POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Reinforced Alert 1.41
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 16 Luty 2016, 12:53   Reinforced Alert 1.41

Właśnie doszły do mnie przecieki :|| , o zmianach, które wprowadza nowa wersja RA 1.41:

Cytat:

For the new version (1.41) we made equivalent regarding the AI Sub and the User Sub towed arrays.

In order to AI Sub could travel at maximum speed when evading torpedoes, it should retracted a towed arrays. ( Then AI Sub will only operate the spherical and hull sonar - but an possible maximal speed for normal work spherical hydrophone). It is the appearance of a real baffle area for Sub with Towed array.

BUT - the tactics may be different - the AI Captain will do sampling how to fight underwater. With the deployed towed array or retracted.

If the AI Captain towed array not retracted, then he will not go at maximal speed - as human player for save own towed array.

A very important change for 1.41 - AI sonarman will now work in real time.

In the stock version, the doctrine always get the right target data (course, speed, and direction of the torpedo), even if the sonarman can not hear the torpedo (very high speed - washout display sonar.)
And in order to get fresh target data, AI sonarman would be obtained data in real time. And not by fraud - when sonarman torpedoes lost, but the target data is still - fresh.


More - AWACS planes have “FC Jam Radar” against SAM and AAM missile that uses an active guidance (Radar). This radar signature of the aircraft is reduced to a minimum, and the incoming missile - maybe destroyed.


Aircraft Electronic Warfare, will affect as SAM, AAM and also the SSM missiles with active guidance - such missiles will also be damaged – self destruct.


Patrząc na to, AI nie będzie już miało takiej przewagi, jeśli oczywiście wszystko dobrze zrozumiałem.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #2  Wysłany: 16 Luty 2016, 22:49   

Cieszy mnie, że powoli eliminuje się oszukańcze taktyki AI. Mam nadzieję, że sprawnie to wyjdzie. Narazie pozostaje w scenariuszach umieszczać mniej okrętów AI lub takie, które nie maja uzbrojenia mogącego poważnie zaszkodzić graczom.

BTW fajnie, że wkleiłeś post CrazyIvana. Już myślałem, że sporo czasu minie zanim znów zacznie modować RA. Ostatnio pracował więcej nad dwx do 688i H/K. Dlatego mniej uważnie śledziłem.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 22 Lipiec 2016, 22:29   

No i nowy news o postępach prac. Co zmieni nowe RA w wersji 1.41

żródło tutaj

http://www.redrodgers.com...3305#post143305

ReinForce Alert napisał/a:

Some important info about add-on "Reinforce Alert" (DWX 1_41 version).
[ * - Hardcoded fix ]
* - CounterMeasures (Decoy,Jammer) - changed 3D models.
* - Added 44 objects. [DbRecNum 1489 - 1533]
* - AI Yasen-M SSN (Granay) added.*
* - Chinese NAVY: Updated.
* - New doctrines added: AWACS,EW,ELINT mission.
* - AWACS, ELINT planes and Helo: Local FCR Jammer (AAM missile defence) and Radar Jammer countermeasure has been modelled.
* - EW Planes: Modelled damage any detected SSM and ASM missiles with active radar guidance - in terminal stage attack.
* - Whales: added doctrine - escape from active ping sonar.
* - Coordinates for some weapon launchers has been fixed.
* - ESM-Radio Station Akulas: Window data Name platform and Radar Name types has been expanded. Now all string fully is visible in the window.*
* - Float Wires: aerial cap 3D-model added.
* - AI Submarines: 'Whale Jump' surface maneuver evade active torpedo has been refined.
* - Type 212A (Italy): SS 528, SS 529 added.
* - Nav Buoys: Short Range VHF Emitter added (around 7 Nmi).
* - AI Sub: Towed Array Deployment-Retracted option added (virtual option not modeled for 3D, only on sensor level).
In evade mode, for maximal speed TA has been Retracted (TA sensors switch to OFF, besides sphere and hull).
If AI Sub evade with Deployed Towed Array, speed must be limited to user value Towed Array Cut.
* - Sub AI Sonarman: in mode avoid from torpedoes, work in real-time
If torpedo traced AI sonarman - then the target data is accurate. If torpedo not on a sonar, the target data approximate or the old data.
* - Sonobuoys Lifespan has been increased x2.
* - AI Subs: Towed Array Under Layer Search Capabilities has been improved - for low speed move at PD or near surface depth. Dive Towed Array under layer.
* - Fishing Nets added: used as part of the formation with a leader fishing trawler or fishing boat astern location.
info: USNI data Sub-Based Section.
* - HF Ice Avoidance Active Sonar For AI Sub, has now equal Player detectability possibility.
* - Kilos: FCTarget Display: Preset Colors has been replaced to green.
* - Ship Towed CM Decoy: Bubbles added. *
* - Chinese Kuznetsov CV: Armament and airgroup has been added.
* - "MP4-Opposed Transit" default multiplay mission: has been restored.
* - Loadouts Displays (Based on Kilos loadout) has been fixed - weapon for tube #5 and tube #6 not available for loadout in main rack. MAIN RACK name, replaced to # 1-4 RACK.
* - SLMM Mine: Explosive Part Has Been Increased.
* - Chinese Type 093 SSN Added to Playable Sub.*
* - SS-N-19 Shipwreck SSM User Missile: Doctrine has been fixed.
* - SSP Convergence Zone: Sound propagation cue has ben improved. *
* - Feedback option added for wire-guided Mobile Decoys.
* - TLAMs: sinusoidal flight over water has been fixed. Now missile fly over deep water at assigned altitude.
* - Skipjack SSN Added to Playable Sub.*
* - SSN 21 Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1000 2000 Hz. *
* - Kilo Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1200 2500 Hz. *
* - Airport Objects: Damage value point has been reduced. (Now 4 tlams for fully destroy needed instead 8).
* - Sounds on surface ships Broadband Sonar Station have been fixed. Now sound is correlated with tonnage and type of ship engine.
* - Campaign "Earning Your Dolphins" from 688 Hunter/Killer Jane's reassembled and ready to use in DWX ver 1.41
* - The transition process for launching torpedoes has been fixed. Now the torpedo no longer gives the its maximum noise at launch.
For the electric torpedoes, the process will be quiet, for gas turbine - louder. *
* - Broadband sounds for torpedoes now sets depending on the caliber and type of engine torpedo - electric, gas turbine, a peroxide.
* - Some sonars have been removed from the conformal and is made as bow location. For example, a KILO SS class now has Bow LF and Bow MF.
The ability of tracking the DEMON now applied is low-frequency sonar instead mid-frequency.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #4  Wysłany: 4 Sierpień 2016, 13:54   

Pojawiła się chęć połączenia Betamoda z RA.

Ciekawy jestem co z tego wyjdzie.

http://www.redrodgers.com...&postcount=2259

Cytat:
To unite all RA players our dev. team offers to integrate Betamod in RA (fully or partially).
If the Betamod developers agree - send PM with link to last version of Betamod to CrazyIvan or to me.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #5  Wysłany: 4 Sierpień 2016, 19:09   

Mam nadzieję, że zintegrują RA z Betamodem to by była genialna sprawa.
Dodam tylko skromnie, że w wątku głównym RA to ja przypomniałem o czymś takim jak Betamod poprzez wskazanie na grywalną platformę jaką jest fregata rakietowa Bergamini. Od tamtego postu Jaf wyraził chęć dialogu z twórcami BETAMODu. Von Faust chyba juz przesłał pliki, rozmowę kontynuuje Sertore.

Wcześniej koledzy z BetaSom narzekali, że twórcy RA nie chcieli integracji modów. Może wreszcie nastąpi jakiś przełom?
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #6  Wysłany: 4 Sierpień 2016, 19:15   

Widziałem, widziałem, to było dobre posunięcie. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #7  Wysłany: 4 Sierpień 2016, 20:09   

Specjalnie się w tym celu zarejestrowałem :)

A przecież przeglądam to forum od kilku lat z mniejszymi bądź większymi przerwami.

Szczerze, to nie sądzę, żeby zdążyli dodać do 1.41 bo Jaf w rosyjskojęzycznym temacie pisał, że ma zainstalowaną najnowszą wersję do testowania.
poza tym...
Tyle już czekamy, że dodawanie Betamodu może być nie w smak wielu osobom z racji przełożenia premiery 1.41
Mimo to, Betamod jest na tyle dobrą opcją, że sam mnógłbym jeszcze nieco poczekać.

