POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Uatrakcyjnienie patroli w SH3
Autor Wiadomość
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #1  Wysłany: 18 Październik 2015, 11:26   Uatrakcyjnienie patroli w SH3

Witam

Od dawna tli mi się w głowie dość ciekawy pomysł jednak na razie sprawa leży ponieważ Vento nie za bardzo się do tego nadaje. Dlatego nadal przekonuję Was do przesiadki na diabelsko dobry TeamSpeak3.

Nie ma w co grać? E tam... gadanie....

https://www.youtube.com/watch?v=qaHgdFH3jgs

Dla nie jarzących jeszcze co chodzi - można by było stworzyć eksperymentalny kanał wyłącznie do telegrafii. Rozwijanie się przez zabawę fajna sprawa. Za jakiś czas ludzie, którzy chcieli ogarnąć ten dość prosty temat mogliby zamiast ględzić stukać na patrolach kluczem dozwolone meldunki co nadało by klimatu i zupełnie innego wymiaru każdemu symulatorowi :czapa

Koncepcja czai się we mnie od wielu lat. Koncepcja aldisa na U-bootach niby była wprowadzona w życie ale na razie nie rozwalono czym go wyzwalać stąd narodził się pomysł na kanał wyłącznie dla telegrafistów.

To by było wyłącznie dla prawdziwych asów którzy nie zamierzają przestać się rozwijać intelektualnie. Wymaga to odrobiny regularnego treningu owszem ale potem tak wchodzi w krew, że radość jest niesamowita i dużo bardziej ceni się dash/dot od żucia szmat.

Na czym polega mój pomysł:

Trzeba by było tego Teampeaka3 po pierwsze z auto-załączeniem PTT czyli nadawania. Przyda się też rozdzielacz jack na klucz i mikrofon(z przełącznikiem) w razie problemów.

Potrzebne też będzie proste urządzonko generujące ton, które każdy złoży w paręnaście minut jarząc o co chodzi. Cena całości zamyka się w max 10 złotych.

Oto schemat takowego generatora na nieśmiertelnym NE555 za 80 groszy ;)



Spis części:

Układ scalony:

ne555 - timer (80gr)

Kondensatory:

100nF - kondensator (20gr)
220nF - kondensator (20gr)
10uF/16V - kondensator elektrolityczny (zakres woltażu 16-63V)

Potencjometry:

100kOm - (regulacja tonu) (może być problem z 150 kiloomów u nas)
10kOm - potencjometr do regulacji mocy wyjściowej (ten nie oznaczony)

Ów switch to zwykły prosty klucz który każdy może zrobić sam w domu a koncepcja zwierania/rozwierania dwóch styków jest zależna wyłącznie od tworzącego klucz mechanika :8)

Tutaj jeden z pomysłów:



Ogółem podstawa klucza powinna być ciężka by nie diskopolował po biurku jak jakiś pajac nawalony na koncercie orko-polo we wsi.

Oto metoda wizualna nauki:



dużo lepszą metodą jest jednak metoda melodyczna bo wchodzi w łeb jak zabiegi na konwojach :D

https://www.youtube.com/watch?v=2_qQZ92onhU

Jak ktoś nie ogarnia tematu to niech poćwiczy w domu wedle tego jakże prostego urządzonka które można wykonać ze śmieci:

http://www.w1tp.com/perbuild.htm

Pamiętajcie. Zanim nauczycie się nadawać - nauczcie się słuchać bo potem są złe nawyki. Jak się pomysł powiedzie - mogę chętnie pomóc w podstawach. Jak będą chętni niebawem zaprezentuję jak wykonać takowy generator w parę minut i pokażę Wam jego działanie.

Po jakimś czasie nie będziecie zwracać uwagi wcale na jakieś długie krótkie tylko wsio będzie po prostu muzyką. Z czasem spece wyskillą się tak że odbiór 22-25 WPM nie będzie, żadnym problemem. WPM to word per minute - czyli przyjęte słowo paris nadane 25 razy w ciągu minuty - a wygląda ono tak:

.--. .- .-. .. ...

Także zachęcam do rozważenia takowego pomysłu bo można bawiąc się uatrakcyjnić patrole jednocześnie rozwijając się a być może potem stając się jednym z ludzi HAM Radio ;)

Jak ktoś będzie wytrwały - to może kiedyś dogoni tego pana:

https://www.youtube.com/watch?v=YPsgEdmlUf0

czego oczywiście Wam życzę :papapa:
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #2  Wysłany: 18 Październik 2015, 13:07   

Ciekawe. Może w końcu kiedyś nauczę się Morsea :8)
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #3  Wysłany: 18 Październik 2015, 13:18   

Do treningu praktycznego: link :8)
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #4  Wysłany: 18 Październik 2015, 13:34   

PL_kanaron napisał/a:
Do treningu praktycznego: link :8)


Ekstra :8) . Zainstalowałem sobie.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #5  Wysłany: 18 Październik 2015, 13:34   

Urządzenie zrobione w 19 minut. Działa. Film-tutorial nakręcony. Brakło mi pamięci na karcie także końcówka z odpału będzie dograna za chwilę jak się zrzuci na dysk ;)

Dzięki Jacek. O Kanaron od razu z Grubej Berty - fajna apka na Andzię. Potestuję i niebawem kolejne fajne softy które świetnie uczą. Ba - mam 700Mb lekcji stworzonych przeze mnie jako szumofoniaste empeczy ;)
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #6  Wysłany: 18 Październik 2015, 14:31   

Dzięki :D Przypadkiem znalazłem. Jak dla mnie jeden z lepszych sposobów na naukę.

A jeśli ktoś uczy się przez słuchanie i jednoczesne patrzenie na kod w konkretnych zdaniach to w załączniku przesyłam programik, który napisałem ponad rok temu na infie. Sam kod pokazuje dobrze, problem może być z dźwiękiem na nowszych systemach.

MORSE.exe
Pobierz Plik ściągnięto 402 raz(y) 64.74 KB

_________________

 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #7  Wysłany: 18 Październik 2015, 14:49   

Nie powinniście się uczyć poniżej prędkości 17 WPM. Nauka się wydłuża i się człowiek wkurza. Ja tam 22 ;)

Polecam tą lekturkę na wtajemniczenie. Totalna darmocha i full legal z pi-zet-kej:

http://www.swiatradio.com...otkofalowca.pdf

Jest tam parę ciekawych dla tematu działów:

3.8. Jak nauczyć się alfabetu Morse'a? (137)
6.5. Generator i klucz do nauki telegrafii (261)

Po kolejne - nie powinniście uczyć się alfabetycznie. Zaczynajcie od A,B,S. Codziennie dodawajcie jedną literę i rozćwiczajcie to. Potem nagle bam i potrafisz całość. Nauka alfabetycznie jest dużo dłuższa. Warto też poznać metodę nauczania Kocha.

To właśnie jeden z najlepszych softów. http://www.g4fon.net/CW%20Trainer.htm
Tworzysz plik tekstowy pełen liter/cyfer które się uczysz podzielone tak samo jak enigmowe radiogramy. Piąteczkami ;)

np: ABSBA BSBAS BASBB ASBBA SBASBB SBBSB BASBA SBBBA AABSB

To sprawia, że umysł elastycznie zaczyna łapać melodie i rozpoznawać znaki bez myślenia o nich.

W w/w ABC jest kolejność uczenia się liter itd. To najszybsza metoda u nas stosowana. Wiem bo mam speca co mnie gnębi co weekend i motywuje do highest skill cw ;)

Trening więc czyni mistrza a paczką można ogarnąć temat szybciej ;)
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #8  Wysłany: 18 Październik 2015, 18:44   

Szkoda, że wcześniej tego nie przeczytałem... Z tą aplikacją nauczyłem się całego alfabetu po kolei, 18 WMP :D

Pojedyncze litery i cyfry już w miarę dobrze mi idą, słowa dość wolno, ale pewnie szłoby zrozumieć, słuchanie... na razie klapa :D Już myślę o odbiorniku podłączanym do wyjścia karty dźwiękowej. Bez dekodowania, sam zapis :D
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 18 Październik 2015, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #9  Wysłany: 18 Październik 2015, 19:34   

I. Te linki do nauki morse'a rzeczywiście bardzo fajne.

II. Dla zwiększenia realizmu można nadawać na fotelu bujanym podczas złej pogody.

Metoda jest taka:
1). Stawiasz przy biurku komputerowym dwa fotele: zwykły i bujany.
2). Aby nadać komunikat musisz się wynurzyć i wystawić antenę. Wtedy sprawdzasz wizualnie stan morza.
3). Jeśli bardzo kołysze odstawiasz zwykły fotel i przesiadasz się na ten bujany.
4). Bujasz się na fotelu i dopiero wtedy wyciągasz urządzenie do nadawania.
5). Nadajesz
6). Po skończeniu meldunku bujasz się dalej póki nie zejdziesz przynajmniej na 30m.

Uwaga: nie zaleca się spożywać przy komputerze posiłków podczas nadawania. Po pierwsze to nie kulturalne podczas "konwersacji" a po drugie grozi zalaniem telegrafu :P

Dodatkowo aby poczuć pełen realizm tamtych "podwodnych" zmagań można wykonać kilka następujących kroków:

- na dwa dni przed rozgrywką zaprzestajesz mycia się i spuszczania wody w toalecie.
- nacierasz włosy małą ilością oleju technicznego.
- dzień przed i w dniu rozgrywki smażysz dużo na przypalonym oleju.
- upewniasz się, że podczas rozgrywki drzwi od toalety są otwarte.

"[...] Ich ubrania, na brzegu, i na środku oceanu, zawsze cuchnęły benzyną i spalinami z nutą wymiocin. [...] Woń marynarza z okrętu podwodnego uzupełniała jeszcze domieszka ekskrementów (bynajmniej nie słaba) i aromat kuchennego tłuszczu." - cytat z książki Iaina Ballantyne'a "Podwodni myśliwi"

- Tak nieco żartobliwie :D

Problem w grach "klanowych" z innymi może być taki, że "nasi" używając morse'a będą poważnie upośledzenie w stosunku do przeciwnika, który nawet wbrew deklaracjom może zwyczajnie olać sprawę.
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #10  Wysłany: 19 Październik 2015, 18:07   

hehehehe.

telegraf - oł men...

to propozycja i może być ciekawie. szczerze lepsze to niż słuchanie niektórych 'żłobów' i 'zabeżaczy' :pierd:

:lol
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #11  Wysłany: 19 Październik 2015, 20:33   

No w sumie szłoby. W końcu na wyjściu karty dźwiękowej pojawia się napięcie. Nie wiem do końca jaką ma wartość maksymalną, ale można by dołożyć przetwornicę lub stabilizator i podawać stan wysoki / niski do mikroprocesora, dalej wyświetlać kod na wyświetlaczu (żeby nie utonąć w papierkach). Tylko trzeba by jakoś wykorzystać jeden osobny kanał do tego, żeby nie zapisywał dźwięków z gry :D
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #12  Wysłany: 19 Październik 2015, 21:46   

Tak na szybko przemyślałem sprawę i mi wyszło, że z cyfrowym telegrafem byłby jeden zasadniczy problem: odczytanie długości sygnału wejściowego przez mikroprocesor. Każdy nadaje z inną prędkością, do tego gdy się człowiek rozkręci to przyspiesza nadawanie. Czyli mógłby być spory problem z odczytem . czy -

Można by to załatwić przez konieczność nadania "początek nadawania" i w tym czasie mikroprocesor liczyłby ile trwa . a ile - u danej osoby aktualnie nadającej. Ale nadal pozostaje problem z "rozkręcaniem" się w trakcie nadawania.
_________________

 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #13  Wysłany: 26 Październik 2015, 10:34   

PL_kanaron napisał/a:
Tak na szybko przemyślałem sprawę i mi wyszło, że z cyfrowym telegrafem byłby jeden zasadniczy problem: odczytanie długości sygnału wejściowego przez mikroprocesor. Każdy nadaje z inną prędkością, do tego gdy się człowiek rozkręci to przyspiesza nadawanie. Czyli mógłby być spory problem z odczytem . czy -

Można by to załatwić przez konieczność nadania "początek nadawania" i w tym czasie mikroprocesor liczyłby ile trwa . a ile - u danej osoby aktualnie nadającej. Ale nadal pozostaje problem z "rozkręcaniem" się w trakcie nadawania.


Nieprawda. Otóż kanaron słyszałeś kiedyś o Schmitt Trigger albo o magicznej kości NE567?



Tia - zależnie od kalibracji mocy wejścia przerabia on syf na prostokąt Ci przydatny.
Jeśli byś miał problemy z takowym ickiem to potestuj sobie to na NE555.



Może takie super-zaj nie jest jak NE567 ale działa ;) . Od odczytu szybkości nadawania w soft wkładasz pętle warunkowe na przerwaniach. Najprościej to zrobić tak:

if szybciej niż 20WPM then increase bla bla bla
if wolniej niż 20WPM then decrease bla bla bla

Wiadomo namota się tego sporo ale działać będzie a odkrywanie piękna rzecz ;) . Na start rozejrzyj się za PIC16F84 lub jakimiś AVRkami. Przetwornik A/C też fajna sprawa. Jak nie chce Ci się projektować całości idź po gotowości :lol

PDF

Jak to złożysz urządzenie poświęcisz wsadem łode mnie. a tak to działa tylko bez podświetlenia LCD więc lipton na patrole.

muvi

długo polowałem ale właśnie stałem się posiadaczem słynnego klucza od r-140 i to nówki:



karanon. jak złożysz to na płytce stykowej - szykuj się na płytkę fachową totalnie gotową. ok. spadam do kieratu. pozdrawiam :papapa:
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #14  Wysłany: 26 Październik 2015, 15:49   

Hmm, słyszałem, ale jakoś nie połączyłem tego problemu z NE567.

Start już mam za sobą, ślęczą nad AVRkami i mam zamiar zabrać się za przetwornik.

Kiedyś się za to wezmę jak będę miał czas. Czyli najpóźniej w maju :D
_________________

 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #15  Wysłany: 26 Październik 2015, 20:58   

Hehe - proc za gupi by analog kupić. Trza mu cyfrą tłumaczyć. Zupełnie jak w woju.

Kod:
Cyfra panie a nie j....nie


Dobra to działaj tam. Powiem tak. PCB dopiero 10 listopada zamawiam także na razie łącz to na pająka na stykówce. Elcek klasyk 16x2.

Jak nie masz pod kościana programatora to polecam tylko jeden sensowny - COM84. Jest ich wiele wersji. Mniej lub bardziej wybajerowane. Te bardziej - za ciula nie chcą działać i trza komerchy by może łaskawie je zobaczyła. Jedyny z nim problem to taki - że mało które eres232 ma zdrowe i mocne 5V by dało je na procę. Daruj sobie więc z góry męki i wiarę w moc RS-232 bo moc to masz po litrze na łeb. Nie lutuj d_py diody do pinu 3 w COM a jedynie podlutuj tam wyjście na kijankę 9V a czarną jej minusówkę tylko Vss do piątego pinu podstawki. Tak zrobione urządzenie jest świetnie widziane przez program WinPic (bo WinPic800 miewa odpały)

Gupiś nie jest chopie i skilla robisz więc dasz se radę bo nie ogarnąć tego to trza za karę do Kasi z Bravo pisać 5 razy (choć dla niektórych debili to zaszczyt) :lol

Wkładasz więc proca. Wgrywasz wsad i ryra od razu. Its fakin oool meeen...

:papapa:

com84 syf.png
jedyny dobrze i zawsze działający COM84
Plik ściągnięto 17671 raz(y) 3.68 KB

com84.jpg
zóm
Plik ściągnięto 17671 raz(y) 9.99 KB

_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #16  Wysłany: 26 Październik 2015, 21:24   

Nie przymierzałbym się do programowania bez programatora :D Mam AVR USBasp (oczywiście nie jakiś złom ani nie Dragon).

Wolne za niedługo będzie to se to zmajstruję. Tylko skończę to co już zacząłem, też na stykówce, żeby tego nie rozbierać i na nowo majstrować bo to co robię teraz wymaga sporo roboty: panel autopilota do symulatora lotniczego. Muszę jeszcze ogarnąć komunikację z PC. Chciałem USB, ale chyba skończę na RS232, bo USB jest trochę skomplikowane.
_________________

 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #17  Wysłany: 27 Październik 2015, 19:48   

Do takich rzeczy to FTDI ;)

Programator AVR do PICów? :schock

A gdzie Ty masz MISO, MOSI, SCLK w PIC? Zrób ten co kazałem. Działa natychmiast.

Mała errata przez zmęczenie. +9 na staba. do środkowej minus i zmostkować do pin 4. Plus ze staba 78L05 na 13 i po zabiegu. 6 pinu minusowego też nie musisz z RS-a podpinać bo masz inne zasilanie - 9V + 78L05 combo ;)

Tu masz dobry przykład co nie syfi i zawsze proc łyka soft:



ale pamiętaj - ten schemat to elemka trza napisami na blacie położyć bo będzie kopciło ;)

:papapa:
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #18  Wysłany: 27 Październik 2015, 20:34   

A skąd, ja siedzę tylko w AVR. W ogóle nic nie wiem o PICach. I to mi na razie wystarczy :8)

Dlatego nie potrzebny mi programator do procków, o których nic nie wiem.

Zrobię wszystko według tego PDFa tylko na jakiejś Atmedze zamiast PIC, wsad sam napiszę od zera, albo zobaczę jakiś gotowy, na jego podstawie napiszę i będę zadowolony :D
_________________

 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #19  Wysłany: 27 Październik 2015, 23:20   

Ho ho!

Pic to prosty proc. Extremalnie ale ma fajne bajery. Jak chcesz go poznać to zacznij od PICBasic bo kodzenie w assemblerze to hardkor taki że się z czachy kopci xD

AVRki są wdzięczne i fajne. Nie są trudne. Bascom albo WinAvr i się jedzie.

U mnie to tak:

1. na ATMEGI 16/32



2. handmade na ATTINiaki



3. USBASP v 2.0 AVR



4. AVTProg2 / AVR



5. handmade programator COM84 do PICów (to taki co potrzebujesz)



6. Jakiś tam handmade JDM też na PICe



Jeszcze coś bym wygrzebał ale to mi w zupełności wystarcza do sofcenia tego co potrzebuję

:papapa:
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #20  Wysłany: 28 Październik 2015, 07:25   

To ja mam tylko ten:


Co do programowania... Basic, assembler? :schock Wiem, że istnieją, ale nie znam. Siedzę wyłącznie w C++ i C# i na tym pozostanę, bo to mi się do matury i na przyszłość przyda.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Hostowanie Patroli - Made in Hagal
PL_Hagal Wykaz patroli 0 27 Luty 2009, 14:44
PL_Hagal
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier rankingowych SH3
Ranking Wakacje 2015
PL_kanaron Nasze aktualne patrole - Miniranking wakacyjny 2015 0 18 Lipiec 2015, 10:11
PL_kanaron
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Jesień 2014
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole - Jesień 2014 0 14 Styczeń 2010, 18:51
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Brak nowych postów Przyklejony: Terminy Patroli i Listy Obecności
PL_fox6 Kampania multiplayer SH III 29 8 Marzec 2013, 21:40
PL_Marco
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Wiosna 2014
PL_CMDR Blue R Nasze aktualne patrole - Wiosna 2014 0 31 Styczeń 2014, 19:19
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Atualna tabela rankingowa SH3
Aktualizowana co 5 patroli
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 21 Marzec 2009, 13:55
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group