POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
DW - błąd lustrzanego odbicia kontaktu
Autor Wiadomość
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #1  Wysłany: 14 Grudzień 2016, 18:13   DW - błąd lustrzanego odbicia kontaktu

Wczoraj rozmawiałem z Pinho o błędzie w DW, dzięki któremu sonar boczny i sferyczny (dziobowy) pokazuje w okienku bazy sygnatur obiekt po przeciwnej stronie niż gdzie się rzeczywiście znajduje.

Dopiero dziś to sprawdziłem i faktycznie ma to miejsce.

TEST

Ustawiłem swój okręt kursem równo na północ i w odległosci 10 mil na wschód ode mnie Cargo ship również poruszający się na północ.
Rzeczywista pozycje tego statku była na azymucie 90 stopni:



Na obrazku widać, że statek jest widoczny na lewym-górnym ekranie a poniżej filtr rozpoznaje obiekt jako "Car Carrier" (co nie jest błędem - po prostu filtr daje pulę podobnych kontaktów a ja zwyczajnie jej nie przewinałem na właściwy)

Kolejnym krokiem było przesunięcie kursora na całkiem przeciwną stronę. W moim wypadku było to 270 stopni:



Na górnym-lewym oknie nie widać już śladu akustycznego bo w rzeczywistości żadnego obiektu tam nie ma. Na poniższym oknie pokazuje sie jednak sygnatura "wyfiltrowana" jako taki sam obiekt co po lustrzanym odbiciu 90 stopni - czyli "Car Carrier".

Dodam, że podczas przesuwania kursora w oknie sygnatur akustycznych nie było zupełnie nic. "Car Carrier" pojawia się tylko na prawdziwym (90 stopni) i fałszywym (270 stopni) namiarze i nigdzie poza nimi:



Co za tym idzie, filtr dla sonarów, które w rzeczywistości nie pracują z lustrzanym odbiciem (sferyczny i boczny) zachowuje się tak jak dla sonaru, kórego specyfiką jest właśnie podawanie poza prawdziwą pozycja jego lustrzanego odbicia (sonar holowany)

Pinho wspominał, że błąd się zdarza zarówno dla czystej jak i zmodowanej wersji DW. Zauważył również, że dzieje sie tak wtedy, gdy wyciągnięty jest sonar holowany.

Samemu sprawdzałem tylko w wysuniętym sonarem holowanym i tylko na sonarze bocznym (co widać na obrazkach) jednak wierzę na słowo.
Generalnie podczas tego krótkiego testu przypomniałem sobie, że czasem faktycznie filtr pokazuje sygnaturę akustyczną w miejscu, gdzie jestem pewien, że niczego nie ma. Jednak nigdy mi to jakoś bardzo nie przeszkadzało i po prostu o tym zapomniałem.

Dzieki Pinho za zwrócenie uwagi na ten błąd. Inaczej pewnie nigdy bym tego nie opisał.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #2  Wysłany: 14 Grudzień 2016, 18:33   

Sprawdziłem jeszcze raz i po wciągnięciu sonaru holowanego błąd nie występuje. Zaraz za chwile wyciągnąłem znów TA i sonar boczny ponownie pokazywał ten błąd.
Dokładnie to samo dla sonaru dziobowego.

Może w wolnej chwili ktoś by się zwrócił z tym problemem do Crazy Ivana od modu RA na forum RedRodgers.com. Ja obawiam się, że z moją kiepską znajomością angielskiego będzie mi ciężko wyłuszczyć w czym rzecz.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 14 Grudzień 2016, 19:28   

Ciekawy problem. Nie zauważyłem tego wcześniej. W sumie nigdy nie korzystam z klasyfikacji celów.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #4  Wysłany: 14 Grudzień 2016, 20:24   

Sam korzystam najczęściej w przypadku torped - filtr dość dobrze je odróżnia od pozostałych okrętów. Żeby nie było za dobrze już dokładnie nie pokaże jaka a tylko to, że celem jest torpeda.
 
     
pinho 




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Ulubiona Gra: DW, SH3, SH4 + inne
Wiek: 45
Dołączył: 13 Gru 2016
Posty: 9
Skąd: Trójmiasto

 #5  Wysłany: 15 Grudzień 2016, 15:47   

Pięknie opisany problem, sam nie do końca wiedziałem jak to opisać Tobie... :wow
Tak się składa ,że na początku korzystam z NB i zaczęły mi się pojawiać kontakty zupełnie bez sensu gdzie wiedziałem iż żadnych nie ma. W podstawce ten błąd też występuje. Niestety mój angielski nie pozwoli mi na opis tego problemu, może ktoś będzie chętny do wstawienia go na redrodgers...
To ja dziękuję za porządny opis :8)
 
     
Boby_King 




Kraj:
poland

Imię: Kuba
Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 1
Skąd: Kraków

 #6  Wysłany: 18 Grudzień 2016, 15:37   

Mam podobny problem, komuś już się udało go rozwiązać?
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #7  Wysłany: 18 Grudzień 2016, 16:05   

Z tego co wiem to nie bardzo jednak mnie osobiście to nie przeszkadza bo takiego lustrzanego "kontaktu" i tak nie można zaznaczyć do śledzenia. Przez lata grania w DW właściwie nauczyłem się nieco innego spojrzenia na "filtr" klasyfikacji. Korzystam z niego bardzo sporadycznie a do szukania właściwego celu staram się po prostu odnaleźć 2 pierwsze częstotliwości i to wystarcza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Błąd
PL_masa250 Pytania i odpowiedzi 14 25 Luty 2009, 13:47
PL_Olamagato
Brak nowych postów Błąd ekranu
revelvet Pytania i odpowiedzi 6 20 Marzec 2009, 23:31
PL_Storm87
Brak nowych postów SH5 - Błąd
PL_Szylol Pytania i odpowiedzi 11 18 Sierpień 2011, 21:23
kołcz
Brak nowych postów Błąd z kodowaniem strony
c0de Uwagi dotyczące strony klanowej i forum 1 14 Styczeń 2013, 15:09
Boolo
Brak nowych postów błąd czy bug? Pomocy
marek238 Pytania i odpowiedzi 3 16 Wrzesień 2007, 21:20
Sokół
Brak nowych postów wyskakuje błąd podczas aktualizacji
gdy gra ma się zaktualizować wyskakuje błąd
ProGrin Pytania i odpowiedzi 2 26 Styczeń 2012, 09:31
ProGrin
Brak nowych postów błąd przy użyciu opcji "oznacz w.f. jako przeczytane&qu
Sokół Uwagi dotyczące strony klanowej i forum 3 23 Marzec 2010, 16:50
Sokół


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group