Ideałem byłaby możliwość wyboru podczas instalacji grafik oryginalnych lub Betamodowych dla stacji kontroli okrętem pod F1. Włosi wykonali je naprawdę bardzo ładnie i obecnie brakuje mi ich pod wersją RA, którą "piłujemy".
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #8  Wysłany: 1 Wrzesień 2016, 15:41   

Uaktualniona lista zmian w wersji 1.41

[ * - Hardcoded fix ]
1 - CounterMeasures (Decoy, Jammer) - changed 3D models.
2 - Added 44 objects. [DbRecNum 1489 - 1533].
3 - AI Yasen-M SSN (Granay) added.*
4 - Chinese NAVY: Updated.
5 - New doctrines added: AWACS, EW, ELINT mission.
6 - AWACS, ELINT planes and Helo: Local FCR Jammer (AAM missile defence) and Radar Jammer countermeasure has been modelled.
7 - EW Planes: Modelled damage any detected SSM and ASM missiles with active radar guidance - in terminal stage attack.
8 - Whales: added doctrine - evade from active ping sonar.
9 - Coordinates for some weapon launchers has been fixed.
10 - Akulas ESM Radio Station: Window data Name platform and Radar Name types has been expanded. Now all string fully is visible in the window.*
11 - Float Wires: aerial cap 3D-model added.
12 - AI Submarines: 'Whale Jump' surface manouevere evade active torpedo has been refined.
13 - Type 212A (Italy): SS 528, SS 529 added.
14 - Nav Buoys: Short Range VHF Emitter added (around 7 Nmi).
15 - AI Sub: Virtual Towed Array Retract-Deploy option added. In evade mode, for maximal speed TA has been Retracted (TA sensors switch off, besides sphere and hull). If AI Sub evade with Deployed Towed Array, speed will be limited to user value Towed Array Cut.
16 - AI Sub Sonarman: in mode avoid from torpedoes work in real-time. If torpedo traced by AI sonarman - then the target data is accurate. If torpedo not on a sonar, the target data is approximate or the old data.
17 - Sonobuoys Lifespan has been increased x2.
18 - AI Subs: Towed Array Under Layer Search Capabilitys has been improved - for low speed move at PD or near surface depth. Dive Towed Array under layer.
19 - Fishing Nets added: used as part of the formation with a leader fishing trawler or fishing boat astern location. info: USNI data "Sea Based" Section.
20 - HF Ice Avoidance Active Sonar For AI Sub, has now equal Player detectability possibility.
21 - Kilos FCTarget Display: Preset Colors has been replaced to green.
22 - Ship Towed CM Decoy: Bubbles added.*
23 - Chinese Kuznetsov CV: Armament and airgroup has been added.
24 - "MP4-Opposed Transit" default multiplay mission: has been restored.
25 - Loadouts Displays (Based on Kilos loadout) has been fixed - weapon for tube #5 and tube #6 not available for loadout in main rack. MAIN RACK name replaced to #1-4 RACK.
26 - SLMM Mine: Explosive Part has been increased.
27 - Chinese Type 093 SSN Added to Playable Sub.*
28 - SS-N-19 Shipwreck SSM User Missile: Doctrine has been fixed.
29 - SSP Convergence Zone: Sound propagation cue has been improved. *
30 - Feedback option added for wire-guided Mobile Decoys.
31 - TLAMs: sinusoidal flight over water has been fixed. Now missile fly over deep water at assigned altitude.
32 - Skipjack SSN Added to Playable Sub.*
33 - SSN 21 Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1000 2000 Hz.*
34 - Kilo Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1200 2500 Hz. *
35 - Airport Objects: Damage value point has been reduced. (Now 4 TLAMs for full destroy needed instead 8).
36 - Sounds on surface ships Broadband Sonar Station have been fixed. Now sound is correlated with tonnage and type of ship engine.
37 - Campaign "Earning Your Dolphins" from 688 Hunter/Killer Jane's reassembled and ready to use.
38 - The transition process for launching torpedoes has been fixed. Now the torpedo no longer gives its maximum noise at launch. For the electric torpedoes the process will be quiet, for gas turbine - louder.*
39 - Broadband sounds for torpedoes now sets depending on the caliber and type of torpedo engine - electric, gas turbine, peroxide.
40 - Some sonars have been removed from the conformal and is made as bow location. For example, a KILO SS class now has Bow LF and Bow MF. The ability of tracking the DEMON now applied is low-frequency sonar instead mid-frequency.
41 - Tracking Doctrine for AI Sub has been reworked.
42 - Towed Arrays TB-16, TB-23, TB-29: The cable length has been set very close to the actual values.
43 - All scenarios, and campaigns, for DWX now automatically places in Scenario folder at install.
44 - Playable MH-60: Gun Machine station added.
45 - Sonobuoys: Added noise splash for into water entrance. The Submarine player is able to monitor the laying sonobouys process .*
46 - Italian Bergamini-class Frigate Added to Playable.*
47 - Italian NFH-90 ASW Helo Added to Playable Helos.*

Widać, że integracja Betamodu staje się faktem. Na razie jednak nie ma tego za wiele. Brakuje mi jeszcze Sauro. inne SSN dodane w Betamodzie nie muszą tak naprawde być dodawane (Sierra I i II oraz Yasen o ile dobrze pamietam)
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #9  Wysłany: 1 Wrzesień 2016, 18:39   

Fajnie. Dobrze że zaczęła się współpraca. Obawiałem się że integracja odbędzie się dopiero przy kolejnych wersjach. A to mogłoby potrwać.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #10  Wysłany: 1 Wrzesień 2016, 19:29   

Oby się na dodaniu tych 2 jednostek nie skończyła. Może takie połączenie modów dało by motywację do kolejnych prac nad betamodem ale już jako cześć integralna RA albo nakładka na najnowszą wersję.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #11  Wysłany: 17 Listopad 2016, 18:47   

Poszerzono kolejny raz listę zmian w RA 1.41:

[ * - Hardcoded fix ]
1 - CounterMeasures (Decoy, Jammer) - changed 3D models.
2 - Added 71 objects. [DbRecNum 1489 - 1560].
3 - AI Yasen-M SSN (Granay) added.*
4 - Chinese NAVY: Updated.
5 - AWACS, ELINT planes and Helos: Local FCR Jammer (AAM missile defence) and Radar Jammer countermeasure has been modelled.
6 - EW Planes: Modelled damage any detected SSM and ASM missiles with active radar guidance - in terminal stage attack.
7 - New doctrines added: AWACS, EW, ELINT mission.
8 - Whales: added doctrine - evade from active ping sonar.
9 - Coordinates for some weapon launchers has been fixed.
10 - Akulas ESM Radio Station: Window of Platform Name and Radar Name types has been expanded. Now all string fully is visible in the window.*
11 - Float Wires: aerial cap 3D-model added.
12 - AI Submarines: 'Whale Jump' surface manouevere evade active torpedo has been refined.
13 - Type 212A (Italy): SS 528, SS 529 added.
14 - Nav Buoys: Short Range VHF Emitter added (around 7 Nmi).
15 - AI Sub: Virtual Towed Array Retract-Deploy option added. In evade mode, for maximal speed TA has been Retracted (TA sensors switch off, besides sphere and hull). If AI Sub evade with Deployed Towed Array, speed will be limited to user value Towed Array Cut.
16 - AI Sub Sonarman: in mode avoid from torpedoes work in real-time. If torpedo traced by AI sonarman - then the target data is accurate. If torpedo not on a sonar, the target data is approximate or the old data.
17 - Sonobuoys lifespan has been increased x2.
18 - AI Subs: Towed Array Under Layer Search Capabilitys has been improved - for low speed move at PD or near surface depth. Dive Towed Array under layer.
19 - AI Warships: Towed Array Under Layer Search Capabilities has been improved - for low speed move.
The higher the ship speed, the higher depth is the sensor passive towed array .
20 - Fishing Nets added: used as part of the formation with a leader fishing trawler or fishing boat astern location. Info: USNI data "Sea Based" Section.
21 - HF Ice Avoidance Active Sonar For AI Sub, has now equal Player detectability possibility.
22 - Kilos FCTarget Display: Preset Colors has been replaced to green.
23 - Ship Towed CM Decoy: Bubbles added.*
24 - Chinese Kuznetsov CV: Armament and airgroup has been added.
25 - "MP4-Opposed Transit" default multiplay mission: has been restored.
26 - Loadouts Displays (Based on Kilos loadout) has been fixed - weapon for tube #5 and tube #6 not available for loadout in main rack. MAIN RACK name replaced to #1-4 RACK.
27 - SLMM Mine: Explosive Part has been increased.
28 - Chinese Type 093 SSN Added to Playable Sub.*
29 - SS-N-19 Shipwreck SSM User Missile: Doctrine has been fixed. Capability of CM defence option now allowed.
30 - SSP Convergence Zone: Sound propagation cue has been improved. *
31 - Feedback option added for wire-guided Mobile Decoys.
32 - TLAMs: sinusoidal flight over water has been fixed. Now missile fly over deep water at assigned altitude.
33 - Skipjack SSN Added to Playable Sub.*
34 - SSN 21 Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1000 2000 Hz.*
35 - Kilo Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1200 2500 Hz. *
36 - Airport Objects: Damage value point has been reduced. (Now 4 TLAMs for full destroy needed instead 8).
37 - Sounds on surface ships Broadband Sonar Station have been fixed. Now sound is correlated with tonnage and type of ship engine.
38 - Campaign "Earning Your Dolphins" from 688 Hunter/Killer Jane's reassembled and ready to use.
39 - The transition process for launching torpedoes has been fixed. Now the torpedo no longer gives its maximum noise at launch. For the electric torpedoes the process will be quiet, for gas turbine - louder.*
40 - Broadband sounds for torpedoes now sets depending on the caliber and type of torpedo engine - electric, gas turbine, peroxide.
41 - Some sonars have been removed from the conformal and is made as bow location. For example, a KILO SS class now has Bow LF and Bow MF. The ability of tracking the DEMON now applied is low-frequency sonar instead mid-frequency.
42 - Tracking Doctrine for AI Sub has been reworked.
43 - Towed Arrays TB-16, TB-23, TB-29: The cable length has been set very close to the actual values.
44 - All scenarios and campaigns for DWX now automatically places in Scenario folder at install.
45 - Sonobuoys: Added noise splash for into water entrance. The Submarine player is able to monitor the laying sonobouys process if sonobuoys layer platform located near to player. Sound message and text message about splash for this event has been added.*
46 - DDI display was redone. Now shows the depth and height of all units when truth is ON (NavMap)*
47 - Kilo Rus, Akulas and Victor-III: UUV has been replaced to Mobile Decoy MG-74 Korund (Submarine Noise Imitator).*
User Manual (MG-74_User_Manual.doc) added in manual folder.

48 - Italian Bergamini-class Frigate Added to Playable.*
49 - Italian NFH-90 ASW Helo Added to Playable Helos.*
50 - Playable MH-60, NFH-90: Gun Machine station added.

51 - Some graphics interfaces added from Betamod.*
52 - "Submarine approach and attack tactics" document, added in manual folder.
53 - AI ASW air platforms: Attack Tactic has been improved.
54 - AI Warships: Torpedo Evade Tactic has been improved.
55 - AI Ship Sonarman: in mode avoid from torpedoes work in real-time.
If torpedo traced AI sonarman - then the target data is accurate. If torpedo not on a sonar, the target data is approximate or the old data.
56 - Tu-16 Badger ASW added.
57 - MILAS, SS-N-14 "Silex": Now ASW and ASuW mode separate flight parameters is used. Torpedo chute added for missiles.
58 - Onboard Special Forces - now you can launch it below 1 meter (3ft) of periscope depth.
Periscope depth is a dangerous level. If the sub is at periscope depth, even with lowered masts, it can be detected at a considerable distance LADAR sensor or VISUAL sensor in a very short range.
59 - Some underwaters explosions, now can hear at Broadband Sonar.
60 - Depths of exit to the sail bridges of the submarines, has been reworked.
61 - DW_Veterans_Edition.exe - game version without TIW, Underwater missile launch and sonobuoys splashes text and audio messages.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #12  Wysłany: 13 Grudzień 2016, 18:57   

