 będzie ok. Jedyny problem jaki mamy teraz, to fakt że Vento nie działa.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#17 Wysłany: 25 Sierpień 2015, 22:40
to nie stanowi kłopotu, będziemy mieli TeamSpeak'a - szczegółami wymienimy się wkrótce. Myślę że rozgrywka w oba wieczory (czwartkowy i piątkowy) będzie możliwa - ale jeszcze to potwierdzę.
Jak wrażenia z oględzin RA_mod/BetaMod? - to co z własnej strony muszę przyznać, to mimo że jest to kombinacja 2 modów, ten konfig działa bardzo stabilnie (a z tym w DW bywało różnie)
W DW bardzo chętnie zagram zarówno w czwartek jak i piątek. Jestem też gotów udzielić jakichś wskazówek lub objaśnić to co może wydawać się skomplikowane. Gra tak naprawdę nie różni się w obsłudze bardzo od Sub Command. Cały interface pozostał niemal niezmieniony. To samo tyczy się "pływania" na subach. Wprawdzie mod dodał sporo jednostek ale wszystkimi kieruje się bardzo podobnie. Nieco inaczej jest na jednostach nawodnych ale wszystkie dostępne (OHP, Bergamini, Udaloy) w zasadzie obsługuje się identycznie. Niewielką różnicą jest wprowadzenie na dwóch ostatnich dodatkowego stanowiska prowadzenia ognia (pod F12) ale to naprawdę drobnostka.
Ktoś kto grał wcześniej w Sub Command właściwie od razu poczuje się jak u siebie w domu. manuale można sobie odpuścić za wyjątkiem tego o uzbrojeniu, o którym pisał Grindler. Z tym, ze też nie trzeba wertować całości a tylko to w co sami będziemy uzbrojeni.
W 5 sekund to raczej nikt nie zginie Sesje zazwyczaj ustawiane są tak, by przez pierwszą godzinę móc zmienić lokację, zastosować jakąś taktykę. Prawie nigdy nie ma się mozliwości wykryć wroga wcześniej niż przed upływem 30 min do godziny.
Tak naprawdę gra choć ekscytująca i sprawiająca wrażenie bardzo zaawansowanej i poważnej ciagle jest tylko grą i służy rozrywce. Nie walczymy o złote kalesony tylko po to by poczuć tą adrenalinę zmagań we współczesnym konflikcie na morzu. Naprawdę nie ma się co bać - każdy popełnia jakieś błędy i ciągle uczymy sie czegoś nowego. Szalenie satysfakcjonujace jest kiedy cała operacja wszystkich jednostek sie udaje a ty masz poczucie, że odegrałeś w tym swoją rolę. Nie trzeba zagrać bohatersko by to poczuć - takie jest DW.
DW w MP ma spory wymiar taktyczny i właśnie rozgrywka polega na realizowaniu planu i ewentualnie elastycznemu dostosowywaniu się do sytuacji. Nie walimy bronią na oślep bo lepiej jest powiadomić pozostałe jednostki o wykrytym przeciwniku by móc odpowiednio skoordynować atak. W misjach singlowych się tego nie doświadczy bo czasem AI zachowuje się dość przewidywalnie.
Nieco się rozpisałem ale naprawdę szczerze zachęcam chociażby do spróbowania. Nie każdemu musi się podobać ale każdy komputerowy wilk morski powinien znać ten tytuł. W końcu poza SH bardzo niewiele jest gier o tej tematyce.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#19 Wysłany: 26 Sierpień 2015, 19:10
Witaj pepe na naszym forum. Dzięki za zachęcający post.
Mój status obecnie to DW zainstalowane zgodnie z sugestiami Grindlera i wydrukowany manual o uzbrojeniu.
Dodatkowo mentalnie przygotowuje się czytając "Czerwony Sztorm"
Fajnie by było jutro spróbować się połączyć.
Co do technikaliów, w jaki sposób łączycie się ze sobą ? Tungle ? Inny sposób ?
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
pepe [Usunięty] Kommodore
#20 Wysłany: 26 Sierpień 2015, 20:26
Łączymy się zazwyczaj bezpośrednio przez Direct Play (czy cos takiego). Stawiajacy sesje maja zew. IP wiec nie powinno być problemów. Podaje sie IP, wpisujesz je do wyszukania sesji i to sie najlepiej sprawdza. Czasem sam hostuję, czasem Grind albo jego brat (bo ma najlepsze łącze) a niekiedy ktoś inny np: w przypadku Włochów czasem oni hostują ale też bezpośrednio bo to najlepiej działa.
Czerwony sztorm dosc ciekawy ale ja czytałem w słabym momencie i nie skończyłem. Za duzo rzeczy mnie rozpraszało i musiałem po dwukrotnym przedłuzeniu w bibliotece oddać. Szczerze mówiac historia ciekawa i inspirujaca ale juz dzis wymagam od książek zeby były lepiej napisane literacko
Teraz czytam "Podwodnych mysliwych" Iaina Ballantyne'a i też pod wpływem lektury zaczynam znów dłubać w DW. Ksiązka o tyle ciekawa, że to historie Royal Navy w okresie zimnej wojny. Miła odmiana poczytać o kimś innym niż ruscy czy amerykańce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum