POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
Autor Wiadomość
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #341  Wysłany: 13 Maj 2016, 23:40   

No to szybko rzucę okiem.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #342  Wysłany: 14 Maj 2016, 11:22   

Kontradmirał spojrzał na pierwsze kartki, które trzymał i odłożył je na bok, mówiąc "Spostrzeżenia i propozycje, to na później", po czym podał Kanaronowi pierwszą maszynową kartkę.
-To stan zespołu, panie wiceadmirale.
Cytat:
Task Force 39
Kontradmirał R.C.Giffen

USS Washington (BB-56), klasa North Carolina; komandor G.B. Davis, okręt sprawny
USS Tuscaloosa (CA-37), klasa New Orleans, komandor H.W. Hill, okręt sprawny
USS Wichita (CA-45), ulepszona klasa New Orleans, komandor N.C. Gillette, okręt sprawny
USS Mayrant (DD-402), klasa Benham, komandor porucznik C.C. Hartman, okręt sprawny
USS Rhind (DD-404) klasa Benham, komandor podporucznik H.T. Read, okręt sprawny
USS Rowan (DD-405), klasa Benham, komandor B.R. Harrison, okręt sprawny
USS Wainwright (DD-419), klasa Sims, komandor D.P. Moon, okręt uszkodzony przez bombowce.

Brytyjskie okręty 5 maja 1942 dołączone do TF39
HMS London (C69), klasa London, komandor Hawkin, okręt sprawny
HMS Matchless (G52), klasa M, kapitan ??? Brak informacji, okręt sprawny


A zaraz po niej podał wiceadmirałowi kartkę pisaną maszynowo z pewną ilością odręcznych komentarzy dodając:
-To wstępny raport, jeszcze może trochę parę słów wymienię, ale mniej więcej będzie to tak wyglądało. Niektóre zdania pisałem w przerwach od walki i może wymagają zmniejszenia emocji w nich. Na przykład to o niańczeniu HMS London.

Cytat:
13 kwietnia 1942, Poniedziałek
Otrzymano rozkazy z Home Fleet, rozkazy nie są kompletne. Po upewnieniu się, że nic nie zaginęło, prosimy o uzupełnienie.
Uzupełnienie rozkazów nie uzupełniło nic. Prosimy o wydanie wytycznych odnośnie zadania.
Wytyczne brzmią dziwnie, prosimy o potwierdzenie, czy to na pewno rozkazy dla nas, podając pełną identyfikację i skład grupy. Otrzymujemy potwierdzenie wraz z informacją, że rozkazy "są jeszcze ustalane". Prosimy o ustalenie hierarchii dowodzenia łącznej grupy w której mamy uczestniczyć i informacje odnośnie celu rejsu.
Po otrzymaniu odpowiedzi, która powoduje chaos dowodzenia, prosimy o szczegółowe wytyczne, podając dokładną listę spraw, które muszą być wyjaśnione.
Wieczorem otrzymano wyjaśnienie niektórych kwestii, które stawiają już kilka mało ważnych pytań.

14 kwietnia 1942, wtorek
Po otrzymaniu odpowiedzi na pytania, poproszono o potwierdzenie kompletnych rozkazów, które otrzymano:
Data wypłynięcia 18 kwietnia 1942, ranek
Pod wyspą Jan Mayen spotykamy się z konwojem, przekazując mu grupę wsparcia, okręt przeciwlotniczy i lotniskowca eskortowego. Mamy trzymać się w pobliżu konwoju, pod eskortą z lotniskowca eskortowego.
Mamy prowadzić konwój, aż do Murmańska i odebrać drugi (jak wyjdzie). Z Murmańska dostaniemy wsparcie krążownika.
Do czasu przybycia Hallidaya dowodzimy też konwojem. Później Halliday przejmuje dowodzenie nad konwojem i w sprawach wspólnych podejmuje decyzje.
Data wypłynięcia konwoju z Murmańska nie jest znana. Tym konwojem dowodzi też Halliday. Lotniskowiec eskortowy wraca do Wielkiej Brytanii (nie podano z którą grupą, pewnie zależy, czy wyjdzie konwój QP, czy z nami)
Zbiornikowce z paliwem dla zespołu będą szły w konwoju PQ, pod dowództwem Hallidaya. (jeden jest nasz, drugi "awaryjnie" nasz.
W razie wykrycia wroga mamy atakować i nie dopuścić wrogich okrętów do konwoju.

Potwierdzenie otrzymano.

18 kwietnia 1942, ranek
Konwój oraz TF39 opuszczają Islandię.

18 kwietnia 1942, noc
Halliday dotarł do konwoju w niecałe 24 godziny po jego wypłynięciu. Przekazujemy mu dowodzenie nad konwojem i trzymamy się na SE od konwoju.


20 Kwietnia 1942, ranek
Otrzymaliśmy rozkaz zaprzestania marszu do czasu przybycia posiłków. Prosimy o informację, kiedy otrzymamy posiłki.
Otrzymaliśmy wiadomość, że za 24 godziny mamy spotkać się na nowej pozycji z TF3, który przekaże nam nowe rozkazy. Rozkazano nam też zachować ciszę radiową.

20 Kwietnia 1942, popołudnie
Zostaliśmy dostrzeżeni przez wrogi samolot. Dowództwo Home Fleet rozkazało nam zawrócić i kierować się ku TF3.

21 Kwietnia 1942, noc
Spotkaliśmy się z TF3. Nie wiedzą nic o rozkazach. Kontradmirał Hardy przejmuje dowodzenie i próbuje zorganizować całą operację. Kontynuujemy wspólny rejs, czekając na konkretne zadania.
Po kilku godzinach sytuacja się wyjaśniła. Trzymamy się blisko konwoju PQ.

22 kwietnia 1942, ranek
Zostaliśmy dostrzeżeni przez wrogi samolot.

23 Kwietnia 1942, noc
Uzupełniliśmy paliwo. Jutro szykujemy się na kontakt z wrogiem.

25 Kwietnia 1942
Choć pozostałe grupy mają kontakt z wrogiem, nie dostrzeżono żadnych wrogich okrętów w pobliżu TF39.

26 Kwietnia 1942
Konwój jest atakowany. TF39 od kilku dni nie został wykryty. Otrzymaliśmy wiadomość, że zbiornikowiec z paliwem dla nas został uszkodzony, ale kontynuuje rejs.
Jutro opuszcza nas TF3.
Wieczorem HFC pyta nas o status.
Zmiana rozkazów. TF4 wraca, TF3 zostaje. Kontradmirał Hardy przejmuje dowodzenie bez informacji o naszym stanie. Mamy zachować ciszę radiową, a Brytyjczycyi rozgadali się. Pytają o sprawy, które powinni wiedzieć, albo dowiedzieć się od Hallidaya. Nie odpowiadamy. Zachowujemy ciszę radiową, aby pozostać nienamierzeni.

27 Kwietnia 1942
Zostaliśmy wykryci przez samolot. Nadajemy zaległą informację dla kontradmirała Hardego.
Aldersdale (nasz zbiornikowiec) został zatopiony. Pojutrze będziemy musieli wracać.

28 Kwietnia 1942
Halliday ciągle melduje o atakach, łamiąc rozkazy o zachowaniu ciszy radiowej.

29 Kwietnia 1942
Wskutek utraty Aldersdale, zawracamy do bazy. Otrzymano meldunek o utracie Victoriousa.

30 Kwietnia 1942
Odebraliśmy meldunek o uratowaniu załogi z HMS HMS Victorious.

1 maja 1942
Spotykamy się ze zbiornikowcem. Uzupełniono paliwo. Prosimy o nowe rozkazy.
Mamy patrolować obszar na północ od Trondheim. Znów bez wytycznych odnośnie atakowania wroga. Kontynuujemy w temacie Reguł Starcia stare rozkazy.

2 maja 1942
Osiągnięto pozycję patrolową.

4 maja 1942
Patrolujemy wody nie zauważeni przez wroga. Odebrano wiadomość o uszkodzeniach Tripitza, które uniemożliwiają mu wyjście w morze.
Znów zmieniono rozkazy, w związku z kolizją pancernika HMS King George V.
Zostaniemy wzmocnieni przez HMS London. Naszym zadaniem jest przechwycenie Niemieckiego konwoju, który wkrótce wyruszy z Tromso.
Wyznaczamy miejsce spotkania z HMS London. Kierujemy się na wschód.

5 maja 1942
Połączono się z brytyjskim zespołem.

6 maja 1942 ranek
W pobliżu zespołu zaobserwowano U-Booty. Na brytyjskim niszczycielu brakuje paliwa. Poruszamy się wzdłuż wybrzeża w kierunku zachodnim

6 maja 1942 popołudnie
Dostrzeżono wrogi konwój. Rozpoczęto atak. Brytyjskie okręty skupiają ogień na eskorcie, Amerykańskie na statkach handlowych.
Z konwoju ocalały chyba tylko 2 niszczyciele, które po zauważeniu naszych sił uciekły i znikły w podnoszącej się mgle. Meldujemy sukces. Z powodu braku paliwa zawracamy.

7 maja 1942 ranek
Przez ranek byliśmy dwukrotnie atakowani przez samoloty.
Zestrzelono ponad 12 Ju88. Niszczyciel USS Wainwright został uszkodzony. Na okrętach wskutek ciągłych uników kończy się paliwo. Brytyjski krążownik potrzebuje osłony przed lotnictwem. Do niańczenia okrętu wyznaczono Wichitę.

7 maja 1942 popołudnie.
Kolejny nalot na naszą grupę. Zestrzelono 6 He111 i 3 Ju88. Bez strat własnych.

10 maja 1942 popołudnie.
Po podliczeniu paliwa, brakuje go na dojście na Islandię. Nie odłączamy zespołu Brytyjskiego. Zaproponowano skierowanie obu zespołów do Scapa Flow. Zgody udzielono.

12 maja 1942, ranek
Grupa została zaatakowana przez wodnosamoloty. Zestrzelono wszystkie atakujące maszyny. Jedna maszyna zapisana na konto HMS London, wraz z 1 asystą.

13 maja 1942, popołudnie
Grupa dotarła do Scapa Flow. Okręty rzucają kotwicę.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 14 Maj 2016, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #343  Wysłany: 14 Maj 2016, 14:36   

Dostaniecie medal. Dobrze się stało, że złapaliście mnie zanim odleciałem. Czy macie teraz coś istotnego do pracy poza raportem?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #344  Wysłany: 14 Maj 2016, 15:11   

Chciałem napisać też raport z moich spostrzeżeń ze współpracy między siłami Marynarki Stanów Zjednoczonych, a Królewską Marynarską Wojenną Wielkiej Brytanii. Widzę kilka znaczących różnić w naszym postępowaniu, zwłaszcza w miejscach, które u nas zostały zmienione na.... hmmm... słowo lepsze się nasuwa mnie na myśl, ale chciałem o tym porozmawiać, bo może to tylko dla obserwatora wydaje się złe. Ale to mogę pisać, gdy zespół będzie zajmował się innym zadaniem, panie wiceadmirale. No i poza tym muszę zebrać też raporty o stratach na niszczycielu. Ale to chyba zwykła praca po zakończeniu patrolu.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #345  Wysłany: 14 Maj 2016, 16:02   

Czyli generalnie raporty. Chciałem się Was zapytać czy możecie mi towarzyszyć w drodze na konferencję i jeśli będziecie chcieli na samej konferencji? Chciałbym posłuchać na temat waszej obrony przeciwlotniczej, czy nasze szkolenia w obronie się różnią? Czy macie jakieś inne strategie rozmieszczenia okrętów. Jakby nie patrzeć z raportu wynika, że byliście atakowani przez znaczne grupy bombowców i zestrzeliliście ich bardzo dużo przy uszkodzonym jedynie niszczycielu. Podczas gdy my tracimy statki handlowe, krążowniki, niszczyciele, lotniskowce i prawie przy tym nie zadajemy wrogowi strat.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #346  Wysłany: 14 Maj 2016, 16:19   

-Nie wiem, sir, czy ja się do tego nadam. Podejrzewam, że wiceadmirał Ingersoll, mój przełożony we flocie Atlantyckiej będzie miał na ten temat do powiedzenia. Ja mogę tylko powiedzieć, że krążowniki typu Country, do jakich należy HMS London, budowane były zgodnie z ustaleniami traktatów ograniczających flotę i wtedy myślano raczej o ograniczeniach. Moje krążowniki zbudowano już pod koniec tych traktatów, a na dodatek Wichita przeszła modernizację polegającą na zamontowaniu automatycznych działek przeciwlotniczych, właśnie, aby móc obronić się przed bombowcami. Nie byłem na brytyjskim krążowniku i nie wiem, dlaczego tak słabo wypada, bo teoretycznie uzbrojony jest bardzo dobrze. Tu podejrzewam powinny porozmawiać osoby odpowiedzialne za trening i konstrukcję. Dowodziłem grupą z HMS London i jak widać, to nie kwestia dowodzenia, gdyż pod moimi rozkazami HMS London też nie osiągnął aż tak wspaniałych wyników, jak Wichita, czy Tuscaloosa. To albo kwestia szkolenia, albo kwestia konstrukcji.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #347  Wysłany: 14 Maj 2016, 16:22   

Mhm, porozmawiam o tym na konferencji, bo coś trzeba zrobić. Jak wrócę to otrzymacie medale.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #348  Wysłany: 14 Maj 2016, 16:34   

Gdy Giffen miał wychodzić, zatrzymał się i powiedział:
-Panie wiceadmirale. Teraz też o tym pomyślałem. Tuż przed wypłynięciem do Islandii Wichita dostała nowy radar przeciwlotniczy, wraz z systemem kontroli ognia. Nie wiem, czy coś takiego znajduje się na HMS London*


==========================================================================

*Oczywiście, że.... nie. (w sensie, że nowy radar przeciwlotniczy i system kontroli ognia)
Dop. Historycznie takie coś zamontowano na HMS London dopiero zimą 1942/1943, gdy trafił na remont do stoczni. Notabene wtedy większość Country trafiła na dozbrojenie p-lot i dodanie systemów kontroli ognia.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 14 Maj 2016, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #349  Wysłany: 14 Maj 2016, 16:47   

No to macie znacznie nowocześniejszy sprzęt od naszego.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #350  Wysłany: 14 Maj 2016, 22:26   

-Rozumiem, panie wiceadmirale. - powiedział kontradmirał wychodząc. Frank spojrzał na zegar. Wkrótce będzie musiał opuścić sztab i udać się do Londynu.

[post informacyjny]
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
PQ12/QP8
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 226 19 Grudzień 2015, 20:28
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
Konferencja Połączonych Sztabów
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 359 6 Czerwiec 2016, 10:39
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
PQ13/QP9
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 389 21 Luty 2016, 12:57
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
14-31 VIII 42
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 45 11 Październik 2016, 19:10
PL_kanaron
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
1-30 IV PQ14/QP10 (EV)
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 479 10 Kwiecień 2016, 15:12
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
PQ6
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 63 18 Październik 2015, 09:22
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wiceadmirał Sir Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
30 VII - 14 VIII 42
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 107 2 Październik 2016, 20:38
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group