POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 18 Październik 2015, 18:43   Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet

Tak, Kanaron. Wiem, że mnie za ten post polubisz :D

Cytat:
ŚCIŚLE TAJNE
Raport wywiadu nt. Sił Niemieckich w Norwegii
U-Booty:
Baza Kirkenes: 6 U-Bootów. 1 w naprawie. Połowa przebywa na morzu, prawdopodobnie w pobliżu Murmańska
Spodziewane uzupełnienia w przeciągu 2 tygodni: 6 U-Bootów
Luftwaffe:
1 eskadra myśliwska na każdy port
Trondheim: Wzmocnione siły myśliwskie (2 eskadry) oraz 1 eskadra bombowa
Bodo: Wzmocnione siły myśliwskie (2 eskadry)
Banak: Lotnictwo bombowe, eskadra Ju88
Tromso: Lotnictwo bombowe, 2 eskadry Ju88/He115
Kirkenes: Znacząco wzmiocnione siły myśliwskie (3 eskadry myśliwskie, w tym 1 Bf110)
Kriegsmarine:
Do Trondheim dotarł Tirpitz, Admiral Scheer i Prinz Eugen oraz 7-10 niszczycieli i torpedowców. Prinz Eugen został zaatakowany i możliwe, że nie znajduje się w gotowości bojowej.

Nie są znane plany Niemieckie. Możliwe, że Scheer i Prinz Eugen mają wesprzeć Tirpitza podczas rajdu na Atlantyk, a równie dobrze wszystkie jednostki mogą zostać użyte przeciwko konwojom arktycznym.


Cytat:
ŚCIŚLE TAJNE
Siły Coastal Command biorące udział w operacjach na Morzu Północnym
42 eskadra Beaufort
86 eskadra Beaufort
234 eskadra Beaufighter IC
404 eskadra Blenheim
Do połowy miesiąca siły te zostaną wzmocnione przez 236 i 248 eskadrę wyposażoną w Beaufightery.

Cataliny Home Fleet stacjonują w Lerwick.

Siły Amerykańskie na Islandii składają się z 2 eskadr P-39/P-40 oraz 1 eskadry łodzi latających, pilnując przejścia miedzy Islandią, a Wielką Brytanią.


Cytat:
ŚCIŚLE TAJNE
Raport dotyczący konwojów:
PQ-12 Reykjavik: 18 frachtowców, 3 eskortowce.
Murmańsk może przyjąć 4 niszczyciele i 1 krażownik wraz z konwojem. Konwój musi zostać dostarczony do 15 marca. Eskortowce po bunkrowaniu w Murmańsku przejmują konwój QP9/QP10
15 Marca w Reykjaviku zbierze się 15 frachtowców konwoju PQ-13.


QP-8 Murmańsk: 15 frachtowców, 3 eskortowce, HMS Nigeria.
W początkowym etapie rejsu może zostać wsparty przez 3 trałowce z Murmańska.
Eskortowce, po uzupełnieniu paliwa, przejmują konwój PQ-13.

Porty Radzieckie:
Murmańsk:
QP-10: 15 statków. 4 rozładowane, 11 będzie rozładowanych do 15 marca.
Archangielsk
QP-9: 10 statków, wszystkie rozładowane. Lód uniemożliwia wyjście konwoju.

Murmańsk w dniach 1-15 III 1942 może przyjąć i zaopatrzyć 4 niszczyciele (2 torpedowce liczone, jako 1 niszczyciel) oraz 1 krążownik.


W skrócie:
Eskortowce latają w tą i z powrotem. Biorą jeden konwój, doprowadzają do celu, bunkrują i nazad. Konwoje planowo wychodzą co 15 dni (2 w miesiącu). Możesz oczywiście wstrzymać wyjście konwoju (wtedy w Islandii nie zbierze się kolejny), ale lepiej to wytłumaczyć wtedy Poundowi dlaczego wstrzymujesz konwoje.
Oczywiście mogą też eskortowce wymienić się statkami "na morzu".

Cytat:

ŚCIŚLE TAJNE
ROZKAZY
Wiceadmirale F. Kanaron.
Waszym zadaniem, jako dowódcy Home Fleet, jest utrzymanie ciągłego ruchu konwojów PQ/QP, wychodzących w morze każdego 1 i 15 dnia miesiąca oraz nie pozwolenie siłom Kriegsmarine na przedarcie się na Atlantyk.
Do pomocy w waszych zadaniach zostały wyznaczone spore siły, wspierane przez okręty podwodne wadm. Hortona, samoloty Coastal Command i siły Amerykańskie, więc liczę, że podołacie zadaniu.
Zadanie specjalne:
15 marca do Murmańska dotrze transport specjalny "Szporty w oleju". Skrzynie, szczelnie zamknięte i nie otwierane, mają być przewiezione okrętem (krążownikiem) do Wielkiej Brytanii do końca miesiąca. Na 3 dni przed wejściem okrętu do portu należy przesłać do admiralicji informację o tym, do którego portu dotrze transport.
Pierwszy Lord Admiralicji Pound.


Patrz! Zadanie w sam raz dla Jacka! Tylko... Murmańsk tym razem nie przyjmie 2 krążowników... Wiec okręt wysłany tam... będzie jednocześnie eskortą PQ-12/QP-10...Chyba, że rezygnujesz z krążownika podczas tych eskort.
Ps. Biały Patrol (2 ciężkie krążowniki) jest cały czas wymagany. Jak chcesz zmienić patrolujące tam jednostki, to będziesz musiał je ściągnąć i wysłać zastępstwo. Są one już zaopatrzone i w Reykjawicku zostaną zaopatrzone po powrocie (nie musisz wydawać na nie Punktów zaopatrzenia)


ZAOPATRZENIE:
Posiadasz 16 punktów zaopatrzenia, na każde 15 dni. Możesz je wydawać "od razu" lub "na bieżąco".
1 punkt zaopatrzenia jest używany do uzupełnienia paliwa/amunicji na 1 krążowniku/lotniskowcu eskortowym
2 punkty zaopatrzenia są używane do uzupełnienia paliwa/amunicji na 1 pancerniku/lotniskowcu/krążowniku liniowym.
Niszczyciele i jednostki lżejsze są zawsze traktowane jako zaopatrzone.

Wszystkie jednostki są zaopatrzone, ale chodzi o to, że jak wysyłasz okręt, to gdy wróci musi mieć uzupełnione paliwo. A bitwa o Atlantyk wciąż trwa i nie powinieneś trwonić więcej zasobów, niż Home Fleet posiada.
W związku z tym, że Royal Navy nie pływa na rezerwie (zgodę na pływanie na rezerwie musi wyrazić Pound i udzieli jej tylko w sytuacji krytycznej), musisz za każdą wysłaną jednostkę uzupełnić jej zapasy paliwa po powrocie.
W sytuacji kryzysowej możesz poprosić Pounda o użycie jednostek PONAD te 16 punktów, ale musisz uzasadnić użycie i "dlaczego nie zabezpieczyłeś zapasów na tę ewentualność" (czyli. np. Tirpitz przebija się na Atlantyk, a ty masz jednostki za 16 punktów zaopatrzenia na Arktyce, ale chcesz wysłać 2 pancerniki z Islandii na operację.
No to Pounda będzie ciekawiło, dlaczego nie zabezpieczyłeś zapasów na wypadek operacji, którą miałeś za zadanie powstrzymać.
Czyli nie bądź ani jak Patton (wszystko do przodu i niech inni się martwią o zaopatrzenie), ani jak Montgomery (zaopatrzcie mnie, bo walczyć nie mogę!). Raczej bądź jak Bradley. Mierz siły (zaopatrzenie) na zamiary.

Oczywiście jak nie zużyjesz wszystkich punktów, to Brytyjskie Ministerstwo Wojny będzie zachwycone (w tym Pound), że udało się coś zaoszczędzić. Nie dostaniesz przez to zaopatrzenia na zapas, ale jednocześnie każde 2 wydane punkty to strata 1 punktu zwycięstwa na koniec. Ale abyś nie martwił się, zaczynasz grę z 7PZ!

Ponieważ wieziesz 33 frachtowce po 1 punkt każdy, raczej wyjdziesz na plus... O ile nie zatoną.
Może to brzmi okrutnie, ale lepiej stracić 1 frachtowiec, niż uratować go przez to, że 2 pancerniki, 4 krążowniki i 1 lotniskowiec spaliły więcej paliwa, niż wiozła zatopiona jednostka. Oczywiście, jak te pancerniki i krążowniki zatopią np. Tirpitza, to wtedy "inwestycja" się zwróci.
Nie każę ci być skąpym. Tylko nie powtórz błędu z PQ-6, gdy dla przewiezienia 8 frachtowców użyłeś sił ponad miarę. (wliczam też te holujące potem).


Posiłki:
W przeciągu najbliższych 15 dni spodziewane są następujące posiłki:
HMS Liverpool, krażownik klasy Town (Scapa Flow)
HMS Edinburgh, krażownik klasy Town (Scapa Flow)
Oligarch, zbiornikowiec floty (Reykjavik)
2 niszczyciele A-I, 4 eskortowce Hunt +2 kończące trening (Scapa Flow)

Możesz też wykorzystać swoją władzę, aby trening załóg nowych okrętów obdył się w warunkach bojowych.
Obecnie trening przechodzą:
6 torpedowców O-P (później będa skierowane do eskorty konwojów Atlantyckich)
2 torpedowce HUNT (później będą skierowane do wsparcia konwojów Arktycznych)

Dodatkowo, jak bardzo potrzebujesz wsparcia, to możesz poprosić admiralicję o "awaryjne wsparcie" w postaci 1-4 starych niszczycieli lub niszczycieli A-I (Scapa Flow) lub też do 4 amerykańskich niszczycieli (Reykjavik)

Transfery:
Do około 20 marca musisz "odesłać" następują jednostki
HMS Suffolk (obecnie w patrolu białym) - remont, będziesz musiał nowy okręt klasy Town wysłać do Białego Patrolu
1 niszczyciel L-M - przeznaczenie do wsparcia operacji na oceanie Indyjskim

T00_Reykjavik.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 87.44 KB

T00_Scapa Flow.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 111.22 KB

T00_T9.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 54.03 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #2  Wysłany: 18 Październik 2015, 20:25   

:kawusiazgazetka: :czytam: :galynawierzch: :bum:
To tak w skrócie :D
Dopóki nie napiszę: GOTOWE znaczy, że jeszcze analizuję, myślę i zmieniam zdanie. Jeśli długo nie będę tego pisał to znaczy, że prawdopodobnie zapomniałem :D

Lotnictwo na Morzem Północnym patroluje swoje obszary. Przydałoby się oddelegować eskadrę do patroli zwiadowczych w pobliżu Trondheim, ale z zakazem wchodzenia w bezpośrednią konfrontację z wrogimi jednostkami o ile nie będzie to konieczne. Mają pilnować czy Tirpitz, Admiral Scheer i Prinz Eugen wypływają. Mam tylko nadzieję, że nasze lotnictwo ma taki zasięg. Jeden okręt podwodny również patroluje obszar przy Trondheim z tym samym celem głównym. (Stały patrol).

Do PQ-12 dołącza HMS Kent + 2x torpedowce.

Do QP-8 dołącza 1 niszczyciel z słabą załogą.
I to powinno wystarczyć konwojom.

Trasa konwoju wyznaczona, patrole OP i lotnictwa również. Wyznaczamy dalej...


HMS Kent zostaje przydzielony do wychodzącego QP9/10 i przejmuje ładunek specjalny, na północ od Lerwick się odłącza i płynie do Loch Ewe (zameldujcie Poundowi). W drodze powrotnej jakieś jednostki się do niego dołączą, ale jeszcze za wcześnie by myśleć jakie.

TF3: King George V + Victorius + DD LM (10 marca wraca do bazy i transfer) + 3 DD JR. Zielony.

TF4: Berwick + Scheffield + 2 DD AI + 1 DD JR. Szary.

I to na tyle jeśli chodzi o SP. I już poszło 9 zaopatrzenia. Nie mylę się? I tu czegoś nie rozumiem: czy jeśli nie zużyję 16 zaopatrzenia to w następnej turze nie dostanę kolejnych 16? I za zaopatrzenie tracę zwycięstwo?


Więc Islandia... Tu mamy max. 6 zaopatrzenia, więc o to się nie martwimy... Chyba. Brak zaopatrzenia w turze treningowej.

TF5: Duke of York + Kenya + 3x DD AI. Brązowy.

TF6: Renown + Trinidad + 1 DD AI + 2 DD JR. Czerwony.

Prawdopodobnie GOTOWE. Zapomniałem o czymś?

MAPA 1.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 431.4 KB

_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 18 Październik 2015, 22:18   

Analiza.....

Cytat:
Lotnictwo na Morzem Północnym patroluje swoje obszary. Przydałoby się oddelegować eskadrę do patroli zwiadowczych w pobliżu Trondheim, ale z zakazem wchodzenia w bezpośrednią konfrontację z wrogimi jednostkami o ile nie będzie to konieczne. Mają pilnować czy Tirpitz, Admiral Scheer i Prinz Eugen wypływają. Mam tylko nadzieję, że nasze lotnictwo ma taki zasięg. Jeden okręt podwodny również patroluje obszar przy Trondheim z tym samym celem głównym. (Stały patrol).


Tak, da się zrobić. I są w stanie pilnować Trondheim.

Cytat:
Do PQ-12 dołącza HMS Kent + 2x torpedowce.

Do QP-8 dołącza 1 niszczyciel z słabą załogą.
I to powinno wystarczyć konwojom.


PQ-12 zrozumiałe.
HMS Kent bierze 2 HUNTy i idzie do konwoju. Tylko... kiedy ma iść? Czy to do niego należy?
QP-8. Jaki niszczyciel? Ten konwój jest w Murmańsku. I tam tylko HMS Nigeria został... Możesz QP-8 wyjaśnić?


Cytat:
TF3: King George V + Victorius + DD LM (10 marca wraca do bazy i transfer) + 3 DD JR. Zielony.

TF4: Berwick + Scheffield + 2 DD AI + 1 DD JR. Szary.


I wszystko ma od razu wyjść w morze?

Kent 1
TF3 +4 = 5
TF4 +2 = 7

Więc skąd 9?

TF5 +3 = 10
TF6 +2 = 12

============================================


Cytat:
I to na tyle jeśli chodzi o SP. I już poszło 9 zaopatrzenia. Nie mylę się? I tu czegoś nie rozumiem: czy jeśli nie zużyję 16 zaopatrzenia to w następnej turze nie dostanę kolejnych 16? I za zaopatrzenie tracę zwycięstwo?


16 SP to maks ile może marynarka brytyjska ci dostarczać do okrętów. Im więcej tego używasz, tym więcej sił wysyłasz do zadania.
I znów. Jak do przetransportowania 8 statków użyjesz 5 pancerników, 3 lotniskowce, 20 krażowników... To nie będzie to "racjonalne".
Dlatego mówię. Im więcej użyjesz, tym więcej PZ to kosztuje. Ale gra bazowo zaczyna się na 7 PZ... Więc jak wyślesz siły za 12 punktów zaopatrzenia, to gra zaczyna się na 1 PZ na waszą korzyść. A im mniej użyjesz, tym więcej zapasów idzie na "inne potrzeby", co też jest liczone jak zwycięstwo...
To właśnie to "racjonalne użycie sił". Jak będziesz na maksa drążył rurę z zapasami, to dowództwo będzie miało problem z logistyką po prostu. Dadzą ci ile chcesz... do 16 Punktów zaopatrzenia włącznie. Można powiedzieć, że tu ustalasz "ile potrzebujesz"...


Reasumując:
Lotnistwo + OP - zrozumiałe
PQ12 + HMS Kent - zrozumiałe.
QP8 - niezrozumiałe
TF3 - chyba zrozumiałe (kiedy ma wyjść w morze?)
TF4 - chyba zrozumiałe (kiedy ma wyjść w morze?)
TF5 - chyba zrozumiałe (kiedy ma wyjść w morze?)
TF6 - chyba zrozumiałe (kiedy ma wyjść w morze?)
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 18 Październik 2015, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #4  Wysłany: 18 Październik 2015, 23:06   

Więc:

Lotnictwo powinno pilnować Trondheim praktycznie bez przerw, czyli pytanie: ile trwa lot nad Trondheim, ile mogą patrolować, ile wracają i ile trwa przerwa między kolejnym startem? Chcę wiedzieć czy oddelegować jedną czy dwie eskadry.


HMS Kent wypływa gdy konwój będzie na północ od Loch Ewe.

QP-8... Drobna pomyłka (zły niszczyciel oddelegowany). Jeden z wolnych niszczycieli JR (Reykjavik) dołącza do eskorty stałej gdy konwój będzie w jego zasięgu (dopłynie do konwoju i wróci z nim do bazy bez holowania). Za to niszczyciel LM z TF3 nie wraca 10 marca do transferu tylko zostaje z TF3. A na transfer idzie niszczyciel LM pozostały w SF. Teraz który niszczyciel idzie gdzie (załoga): czy jest kara za transfer niszczyciela z słabą załogą?


TF3 wypływa 3 marca.

TF4 10 marca.

TF5 5 marca.

TF6 15 marca.

Daty mogą ulec zmianie. Główne zadanie każdego TF to patrol akwenów. Ale gdy Triptiz wypłynie to pobliskie TF płyną na przechwycenie.


Przypadkiem policzyłem Kent jako +2 i liczyłem Nigeria +1. Stąd wyszło 9 :D

Nad datami wypłynięcia muszę jeszcze trochę dłużej pomyśleć, ale to jak się wyśpię.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #5  Wysłany: 19 Październik 2015, 08:05   

Cytat:
Teraz który niszczyciel idzie gdzie (załoga): czy jest kara za transfer niszczyciela z słabą załogą?


Nie.

Cytat:
TF6 15 marca.


Ufff... Bo już się bałem, że nic nie zostawisz w Islandii i jakby Tirpitz gnał na Atlantyk, to nagle siły zostaną "za nim".

Nie dałeś dat i myślałem, że to "wszystko na raz"...

Cytat:
Przypadkiem policzyłem Kent jako +2 i liczyłem Nigeria +1. Stąd wyszło 9


Cytat:
QP-8... Drobna pomyłka (zły niszczyciel oddelegowany). Jeden z wolnych niszczycieli JR (Reykjavik) dołącza do eskorty stałej gdy konwój będzie w jego zasięgu (dopłynie do konwoju i wróci z nim do bazy bez holowania). Za to niszczyciel LM z TF3 nie wraca 10 marca do transferu tylko zostaje z TF3. A na transfer idzie niszczyciel LM pozostały w SF. Teraz który niszczyciel idzie gdzie (załoga): czy jest kara za transfer niszczyciela z słabą załogą?


Znaczy Nigeria ma nie wypływać z konwojem z Murmańska? Czy ma wypłynąć? Rozumiem, że przez czas "do spotkania" niszczyciel LM idzie z PQ12? (ps. wiesz, że możesz równie dobrze robić eskortę "na sposób Atlantycki*", czyli w połowie rejsu wymienić eskortę między konwojami?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 19 Październik 2015, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #6  Wysłany: 19 Październik 2015, 16:24   

Nigeria wypływa i w sumie dobry pomysł: eskorta się zamienia w połowie. I daty jak na razie zostawiam. Czyli gotowe.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #7  Wysłany: 19 Październik 2015, 20:34   

Dobra, to jak będą w połowie, to tym się zajmiemy. To jak Andrev ustali, co on robi, to ruszamy już normalnie. Plan operacji "zatwierdzony".
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #8  Wysłany: 19 Październik 2015, 21:27   

A i jeszcze zapomniałem: skoro nie ma kar za wysłanie słabej załogi to do transferu idzie DD LM słabszy, a do stałej eskorty TF3 zostaje przydzielony lepszy LM.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #9  Wysłany: 21 Październik 2015, 18:07   

Gdy 3 marca do dowództwa Home Fleet dotarł samochód z informacjami wywiadu, posłaniec, a jednocześnie osoba wyjaśniająca wszelkie nieścisłości, był aż nazbyt rozentuzjazmowany. Wkrótce Frank Kanaron poznał powód ekscytacji. Pierwsza jednostka rozpoznania fotograficznego, zdobyła zdjęcia Trondheimfjordu, na których widać było trzy ciężkie okręty i 7-10 niszczycieli, torpedowców i jednostek do nich podobnych.
-Możemy z całą pewnością potwierdzić, że Tirpitz ciągle siedzi w Trondheim. Niestety, ze zdjęć nie udało się ustalić, czy rzeczywiście Sheer lub Eugen zostały uszkodzone w ataku okrętu podwodnego. Mam też i wisienkę - powiedział, wyciągając dodatkową kartkę - Do Trondheim dziś wieczorem dotrą dwa U-Booty. - tu pokazał kartkę z rozrysowaną trasą, na której konkretnymi godzinami zaznaczono pozycje U-Boota na cały nadchodzący dzień.
-Coastal Command uznało, że U-Boot jest za blisko Norwegii, ale może szybki rajd pomoże go dorwać?
Frank wiedział jednak, że HMS Victorious będzie miał w zasięgu Trondheim najwcześniej 4 marca. Pozostały tylko Cataliny stacjonujące w Lerwick, ale oznaczłoby to rajd pod główną bazę wroga w Norwegii. Jedyne, co im sprzyjało, to pochmurna pogoda, pozwalająca na niezauważone zbliżenie się do wrogiego wybrzeża.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #10  Wysłany: 21 Październik 2015, 18:18   

Cataliny nie należą do szybkich samolotów, mogą zostać przechwycone, a do tego mają dość słabe uzbrojenie defensywne. Stanowią bardzo łatwy cel. Czy nie mamy żadnej wolej eskadry? Cataliny z Lerwick mogą mi być potrzebne przy ataku na cięższe jednostki. Ewentualnie mamy jakieś eskadry myśliwców do eskorty? W końcu w Trondheim są 2 eskadry wrogich myśliwców.
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 21 Październik 2015, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #11  Wysłany: 21 Październik 2015, 18:27   

Niestety, Beaufightery z Coastal Command osiągną Bergen, ale nie Trondheim. (Dolecą 3 pola od Lerwick, a U-Boot jest już 4 pola. Tylko Cataliny spośród sił ci dostępnych są w stanie tam dolecieć. Beafightery mogą zapewnić tylko wsparcie na wypadek, gdyby Cataliny musiały uciekać, ale i mogą ją doprowadzić tylko do około 65N 6E (i tam też odbiorą je, bo to normalna strefa patrolowa ich, więc też nie jest to jakieś "proszenie o przysługę)), a U-Boot musi być zaatakowany na pozycji około 65N 8E.
Z drugiej strony, czy Niemcy spodziewają się ataku? Jeżeli Cataliny tylko dolecą i zaatakują, to uciekną. Jednak JEŻELI wykryją Cataliny gdy te będą dopiero się zbliżały do pozycji ataku, mogą je przechwycić....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #12  Wysłany: 21 Październik 2015, 20:30   

Ok, myślałem, że "rajd pod główną bazę wroga w Norwegii" to znaczenie dosłowne, czyli, że wleciałbym niemal do bazy.

------------------

Więc wysyłamy eskadrę Catalin, mają zachować szczególną ostrożność na wypadek wrogich patroli powietrznych.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #13  Wysłany: 22 Październik 2015, 21:45   

-Oby to było coś ważnego - powiedział zaspanym głosem Frank do słuchawki. Przez cały dzień czekał na meldunki z Catalin, ale te tylko odnalazły puste wody. Dopiero popołudniem norweski okręt podwodny zauważył U-Booty, kierujące się na północ, mniej więcej do sektora przeznaczonego dla Task Force 3 (a także naprzeciwko idącego do Wielkiej Brytanii konwoju QP.
-Sir. Duże siły Kriegsmarine opuściły Trondheim!
To działało jak zastrzyk z kofeiny. Okręt podwodny dostrzegł dużą grupę opuszczającą Trondheim i ruszył jej tropem. Niestety, jego meldunek, nadany po 6 godzinach mówił o jednej dużej grupie okrętów nieprzyjaciela, idącej na północny-zachód. Na domiar złego wywiad podał informacje, że Trondheim opuściły 3 duże grupy okrętów w kilkugodzinnych odstępach. Tej informacji nie mógł już potwierdzić okręt podwodny, który odszedł z pozycji tropiąc pierwszy cel. Najwyraźniej w morze wyszedł trzon Kriegsmarine... Albo tak się przynajmniej wydawało....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 22 Październik 2015, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #14  Wysłany: 22 Październik 2015, 22:43   

Nadajcie tą wiadomość do TF3 oraz konwoju. Czy Cataliny są gotowe do startu?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #15  Wysłany: 23 Październik 2015, 07:40   

Samochód wiozący Franka Kanarona łamał chyba wszelkie zasady bezpiecznego poruszania się, aby jak najszybciej dotrzeć do centrum operacyjnego. Kawa, którą go powitano była najlepszą rzeczą na początek, a potem nadeszły kolejne meldunki i podejrzenia.
Skoro wyszły 3 grupy i jedna z nich kieruje się na północny zachód, dwóm pozostałym pozostał (zakładając, ze nie pójdą za pierwszą) kierunek na północny-wschód (wzdłuż Norweskiego Wybrzeża), albo zachodni, prowadzący ku Niemczech, ale przy zmianie kursu, także na Atlantyk.
Jeden z oficerów wysunął także tezę, że naprawdę mogły wyjść tylko 2 grupy, a "trzecią" były siły, które wyprowadzały pierwszą grupę, aby zabezpieczyć ją przed ewentualnym atakiem.
Tymczasem Cataliny z Szetlandów zostały postawione w stan gotowości.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #16  Wysłany: 23 Październik 2015, 13:53   

Jest wielce prawdopodobne, że to wyjście ma jakiś związek z wyjściem większej grupy jednostek nawodnych.

Niech OP otoczą pobliskie sektory Trondheim, żadna jednostka nie może wpłynąć lub wypłynąć z bazy niepostrzeżenie.

Cataliny lecą na grupę, której pozycja jest znana.
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 23 Październik 2015, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #17  Wysłany: 23 Październik 2015, 20:38   

Przez całą noc nie nadeszły żadne pomyśle wieści. HMS Seawolf zgubił cel i do 5:25, gdy holenderski okręt podwodny O14 dostrzegł idący na zachód niemiecki niszczyciel. Sądząc po jego pozycji, należał do tego zespołu, który wcześniej wykrył brytyjski okręt. Dwa pozostałe zespoły pozostawały niewykryte...

Tymczasem ciszę radiową złamały zarówno PQ12, jak i QP8. Oba konwoje zostały odnalezione przez niemieckie samoloty dalekiego zasięgu. O ile odnalezienie QP8 nie było niespodzianką, to PQ12 został wykryty na granicy osłony lotniczej z Islandii. Meldunek z QP8 był jednak utrzymany w niezbyt optymistycznym tonie, choć zakończony pozytywnie:

"Jesteśmy atakowani przez U-Booty i lotnictwo. OFN (kod HMS Nigerii dla operacji) trafiony bombą. Zestrzelono 12-18 samolotów."

T09 - 05_03_42_D.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 310.99 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #18  Wysłany: 23 Październik 2015, 22:03   

Wzmocnić osłonę lotniczą wokół Islandii, eskorta konwojów się nie zmienia w połowie drogi, zmieni się przy następnym kursie, chcę mocniejszą osłonę na północ od Norwegii (tak, przy planowaniu pomyliłem numery konwojów).

Zwiększyć ilość patroli powietrznych w okolicach Trondheim, osłona powietrzna ma się zawrzeć w wyznaczonym obszarze.

Wysłać Cataliny oraz powiadomić TF3 o wykrytym zespole.

OP nadal pilnują Trondheim, chyba, że mamy jakiś wolny okręt (jeśli jest to wydam rozkazy).

Jaką eskortę ma QP8?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #19  Wysłany: 23 Październik 2015, 22:20   

-Panie admirale. Konwój PQ12 jest eskortowany przez 3 korwety, 2 niszczyciele eskortowe, niszczyciel oraz krążownik HMS Kent... Konwój QP8 prowadzą 3 korwety i lekki krążownik HMS Nigeria.

Chwilę później udało się nawiązać łączność z admirałem Hortonem. Admirał, choć niechętnie, zgodził się, że jego okręty podwodne odpuszczają pościg, zostawiając wykryty zespół w całości siłom nawodnym i powietrznym. Horton powiedział też, że jego zespół zapoluje na wracające siły wroga.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #20  Wysłany: 24 Październik 2015, 08:34   

Teraz się nie zamieniają, większa eskorta powinna być po stronie wschodniej.

Jeśli mamy jakiś nadmiar OP to niech ścigają ten zespół, byleby Trondheim było otoczone (a widzę, że chyba mamy 2 OP w nadmiarze).
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
1-15 V PQ15/QP10
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 349 14 Maj 2016, 22:26
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
1-30 IV PQ14/QP10 (EV)
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 479 10 Kwiecień 2016, 15:12
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
Konferencja Połączonych Sztabów
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 359 6 Czerwiec 2016, 10:39
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
14-31 VIII 42
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 45 11 Październik 2016, 19:10
PL_kanaron
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
PQ13/QP9
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 389 21 Luty 2016, 12:57
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
PQ6
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 63 18 Październik 2015, 09:22
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Sir Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
30 VII - 14 VIII 42
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 107 2 Październik 2016, 20:38
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group