Najnowsze info o RA 1.41 prosto od Crazy Ivana z forum RedRodgers.com

[ * - Hardcoded fix ]
* - CounterMeasures (Decoy,Jammer) - changed 3D models.
* - Added 105 objects. [DbRecNum 1489 - 1594]
* - AI Yasen-M SSN (Granay) added.*
* - Chinese NAVY: Updated.
* - Chinese Kuznetsov CV: Armament and airgroup has been added.
* - AWACS, ELINT planes and Helo: Local FCR Jammer (AAM missile defence) and Radar Jammer countermeasure has been modelled.
* - EW Planes: Modelled damage any detected SSM and ASM missiles with active radar guidance - in terminal stage attack.
* - New doctrines added: AWACS,EW,ELINT mission.
* - Whales: added doctrine - escape from active ping sonar.
* - Coordinates for some weapon launchers has been fixed.
* - ESM-Radio Station Akulas: Window data Name platform and Radar Name types has been expanded. Now all string fully is visible in the window.*
* - Float Wires: aerial cap 3D-model added.
* - AI Submarines: 'Whale Jump' surface maneuver evade active torpedo has been refined.
* - Type 212A (Italy): SS 528, SS 529 added.
* - Nav Buoys: Short Range VHF Emitter added (around 7.5 Nmi).
* - AI Sub: Towed Array Deployment-Retracted option added (virtual option not modeled for 3D, only on sensor level).
In evade mode, for maximal speed TA has been Retracted (TA sensors switch to OFF, besides sphere and hull).
If AI Sub evade with Deployed Towed Array, speed must be limited to user value Towed Array Cut.
* - Sub AI Sonarman: in mode avoid from torpedoes, work in real-time
If torpedo traced AI sonarman - then the target data is accurate. If torpedo not on a sonar, the target data approximate or the old data.
* - Sonobuoys Lifespan has been increased x2.
* - AI Subs: Towed Array Under Layer Search Capabilities has been improved - for low speed move at PD or near surface depth. Dive Towed Array under layer.
* - AI Warships: Towed Array Under Layer Search Capabilities has been improved - for low speed move.
The higher the ship speed, the higher depth is the sensor passive towed array .
* - Fishing Nets added: used as part of the formation with a leader fishing trawler or fishing boat astern location.
info: USNI data Sub-Based Section.
* - HF Ice Avoidance Active Sonar For AI Sub, has now equal Player detectability possibility.
* - Kilos: FCTarget Display: Preset Colors has been replaced to green.
* - Ship Towed CM Decoy: Bubbles added. *
* - "MP4-Opposed Transit" default multiplay mission: has been restored.
* - Loadouts Displays (Based on Kilos loadout) has been fixed - weapon for tube #5 and tube #6 not available for loadout in main rack. MAIN RACK name, replaced to # 1-4 RACK.
* - SLMM Mine: Explosive Part Has Been Increased.
* - Chinese Type 093 SSN Added to Playable Sub.*
* - SS-N-19 Shipwreck SSM User Missile: Doctrine has been fixed. Capability CM defence option, now allowed.
* - SSP Convergence Zone: Sound propagation cue has ben improved. *
* - Feedback option added for wire-guided Mobile Decoys.
* - TLAMs: sinusoidal flight over water has been fixed. Now missile fly over deep water at assigned 50-ft altitude.
* - Skipjack SSN Added to Playable Sub.*
* - SSN 21 Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1000 2000 Hz. *
* - Kilo Narrowband Sonar: Frequency Scale has been fixed to 100 300 600 800 1200 2500 Hz. *
* - Airport Objects: Damage value point has been reduced. (Now 4 tlams for fully destroy needed instead 8).
* - Sounds on surface ships Broadband Sonar Station have been fixed. Now sound is correlated with tonnage and type of ship engine.
* - Campaign "Earning Your Dolphins" from 688 Hunter/Killer Jane's reassembled and ready to use in DWX ver 1.41
* - The transition process for launching torpedoes has been fixed. Now the torpedo no longer gives the its maximum noise at launch.
For the electric torpedoes, the process will be quiet, for gas turbine - louder. *
* - Broadband sounds for torpedoes now sets depending on the caliber and type of engine torpedo - electric, gas turbine, a peroxide.
* - Some sonars have been removed from the conformal and is made as bow location. For example, a KILO SS class now has Bow LF and Bow MF.
The ability of tracking the DEMON now applied is low-frequency sonar instead mid-frequency.
* - Tracking Doctrine for AI Sub has been reworked.
* - Towed Arrays TB-16, TB-23, TB-29: The cable length has been set very close to the actual values.
* - All scenarios, and campaigns, for DWX now automatically places in Scenario folder at install.
* - Sonobuoys: Added noise splash for into water entrance. The Submarine player is able to monitor the laying process sonobouys,
if sonobuoys layer platform located near to player. Sound message and text message about splash for this event has been added. *
* - DDI the display was redone. Now shows the depth and height of all units in the regime of truth of the view (Nav.Map) *
* - Kilo Rus, Akulas and Victor-III: UUV has been replaced to Mobile Decoy MG-74 Korund (Submarine Noise Imitator). *
User Manual (MG-74_User_Manual.doc) added in manual folder.
* - Playable Bergamini FFG, added to ITALY fleet. *
* - Playable NFH-90 Helo, added to ITALY fleet. *
* - Playable MH-60, NFH-90: Gun Machine station added.
* - Multirole missile IDAS, added to controllable Type 212 SS.
* - Some graphics interfaces added from Betamod. *
* - "Submarine approach and attack tactics" document, added in manual folder.
* - AI ASW air platforms: Attack Tactic has been improved.
* - AI Warships: Torpedo Evade Tactic has been improved.
* - Ship AI Sonarman: in mode avoid from torpedoes, work in real-time
If torpedo traced AI sonarman - then the target data is accurate. If torpedo not on a sonar, the target data approximate or the old data.
* - Tu-16 Badger ASW added.
* - MILAS, SS-N-14 "Silex": Now ASW and ASuW mode, separate flight parameters is used. Torpedo chute added for missiles.
The behavior of the torpedoes in shallow water is significantly improved
* - Onboard Special Forces - now you can launch it below 1 meter (3 ft) periscope depth.
Periscope depth - a dangerous level. If the sub is at periscope depth, even with lowered masts - it can be detected at a considerable distance LADAR sensor, or VISUAL sensor in a very short range.
* - Some old U.S surface platform added - Truxtun, Albany etc.
* - Some underwaters explosions, now can hear at Broadband Sonar.
* - Depths exit to the sail bridges of the submarines, has been reworked.*
* - Turn Radius for some Subrocs torpedoes has been increased.
* - Removed default bug, when the sub with a Shkval go to depth of launching Subrocs, instead of shooting with a Shkval that current depth.
* - DW_Veterans_Edition.exe - game version without TIW, Underwater missile launch, and sonobuoys splashes text, and audio messages.
* - User Akula-III And Borey: Station shipcontrol - you have the option to return the default view of the station if necessary.
Controllers.ini file - Akula-III:
[Interface] "AkulaIIi" 382
[DLL] "ShipControlM2.DLL" - replace name to ShipControlM.DLL

Controllers.ini file - Borey:
[Interface] "Y_Dolgorukiy" 870
[DLL] "ShipControlM2.DLL"- replace name to ShipControlM.DLL
! Compatibility in a multiplayer game can be broken.
! Make sure that all players have the same station of ShipControl.
* - Comms Depths for AI Subs has been reworked [In the direction of decreasing depths] *
Outgoing contacts from AI Sub, will come always, regardless of the depth of communication.
* - Promote Link time set to 3 minute, instead 5-8 minutes default value.*
* - Some techno-sounds volume has been reduced (wire steram, mast rise, etc)
* - Tactical speed battleships was increased. Default values of sensors suggests that the ship's sensors
can operate at 4 knots less than the maximum speed of the sensor. Thus, to the tactical speed of the ship correspond to the declared data, sensors max speed has been increased on all battleships.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #13  Wysłany: 14 Grudzień 2016, 00:37   

Otrzymałem odpowiedź od CrazyIvana na kilka pytań.

Cytat:
- Promote Link time set to 3 minute, instead 5-8 minutes default value

Tutaj chodzi o szybszą reakcję AI. Ma być też "celniejsza".

Cytat:
- MILAS, SS-N-14 "Silex": Now ASW and ASuW mode, separate flight parameters is used. Torpedo chute added for missiles

W chwili obecnej MILAS działa tak jak SILEX - to w zasadzie jego kopia a zmienione sa tylko niektóre parametry. W RA 1.41 MILAS ma mieć tylko tryb ASW



CrazyIvan napisał/a:
Sauro - not included in this mod

W prywatnej wiadomości otrzymałem odpowiedź, że Sauro wg CrazyIvana jest mało atrakcyjną platforma bo "ma tylko jeden rodzaj uzbrojenia". Mimo, że się z tym nie zgadzam bo wg mnie Sauro znakomicie równoważy Kilo (klasyczny OP gdzie trzeba dbać o naładowanie akumulatorów i nie ma TA) to wypada jednak uszanować decyzję autora. Przecież jeszcze niedawno nie było mowy o integracji Betamod z RA a przecież nam najbardziej brakowało jednostki nawodnej a nie kolejnego OP.
Jest jednak mała szansa, że po prostu chcą wydać jak najszybciej ta wersję (nastąpiło już bardzo duże opóźnienie) i może Sauro będzie dodany później jak się będzie wiercić Ivanowi dziurę w brzuchu :P
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #14  Wysłany: 14 Grudzień 2016, 19:31   

A to nie jest tak, że aby dodać jakąś klasę okrętu, to należy usunąć jakąś inną ? Ze względu na ograniczoną ilość slotów ?
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #15  Wysłany: 14 Grudzień 2016, 20:22   

Tego akurat nie jestem pewien. Na początku newsa jest info o dodaniu 150 nowych obiektów. Pytanie, czy na każdy obiekt jest ta sama pula czy też np: dla okrętów jest bardziej ograniczona niż dla załóżmy broni.

Co do MILASów Crazy Ivan zedytował odpowiedź i w zasadzie nie jestem pewien o co mu chodzi.
Sauro - otej platformie napisał mi więcej na privie. Tam zasugerował to co napisałem wyżej. Geberalnie on nie uważa Sauro za wartościową jednostkę - a szkoda bo akurat ten okręt na tle pozostałych z RA rzeczywiście się czyms wyróżniał. Inne w zasadzie wszystkie są bardzo podobne a różnią się uzbrojeniem.
 
     
pinho 




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Ulubiona Gra: DW, SH3, SH4 + inne
Wiek: 45
Dołączył: 13 Gru 2016
Posty: 9
Skąd: Trójmiasto

 #16  Wysłany: 15 Grudzień 2016, 15:51   

l15 - AI Sub: Virtual Towed Array Retract-Deploy option added. In evade mode, for maximal speed TA has been Retracted (TA sensors switch off, besides sphere and hull). If AI Sub evade with Deployed Towed Array, speed will be limited to user value Towed Array Cut

W kocu sens będzie miało odpalenie szkwała jako counter attack :)
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #17  Wysłany: 15 Grudzień 2016, 22:12   

News jeszcze "gorący" bo dodany 2 minuty temu
CrazyIvan napisał/a:

Added:

* - ASW helos without dipping sonar, now must used ASW Planes tactic - target localization and classification, from sonobuoys.
* - A new type of countermeasures added - anti torpedoes MT-15. Apply on the new Russian ships (pr.22350; 20380; 20385 ) as Paket-EM complex.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #18  Wysłany: 16 Grudzień 2016, 15:04   

Mam kilka wątpliwości co do dwóch ostatnich punktów.

Cytat:
ASW helos without dipping sonar, now must used ASW Planes tactic - target localization and classification, from sonobuoys.

Akurat to wydawało mi się dość oczywiste - sądziłem, że tak właśnie było juz od samego początku. Być może AI miało jakiś mechanizm, który faktycznie nie podawał danych z pław tylko działał jakąś okrężną drogą na zasadzie pewnego kompromisu.
Jestem jednak bardziej skłonny do tego, że wszystkie śmigłowce ASW używały jednej doktryny działania - nie ważne czy zanurzany sonar był na ich wyposażeniu. Dlatego pewnie chodzi o podział a w zasadzie rozbicie na 2 doktryny działania i wyodrębnienie tych śmigłowców, które nie mają zanurzanego sonaru.

Cytat:
A new type of countermeasures added - anti torpedoes MT-15. Apply on the new Russian ships (pr.22350; 20380; 20385 ) as Paket-EM complex

MT-15 to torpeda służąca do niszczenia innych torped. W necie znalazłem, że ma mały ładunek, prędkość od 30 do 50 węzłów i zasięg zaledwie 1.4 km - czyli mniej niż 1Mm.
Nie dotarłem do bardziej szczegółowych informacji na temat tego uzbrojenia. Niektóre źródła sugerują, że jest naprowadzana na ciepło (?).
Dlatego zastanawia mnie czy dodanie tego kompleksu nie jest w pewnym sensie nieco na wyrost. Wprawdzie ma się znajdować na najnowszych małych okrętach rosyjskich jednak ciekawi mnie:
- jaka jest skuteczność tej broni w zwalczaniu torped
- czy kompleks może działać pasywnie czy wymaga pracy aktywnego sonaru okrętu nosiciela
- czy kompleks działa przy każdej prędkości okrętu nosiciela

Czasem odnoszę wrażenie, że RA coraz bardziej zamienia się w propagandowe narzędzie mające na celu ukazanie superpotęgi rosyjskiej floty i myśli technicznej. Zobaczymy jak będzie - sam po wyjściu moda zamierzam przeprowadzić kilka testów jak to działa.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #19  Wysłany: 25 Grudzień 2016, 12:41   

Już jest !!!

tutaj
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #20  Wysłany: 25 Grudzień 2016, 12:52   

Czyli bedzie nowy zestaw modow?
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Installation of Reinforced Alert 1.36 with Betasom mod
Setup of Dangerous Waters for multiplayer game
PL_Cmd_Jacek INTERNATIONAL CONTACTS 0 11 Listopad 2015, 13:49
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Reinforced Alert 1.41 - pierwsze wrażnia
pepe Dział ogólny do rozmów na temat DW 3 25 Grudzień 2016, 17:37
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Reinforced Alert 1.41 - LINK i instrukcja instalacji
PL_Cmd_Jacek Dodatki, mody i modowanie 0 29 Grudzień 2016, 19:38
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Reinforced Alert 1.49
PL_Cmd_Jacek Dodatki, mody i modowanie 1 15 Grudzień 2019, 16:56
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Przecieki z prac nad Reinforced Alert 1.42
pepe Dodatki, mody i modowanie 24 6 Czerwiec 2017, 20:07
Gość
Brak nowych postów Reinforce Alert 1.46
PL_Anne Bonny Dodatki, mody i modowanie 3 4 Listopad 2018, 21:31
PL_U-96
Brak nowych postów Reinforce Alert 1.43
pepe Dodatki, mody i modowanie 1 21 Wrzesień 2017, 20:05
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group