POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Krzyzowy namiar
Autor Wiadomość
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #1  Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 18:56   Krzyzowy namiar

Bardzo czesto slysze lub czytam, ze czesto mozna ustalic w przyblizeniu namiar wroga po skrzyzowaniu namiarow z dwoch jednostek.

Czyli rozumiem ze chodzi o wartosc BEARING z co najmniej dwoch jednostek??

Np po odpaleniu torped lub rakiety przez wrogi OP??

Jak to fizycznie wykonac na mapie??
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 19:07   

Tak, chodzi o skrzyżowanie dwóch NAMIARÓW.

Co do mapy, to... nie pamiętam ;]
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #3  Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 19:24   

W DW podczas misji nie ma do tego narzędzi. Jedyne co możesz "rysować" to kółka i stawiać krzyżyki (enterem).
Dlatego ja stawiam krzyżyk w miejscu gdzie był mój okręt, dalej wciskam na mapie "r" żeby wyznaczyć linie "bearing" (niestety nie na stałe) i po kliknięciu w miejscu gdzie przebiegała stawiam serie kilku krzyżyków.
Jeśli sojusznik też podaje info to zaznaczam jego pozycję i wiodę "r" linię na jego "bearing". Wtedy widzę gdzie by się przecięły te linie.
W miejscu przecięcia stawiam... krzyżyk :)

Zawsze po grze mam nieźle upstrzoną mapkę. Czasem nawet w trakcie gry kasuję nadmiar krzyżyków.
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #4  Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 19:31   

A czy takie namiar jest w "miare" dokladny??
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #5  Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 19:35   

Wczoraj tak zbombardowałem Pepe więc raczej jest.
_________________

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #6  Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 19:45   

Nie jest dokładny a właściwie zależy to od odległości i rozstawienia podających namiar w stosunku do celu. Im bliżej trójkąta rozwartego tym dokładniejszy namiar.

Replaya nie ogladałem więc nie wiem gdzie dokładnie celował Olek ale od momentu wystrzału do eksplozji przemieszczałem mój okręt z 12 węzłami. Sama torpeda/bomba opada na spadochronie około 2 min. Dlatego przydaje się nieco szczęścia przy takim celowaniu.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #7  Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 20:15   

Sprawdziłem replay aby zbadać celność ognia krzyżowego.
Bomby Olka spadły 1 i 2.5 Mm od moich pozycji, kiedy wystrzeliłem swoje rakietotorpedy. Niestety robiąc unik popłynąłem na NNE a później na NW i tym samym zblizyłem się do lądowania bomb odpowiednio na 0.5 i 1.5 Mm.
Innymi słowy, gdybym sie nie ruszał z miejsca Olek nic by mi nie zrobił. To gdzie skieruję swój okręt to była dla Olka loteria. Mieł szczęście i wygrał :P
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #8  Wysłany: 12 Kwiecień 2016, 01:51   

Wiesz na wojnie zawsze jest szczęście.
A to że im dalej tym mniej celne jest spowodowane tym że na uzbrojeniu masz do pełnego stopnia ustawiane.
_________________

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #9  Wysłany: 12 Kwiecień 2016, 07:43   

Szczypta szczęścia zawsze się przydaje jednak ja sam byłem ciekaw jak skrzyżowane namiary miały sie do rzeczywistej pozycji tzn ile w jardach wyszło błędu. Oczywiście wymagało by to przeprowadzenia większej ilosci testów aby wynik był miarodajny. Sam jednak pamiętam, ze kilka razy taki skrzyżowany namiar dawał mi pozycję z bardzo dużym błędem.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #10  Wysłany: 12 Kwiecień 2016, 07:53   

Cóż. Dużo zależy od dokładności tego pomiaru. Jakby gracze z ogromną dokładnością podali namiar, to wynik będzie bezbłędny. Tymczasem im wróg dalej, tym błąd nawet 1 stopnia niesie za sobą dużą różnicę.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #11  Wysłany: 12 Kwiecień 2016, 14:55   

Dokładnie. Sam pocisk trochę leci a do tego jeszcze odległość bodajże 20mil nie wspominając że pozycja była co do minuty a nie sekundy.
_________________

 
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #12  Wysłany: 12 Kwiecień 2016, 15:15   

No tak, ale wystarczy wyslac ze 4 rakietotorpedy i zamknac taki namiar w kwadracie
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #13  Wysłany: 12 Kwiecień 2016, 17:05   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
Cóż. Dużo zależy od dokładności tego pomiaru. Jakby gracze z ogromną dokładnością podali namiar, to wynik będzie bezbłędny. Tymczasem im wróg dalej, tym błąd nawet 1 stopnia niesie za sobą dużą różnicę.

To nie jsst do końca tak bo gracz otrzymuje informację w postaci liczby ale juz ta informacja może mieć pewien błąd.
Przełączając widok normalny i prawdziwy zauważyłem, że namiar (podany i wyrysowany) często różni sie od wyrysowanego samemu w trybie "show true". Dla sonarów dokładność jest zazwyczaj różna dla niektórych kierunków.
Dobrze pokazuje to rozłożenie "beamów" na stacji sonaru holowanego dla fregaty. Największa dokładność jest dla pomiarów na boki do osi poruszania się a najmniejsza jest na dziobie i rufie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tablice Namiar i kt.kursowy problem
jak zamienić tablice namiar z tablicą kt.kursowy miejscami?
Przemek115 Pytania i odpowiedzi 0 10 Grudzień 2011, 18:06
Przemek115


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group