Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
24 lipca 1942, popołudnie.
Rejs był wyjątkowo spokojny. Nie licząc tego jednego spotkania z U-Bootem i wodnosamolotem, nie mieli żadnego kontaktu z wrogiem. Zbliżała się 14:00, gdy konwój został odnaleziony przez amerykańską Catalinę. Byli znów w zasięgu sojuszniczych patroli powietrznych
25 lipca 1942, godzina 4:00
John jeszcze raz spojrzał na kartkę z przechwyconą wiadomością:
Cytat:
NCHQ (Sztab dowództwa marynarki) do wszystkich zespołów Home Fleet, Submarine Service i Coastal Command na Morzu Norweskim X Na północ od Narviku wykryto wrogi lotniskowiec kierujący się wzdłuż wybrzeża Norwegii na południe X Wszystkie okręty, które są w stanie przechwycić wrogi zespół: Wasze zadanie jest proste X Zatopić Zeppelina! X Zatopienie lotniskowca będzie złamaniem kręgosłupa Kriegsmarine! XXX
Ich to nie dotyczyło. Niszczyciele od tygodnia płynęły z konwojem i poziom paliwa w bunkrach był niezwykle niski. Wystarczający, aby wrócić do Wielkiej Brytanii, ale niestety, nie wystarczający do wyprawy pod Norwegię.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#23 Wysłany: 31 Sierpień 2016, 20:11
John był trochę niepocieszony, eskorta dla konwojów nie była szczególnie interesujaca- niestety, rozkaz to rozkaz i pocieszał się że już wkrótce będą w WB. Przy odrobinie szczęścia to i on otrzyma swoją szansę by się wykazać...
26 lipca 1942, godzina 14:00
Przez cały dzień łapano meldunki od 3 grup, które polowały na Zeppelina. Z meldunków wynikało tylko, ze lotniskowiec minął Trondheim i jest gdzieś między Bergen i Trondheim. Ale nie dotyczyło to komandora Foxa. Jego problemem było teraz tylko rozłączenie się od konwoju.... Nudny, choć skomplikowany manewr.
-Panie komandorze. Niszczyciele odchodzą półkolem i zbierają się za konwojem. Korwety prowadzą frachtowce do Loch Ewe, a my po zabraniu możemy ruszyć do Scapa Flow. Poziom paliwa na niszczycielach jest bardzo niski, ale dotrzemy bez problemów do kotwicowiska, panie komandorze.
[post informacyjny, ale dopytuję o propozycję z shouta, ze skoro się pomyliłeś "TERAZ" "przenieść" te 2 okręty przeciwlotnicze do PQ (czyli nie powtarzać nalotów, ale traktować od teraz jakby cały czas tam płynęły]
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#26 Wysłany: 2 Wrzesień 2016, 21:59
Fox miał już praktycznie gotowy szczegółowy raport do sztabu, teraz - wykorzystując chwilę oddechu, napisał na szybko bardzo skrócona, ale i konkretną wersje dla admirała Kanarona.
PQ17
Utracono 5 statków handlowych
Stracono kilka samolotów (szanujemy 7), potwierdzono zatopienie jednego uboota i uszkodzenie lub zatopienie dwóch kolejnych. Znacznie zmniejszono potencjał broni podwodnej na rzeczonym akwenie. Co do uwag - niewystarczająca jest obrona przeciwlotnicza konwojów arktycznych, należy wyposażyć frachtowce w działka przeciwlotnicze lub wysyłać więcej jednostek eskortowych z ciężką bronią p-lot. Lotniskowce eskortowe nie były by złym rozwiązaniem.
QP18
Brak strat, prawdopodobnie zatopione lub uszkodzona jeden okręt podwodny wroga.
Rozkazy wykonałem, większość eskorty przekazanej zostało na potrzeby PQ.
27 lipca 1942, grupa eskorty pod dowództwem komandora Foxa, wchodziła do Scapa Flow, zaraz za zbiornikowcami, które również wchodziły na dziwnie puste kotwicowisko. Nie licząc dwóch pancerników klasy Nelson
Maszyny na niszczycielu flagowym zatrzymano o godzinie 10:22, kończąc tym samym długi rejs przez Arktykę.
Rozmowa nie należała do najbardziej owocnych. W zasadzie propozycja komandora została odrzucona. Niemniej choć o jednym pomyśle dowódca powiedział, że "weźmie go pod uwagę".
Nowe rozkazy przyszły pod koniec 29 lipca. Była to informacja o dwutygodniowej przepustce dla wszystkich załóg z TF3, 4 i 99 oraz wiadomość, że nowe rozkazy będą wydane 14 sierpnia 1942 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum