Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#21 Wysłany: 23 Październik 2006, 10:33
DANE TAKTYCZNO TECHNICZNE:
Załoga: 60-70 ludzi;
Wypornosc: na powierzchni: 1619 t, pod woda: 1977 t;
Wymiary: 90m x 7,5m x 4,9m;
Uzbrojenie: cztery WT 457mm, jedno dzialo kalibru 305 mm;
Naped: dwa wysokoprezne silniki spalinowe, dwa silniki elektryczne, dwie sruby;
Zasieg n apowierzchni: 7112 km (3840 Mm) przy 10 wezlach;
Predkosc: na powierzchni: 15 wezlow, pod woda 9 wezlow
W roku 1917 Admiralicja Brytyjska zlecila prace konstrukcyjne nad czteroma okretami typu K. Po rewizji ich projektu postanowiono je przeksztalcic w monitory podwodne oznaczone jako typ M. Zostaly one pomyslane jako przeciwaga na niemiekich krazownikow podwodnych typow U 139 i U 151. W tym celu jednostki typu M zostaly uzbrojone w pojedyncze dzialo kalibru 305 mm, usytuowane w przedluzonej czesci dziobowej kiosku. Aramta ta moga prowadzic ogien do widocznego celu, z glebokosci peryskopowej z czestotliwoscia strzalow co 30 sekund. Przy plywaniu nawodnym szybkostrzelnosc zwiekszala sie do 3 strzlow na minute. Istotna wada byl brak mozliwosci ladowania dziala w zanurzeniu, okret musial wynurzac sie po kazdej salwie na powierzchnie. Okrety nigdy nie zostaly wykorzystane operacyjnie. Z trzech zbudowanych dwie jedostki zatonely w wyniku wypadkow: M1 w dniu 12 listopada 1925r. po kolizji z frachtowcem VIDAR przy START POINT, a M2 w PORTLAND 26 stycznia 1931 r.
Imię: Maciej
Wiek: 43 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 241 Skąd: Poznań
#22 Wysłany: 29 Październik 2006, 10:31
Dzięki Przemek. Zastanawia mnie paradoks strzelania co 30 sekund z głębokości peryskopowej - skoro po każdym strzale trzeba się było wynurzać. Potrzeba matką wynalazków, nikt nie powie, że brytyjczycy nie mieli podwodnych krążowników.
_________________ Kapitänleutnant Hartmann
Kommandant von U-56
V - U-Boot Flotilla "Emsmann"
Szukałem paru szybkich informacji o monitoarach podwodnych typu M, więc postanowiłem wrócić do tematu i może dodać parę informacji.
Po pierwsze M2 został w 1928 r. wyposażony w hangar i wodnosamolot w miejsce działa. M3 w 1927 został przebudowany na podwodny stawiacz min, także i on stracił owo cudowne działo.
PL_U-96: przedstawiasz datę 26.01.1931 r. Dzień i miesiąc zawsze się zgadzają. Ale rok już nie. Oprócz tego 1931 r. znalazłem także 1932 i 1933 (ten ostatni w Wikipedii, więc od razu go skreślam). Ponieważ częściej spotykam rok 1932r. wydaje mi się, że to ten jest właściwy. A co do samego zatonięcia okrętu to spowodowane zostało ono nieszczelnością hangaru dla wodnosamolotu...
_________________ "Z mgły wyłaniały się wielkie okręty bojowe i ich maszty-pagody..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum