Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 8 Październik 2016, 12:44 Komentarz do poradnika Grindlera o stacjach 688i
Ponieważ postanowiłem słać wici o DW poza PS umieszczam moje ostatnie wypociny, które są komentarzem do poradnika Grindlera, objaśniającego poszczególne stacje na podstawie 688i.
Poniżej cała treść:
Poradnik kierowany jest głównie dla graczy początkujących. Uważam, że to bardzo ciekawa pozycja dla tych, którzy pierwszy raz włączają grę i poznają poszczególne stacje.
Całość ma dobrze skondensowaną formę w postaci obrazków z opisami i w zasadzie komentarz byłby zbędny ale w ostatnim czasie społeczność gra niemal wyłącznie na modzie Reinforced Alert (RA), który kilka rzeczy zmienił.
SHIP CONTROL STATION F1 (str. 2)
3) TOWED ARRAY - sonar holowany i wybór czy lewo lub prawoburtowy ma duże znaczenie.
Na lewo (PORT) jest TB-16 pozwalający na sprawne działanie z większą prędkością własnego okrętu.
Na prawo (STARBOARD) jest TB-23. Bardziej czuły i dłuższy.
Akurat długość rozwinięcia nie ma w DW większego znaczenia. Polecam rozwijać do minimum połowy długosci TB-16 i co najmniej do 1/3 TB-23
6) HF SONAR - jest niewidoczny/niewykrywalny dla przeciwnika mimo, że działa aktywnie. Służy głównie do wykrywania małych obiektów (miny, sonoboje itp.) przed okrętem ale widać na nim także i większe obiekty jak statki, okręty wroga czy góry lodowe. Ma niewielki zasięg i przypomina nieco małe "okienko" skierowane do przodu. UWAGA - niemal wszystkie rosyjskie okręty mają dużo większy zasięg HF od amerykańskich/natowskich.
SONAR STATIONS F2 (str. 3)
TOWED SONAR - w DW nie ogranicza manewrowości okrętu jesli chodzi o prędkość czy zwroty. Jedynie nie pozwala na poruszanie się okrętem wstecz - bo się od razu łamie kablolina i nie można już jej naprawić.
SONAR STATIONS F2 (str. 4)
5) TRACK ID - DESIGNATE TARGET - faktycznie wprowadza do systemu czyli zaczyna śledzenie. Rozumieć to należy jako automatyczne podawanie komputerowi TMA okresowo namiarów na tak zaznaczony obiekt. Ten czas w modzie RA zmienił się z 2 minut (vanilla) do 1 minuty (RA) co w mojej ocenie nie przekłada się na efektywność lokalizowania celu.
Ważne jest to, że takich wprowadzonych celów jest OGRANICZONA liczba. Dla 688i jest to 4/na każdy rodzaj sonaru (niezależnie od trybu broadband/narrowband). Starsze jednostki rosyjskie mają zazwyczaj mniej takich "trackerów" np: KILO ma jedynie 2.
SONAR STATIONS F2 (str. 6)
2) Wyświetlacz sygnatur akustycznych – "profile akustyczne" w ostatnich wersjach RA zostały całkowicie zmienione!
Klucz zmian:
Frequency String 1 – Generator Type
Frequency String 2 – Tonnage Factor
Frequency String 3 – Engine Type
Frequency String 4 and 5 – Unique frequency for each class
SONAR STATIONS F2 (str. 7)
Po zmianach jest:
typ KILO: 50 235 340 781 1688
SONAR STATIONS F2 (str. 8)
1. – Panel dostępnych do analizy kontaktów. Co ważne uwzględnia wyłącznie "śledzone" zamarkowane w trybie Broadband. Kolejna wersja RA ma to zmienić i pozwalać na sledzenie kontaktów zaznaczanych w trybie narrowband (który pozwala wykryć obiekt znacznie wczesniej)
FIRE CONTROL F6 (str. 15)
Tutaj zaszły największe zmiany w modzie RA. Teraz wybrane parametry mają często dodatkowe znaczenie, ustawiające np: tryb pracy torpedy.
Najczęściej niemal dla wszystkich torped posiadających rozbudowane ustawienia (tylko wybrane):
CEILING - wybór odpowiedniej wartości może dyskryminować jakąś grupę celów n: okrętów nawodnych. I tak zazwyczaj mamy:
9 stóp (ft) / 2 metry (m) - atakowanie zarówno celów podwodnych i nawodnych
10 stóp (ft) / 3 metry (m) - atakowanie tylko celów nawodnych
11 i więcej stóp / 4 i więcej metrów (m) - atakowanie wyłącznie celów podwodnych
FLOOR - pierwsza cyfra od lewej wyznacza najczęściej sposób poruszania się po osiągnieciu RTE lub wcześniejszym aktywowaniu. Możliwe opcje to zygzakowanie wąskie/szerokie, wybór pierwszego zwrotu (lewo/prawo) lub wybór poruszania się prosto (co znacznie wydłuża zasięg i szybkość osiągnięcia celu)
WAŻNE - niektóre tryby wymagają odpowiedniego ustawienia "Search pattern" na ACTIVE lub PASSIVE.
SPEED - w modzie RA jesli tylko torpeda ma możliwość ustawienia prędkości to tym samym wpływa się na jej zasięg maksymalny. Generalnią zasadą jest:
im większa prędkość tym mniejszy zasięg
Warto zauważyć, że poszczególne tryby poszykiwania wymagają innych prędkości maksymalnych. Przeważnie poszukiwanie pasywne wymaga nieco mniejszej prędkości. Za to każdy tryb pracy po wykryciu celu zwiększa dodatkowo prędkość o 5 węzłów (chyba, że torpeda była ustawiona z maksymalną prędkością).
To jest bardzo istotna zmiana, przydatna w wielu sytuacjach. Korzyści z większego zasiegu są oczywiste ale juz przykładowo zmniejszenie prędkosci poszukiwania torpedy o 5 węzłów może być dobrym wskaźnikiem czy torpeda uchwyciła lub zgubiła (wtedy ponownie zmniejsza prędkosć) cel kiedy obserwujesz ją na mapie taktycznej!
Kolejną nowością w RA jest mozliwość zmiany głębokości poszukiwania dla torpedy kierowanej kablem po jej wystrzeleniu (niemożliwe w vanilla). Robi się to przez kombinacje aktywacji/dezaktywacji trybu poszukiwania.
Kombinacja ma zazwyczaj postać:
ENABLE-PREENABLE-ENABLE
Torpeda zmieni swoją głębokość względem warstwy odbijającej (początek termokliny) na przeciwną. Tj jeśli poszukiwała nad warstwą to zejdzie pod nią.
To bardzo przydatna cecha. Wielokrotnie zdarzalo mi się atakować OP na granicy szelfu - samemu będąc na płyciznach. Normalnie jest to bardzo trudne bo torpeda do RTE podróżuje na głębokości wystrzelenia, później zaś osiąga głębokość zadaną. Jesli jednak poza szelfem jest "warstwa" i okręt przeciwnika ucieknie poza szelf to ma mozliwość zejścia bardzo głęboko dodatkowo bedąc chroniony warstwą. Wtedy powyższe ustawienie pozwala poszukiwać na głębokości, której nie brałeś pod uwagę w momencie ataku.
Tych ustawień jest więcej i pomimo pewnego klucza i podobieństwa warto zapoznać się z dokładną instrukcją broni, jaką dysponuje twoja jednostka.
Ten manual znajduje się w katalogu ...Dangerous Waters\Manual\RA_Weapon_Info_rev35.pdf
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#2 Wysłany: 8 Październik 2016, 14:00 Re: Komentarz do poradnika Grindlera o stacjach 688i
Dzięki
pepe napisał/a:
SONAR STATIONS F2 (str. 3)
TOWED SONAR - w DW nie ogranicza manewrowości okrętu jesli chodzi o prędkość czy zwroty. Jedynie nie pozwala na poruszanie się okrętem wstecz - bo się od razu łamie kablolina i nie można już jej naprawić.
tutaj chyba się pomyliłeś. Prędkość ogranicza użytkowanie sonaru. Przy zbyt dużej prędkości i przy niektórych okrętach, sonar się urwie.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
pepe [Usunięty] Kommodore
#3 Wysłany: 8 Październik 2016, 14:23
No faktycznie jakoś bardziej skupiłem się na tym, czy tak długa kablolina wpływa na prędkość a nie czy prędkość wpływa na karbolinę. Natomiast co do wychyleń sterów przy różnej prędkościach nie zauważyłem, żeby sonar się urywał. Jedynie przekroczenie granicznej wartości urywa TA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum